Rafa rekordnak számító hetedik győzelmével és Maria karrier Grand Slamjével ért véget ez a nagyszerű két hét, így véget ért a tippversenyünk is.
Először is köszönjük, hogy ilyen sokan jelentkeztetek. Megvan a győztesünk, aki toronymagasan nyerte a versenyt, összesen 50 pontot gyűjtve: eltalálta mindkét győztest, Nadal és Sharapova mellett Almagro és Cibulkova a negyeddöntőig menetelt, Mathieu-vel is szerzett 2 pontot, és nagyszerűt tipp volt a 4 pontig jutó Martic!
A Salakblog Roland Garros tippversenyének győztese: CHRS
- Gratulálunk!
Jöjjenek a pontszámok és a ranglista. Ha valaki esetleg hibát talál a saját tippjeiben vagy a pontokban, az csak azért fordulhatott elő, mert döbbenetesen béna vagyok a matekhoz, ez esetben azonnal sikítsatok!
1. 50 pont: Chrs
2. 42 pont:
Carodd
Dabronaki87
Pking
3. 41 pont:
Revdani
Canarino
Adah
Rod
Buzma
Gege
valamint Mrbond és Kittikati
(ők az első forduló után jelentkeztek, ezért pontlevonás járt, de nem emiatt nem nyertek)
4. 40 pont: Peshark
Továbbá:
Bikkin 39
Marchello 39
Spotika 39 (40 lett volna, de Fogninit későn nevezted, az ő első győzelméért járó pontot levontuk)
Dobi 38
Salvio 38
Babydriver 37
Csjuli 37
Dodey 36
Lacika_Pécs 36
Aberdeen 36
Blaze 36
Galgogergo 36
Sylar 34
Mapk 32
Ági 32
Dorado 31
Shanc 31
Kalamajka 31
Lyrics 31
Szpetra 31
Ummah 30
Ninja 30 (33 lenne, de első forduló után jelentkeztél)
Gnu 29
Rafamania 28
Teasüti 28
Guti-haz 28
Cathy07 27
Djucus 27
Istvan96 27
Dóri 26
Alma 26
Kovg1987 26
Razs 26
Apacs 25
Orsi 24
Gary1979 24
Én 23 (Légyszi olvasd el a poszt végét is
)
Csoze89 22
Pax 22
Piszy 22
Gyuri 21
Szofi2 21
Lendl Iván 20
F.Schleck 20
Sampras87 20
Bordin 20
Linyos 20
Fenn és lenn 19
Kata 19
Szisza 19
Hbence 19
F4c3m4n 18
Vasarely 18
Barkocziadi 18
dd 16
Julesz7 16
Nóris 15
Geysap 15 (bocs, Ferrert írtad a második kategóriába, de ő nem 11-32. kiemelt, így nem érvényes a 8 pontja)
Chicken 14
Lionel 11
Még egyszer kérünk mindenkit, hogy ellenőrizze a pontszámait, mert miközben gépeltem a posztot, két hibát is találtunk. Azonnal javítunk, ha valakiét rosszul számoltuk, rosszul írtuk a nevét, vagy netán kihagytuk.
Chrs, kérünk jelentkezz e-mailben (a nincknevem alatt megtalálod a címem) vagy itt a posztban, és közös megegyezéssel kitaláljuk, hogyan kapd meg a nyereményed!
Ha tetszett Nektek is a játék, csinálhatunk ilyet a US Open alatt is. Ha minden igaz, Én nevű kommentelőnk írta a Garros alatt, hogy megy New Yorkba (mázlista!!!): esetleg megbeszélhetjük, hogy a Salakblog költségére hozhatnál nyereményt a játékhoz. Hm?
Jó volt veletek, de ne menjetek messzire, mi sem megyünk. Ezen a héten ATP Queens Club, aztán ATP és WTA Eastbourne, majd Birmingham nálunk. Wimbledon után pedig Olimpia ugyanonnan az Eurosporton, aztán megyünk Amerikába és egy jó US Opennel zárjuk ezt a zsúfolt nyarat.



Gratulálok a győzteseknek!
-
Djokovic a meccs után “It’s beautiful. These matches make you feel like all the work that you put into it is worth [it]. You’re living for this moment to play the final of any Grand Slam, and sometimes you win; sometimes you lose. I lost this time. But I believe that there are still many years to come, and hopefully I can come back stronger.
We almost played four hours. I thought we played a fantastic match where people hopefully enjoyed yesterday and today, and I was even surprised with the number of people who attended this match today. It was a working day, but it was still a full stadium.
I managed to get to the final for the first time, so I wouldn’t change anything. I don’t like going back and saying, ‘Okay, maybe this could have gone better.’ Everything in life is a lesson, and that’s the way it goes. I hope I can come out stronger and better from this experience.”
-
No így nyilatkozik egy sportszerű vesztes.
@Lendl Iván:
Keresd vissza Rafa, Fed vesztes GS meccs utáni nyilatkozatait. Meg fogsz lepődni…!
Kb. ugyanezt mondta el Rafa is az AO után. Korrekt, de egyben sablonos nyilatkozat.
Szp vlt chrs!
(A törzsgárdából én vagyok az első, beebeeeee….)
Köszi a játékot, Petra!
Queens viszont nem 500-as verseny. Sajnos
Grat a győztesnek!
@Cathy07: upsz, köszi
grat a nyertesnek és bajnokoknak
és akkor most jöhet a meghosszabbított füves szezon
remélhetőleg ezúttal már végre más győztesekkel/döntősökkel
mondjuk erre nem sok esélyt látok……….
a queens-i tornának vajon mi lesz a sorsa… gyakorlatilag egész hétre esőt írnak….
@szpetra: Hello!
Tetszett,csináljunk ilyet a US Open alatt is!
Habár a csalódottságom leírhatatlan…és Demi se nyert.
Grat chrs!
Ha javasolhatom,válaszd a személyes átvételt,az teszi majd felbecsülhetetlenné!
http://www.youtube.com/watch?v=YEeDDqRg7sg
@Cathy07: azért csak előbújik belőled a Rod-rajongó
, mit saccolsz neki a füvön?
@babydriver: Kedvenc tornám, naná.
én már egy negyeddöntővel boldog lennék Wimbiben
Fogalmam sincs, jó lenne az 5. trófea itt, de hát 5 éve nem tudott itt nyerni, kiderül majd
@babydriver:

Chrs gratulálok!
-
(A törzsgárdából én vagyok az utolsó, beebeeeee….)
Tudtam én, hogy nem “tippelni születtem
-
@szpetra:
Kösz a játékot! Én a “törzsgárdából a következőben ll. indulok
@Sylar:
Mi lenne, öntözik a füvet ….
@Sylar:
Emlékszel, hogy anno mit írtam a mindenkiben meglévő hiúságról????
http://server1.gerryweber.com/gwo_en/News/2012/June/Roger-Federer-Allee-officially-inaugurated-Monday-afternoon
a példa. Itt nem Rafa és Nole körül forog a világ.
@Geysap:
az ilyen kis tornák pedig ennyire hálásak, ha egy ekkora sztár rendszeresen ellátogat hozzájuk
Itt valóban nem, ez mindig is Roger tornája volt
Hát mit mondjak nem vok túlzottan elégedett magammal , de legalább megelöztem egy Szabó Gábort ami azért nem akármi . A játék viszont nagyon tetszik kár h Wimbledonra nem lesz egy ugyanilyen. Ha már Wimbledon nem régiben néztem egy internetes müsorújságban hogy idén a Digisport adja a tornát. Nem tudjátok h a Digi+ on lesznek-e élö meccsek? Nagyon jó lenne mert szerintem egy csatorna nagyon kevés egy ilyen nagy torna közvetitéséhez.
@Geysap:
@Sylar: csak nehogy az ilyen kis tornák jelentsék majd Rioger világát, bár naggyon szorítok neki Wimbledonban (@Cathy07: majdnem annyira, mint Rodnak) szép válasz lenne Rafának egy másik hetes erre a maira
@gyuri: durva lenne, ha nem dupla csövön nyomnák, de ott nem lehet tudni, remélem most éppen kommentátorokra vadásznak
@babydriver:
ezt természetesen én is remélem…. de ha esetleg úgy alakulna, hogy őneki már nem jut ki semmi az igazán nagy dolgokból, amit eddig elért, azzal is történelmet írt, és éveken át szórakoztatta brilliáns játékával a nézőket
@babydriver:
Tudsz egyáltalán mondani normális teniszkommentátorokat, akik szóba jöhetnek a diginél Wimbledon alatt? A normális alatt azt értem, hogy legalább van néhány év teniszközvetítés a háta mögött, és tisztában is van a dolgokkal…. Ott volt náluk Topor Csaba és Siklós Erik, de ők eltűntek, én nem tudom, hogy Wimbledonra visstajönnek-e.
CHRS, grat!
nem lehetne, hogy ÉN menjek NY-ba? Bármit elhozok.
16 pont, Kvitova és Roger kaparták össze nekem… De a His7ory kárpótol.
Gratula CHRS-nek!
Nekem is nagyon tetszett a játék, jó lenne ha Gábor és Petra csinálnának még ilyet Wimbiben Olimpián és USo-n is:D Remélem ott már jobban tippelek, bár a győzeseket most is jól gondoltam csak a többieket nem..
Grat a győztes chrs-nek! Meg a többieknek is, minden résztvevőnek.
Petra, vagy Gabor!
Iden is lesz itt egy kis LeMans offtopic, mint tavaly, tippekkel, kedvcsinaloval, stb?
@Sylar: ezt úgy írod, minthe más nem szórakoztatná a nézőket brilliáns játékával… ejnye-bejnye
-
@Sylar: Topor jellegzetes hangja feltűnt egy pár héttel ezelőtti ATP magazinban, így lehet hogy ő még lesz Wimby alatt
@babydriver:
Jók a képek, jók a cikkek.
Szeretem olvasni az írásaidat, csak el ne lustulj!
Motoszkál a fejemben a kérdés, vajon Federer szurkolt-e valamelyiknek, és ha igen, kinek? Érv, ellenérv van mindkettőhöz!
@babydriver:
megint előtört belőlem az elvakult federerista, mi? :/
.
az pedig bíztató jel, ha Topor még legalább az ATP magazin magyarhangjaként jelen van, mert akkor valószínűleg nem hagyta ott teljesen a digisportot…
@Szofi2:
Megpróbáltam Federer fejével gondolkodni, amennyire ez lehetséges, de nem igazán jutottam bármire is….
Személyes érdeke vajon melyikhez fűzödhet? Nadal győzelem esetén attól tarthatott, hogy Nadal egy lépéssel közelebb lesz a 16-os GS rekordhoz. Továbbá annyiból “jó” lett volna még Federernek, hogy ha Nadal kikap, mert akkor most Federer lenne a No.2. De abban közel sem vagyok biztos, hogy ilyen dolgok érdeklik-e egyáltalán Federert. A 11 az még mindig kellő távolságban van a 16-tól, a No.2 megszerzése pedig Wimbledon szempontjából irreleváns, mert ott mindenképpen Nadal lett volna a 2. kiemelt. A másik oldal érveihez annyi lehet felsorolni, hogy az évek során szerintem látszott, hogy Nadallal jobban szimpatizált Federer, mint Djokoviccsal….
@Sylar: amíg nem párosul elvakultsággal sztem senkit nem zavar
(küldhetnél ide egy e-mail címet: igaziteniszblog/kukac/gmail/com inkognitó megőrzésével persze, lenne salakblogon kívüli kérdésem, köszi)
Halleban lesz egy jónak ígérkező meccs, 17.30 körül: Haas-Tomic
Queensben meg jónak ígérkező záporok, pedig olyanok vannak kiírva, mint Mahut, Dimitrov, Malisse
@Sylar: Hát ha valóban elérhetőnek gondolja a világelsőséget, akkor biztosan Nadalnak szurkolt. Ha Halleban elődöntőzik, Wimb.-ban pedig az elődöntőben megveri Djokot ( mert tuti, hogy az ő ágára sorsolják
) a döntőben meg Nadalt, máris az ölébe pottyan a NR. 1 cím 
Persze a legjobb az lenne, ha Djoko és Nadal kiesne az elődöntő előtt.
Kedves Mindenki:)
Köszönöm a gratulációkat! Nagy szerencsém van, hogy az első Salakblogos játékot én nyerhettem, csodás érzés:) Köszönet nektek, Petra és Gábor, hogy létrejöhetett ez az egész, köszönöm Anyu, köszönöm Csőze (csoze89:)!
Petra: a személyes átvétel nagy megtiszteltetés volna, úgyhogy ezt szeretném választani:)
Viszont nagyon béna módon sehol sem találtam az e-mail címed. Kérlek, mivel te tudod az enyémet, írd meg arra, mikor és hol volna lehetőségem megjelenni! Mivel a héten dolgozom, hétvégén pedig mindenki pihenjen szerintem (ha teheti:), a jövő hét első két napja volna nekem a legmegfelelőbb.
(Most munkahelyről írok, nem otthonról, de az igazi chrs vagyok, az e-mail címem ezt szerintem úgyis bizonyítja, bizonyítani fogja:)
Stream-re fel, Wimby következik:)
@babydriver:
küldtem…
@perfect:
Erre most így hírtelen nem is gondoltam, pedig korábban biztos hogy beszéltünk róla
Valóban, ha Djokovics nyert volna tegnap, akkor eléggé messze került volna Rogertől a világelsőség.
chrs gratulálok! Nekem a Willimsek betettek, meg még sok más mindenkinek. Jó játék volt, kösz a kitalálóinak! Nagyon várom a USO-t, mert sajnos Wimbledont csak neten tudom nézni, ha tudom… Hogy mit gondolok a digiről, azt inkább nem irom le… Segitségetek kérném azok nevében, akik nem tudják nézni az 1000-s tornákat, a VB-t, Wimbledont, hivjázok a szolgáltatókat, irjatok nekik, ha sokan vagyunk csak elérünk valamit. Előre is köszönöm a teniszrajongók nevében!
@Sylar: válaszoltam…
-
@Szofi2: köszi
@perfect: @Geysap: Nektek is kösz még az előző posztban kapott dicséretért.
(a játékhoz: csinálhatnánk ilyet önszorgalomból, ha Petráéknak ezer más dolguk van, biztosan lenne, aki számolná az eredményt, a főnyeremény az erkölcsi győzelem lenne)
@babydriver: (mármint Wimbledonra)
Köszönjük a játékot! Igazán meglepett a helyezésem, de most boldog vagyok
És igen, szeretnénk még ilyet!
@CAG: Le Mans special engem is érdekelne
alig várom a hétvégét… 24 óra motorsport rulz!
), kirakjuk a jelentkezési határidőt majd a blogodra, meg a miénkre, ami mondjuk most épp hosszú tavaszi-nyári szünetet tart, és lesznek részeredmények minden forduló után.
@babydriver: Én elvállalom a számolgatást, meg a játékvezetést. Összedobjuk a játékszabályzatot (=lenyúljuk Petráét
A nyertes pedig kap tőlem 5 óra teniszoktatást. Ha vidéki nyer, akkor küldök egy videoüzenetet, amiben bemutatom a helyes ütőfogást
@Kata:
“Segitségetek kérném azok nevében, akik nem tudják nézni az 1000-s tornákat, a VB-t, Wimbledont, hivjázok a szolgáltatókat, irjatok nekik, ha sokan vagyunk csak elérünk valamit. Előre is köszönöm a teniszrajongók nevében! ”
Ez sajnos üzlet, a DIGI Vs. többiek harca. Nehezen várható megegyezés, mert a DIGI olyan agresszív területszerzési politikát folytat, hogy a többieknek nem érdekük a megegyezés. Viszont a DIGI sokat is költ ezért, abban lehet reménykedni, hogy ez az üzletmodell megbukik.
1000-es tornákra, tudom neked javasolni a http://www.bet365.com-ot, igaz nem tv minőség, nincs is magyar nyelvű kommentátor, de csak 1500Ft-ot kell befizetned (amit bármikor kivehetsz) és nézheted a meccseket.
Persze lehet keresgélni live stream-ek után is.
Kommentátorok:
Mindenki kezdi valahol – anno az Eurosportosok is. Szabó Gábornak ugyan jóval nagyobb szakmai múltja van, de még emlékszem Petra “szárnybontogatásaira is”: ) . Más kérdés, hogy a Sport Tv-s kommentátorok “fejlődése” a “hűű micsoda ütés”, “ez kint van, nem, nem, mégis bent” és társainál megálltak – gyakorolhatnak az 500-as tornákon tovább.
Eurosport közvetítések:
gyakran dühítő, ha egy női polák érdekeltségű “rangadót” előnyben részesítenek, de az egyértelmű, hogy az ES-nak a WTA-val van egész szezonra szerződése, na meg a lengyel piac sem elhanyagolható –> így adja magát, hogy ilyenkor az ilyen típusú meccsek elsőbbséget élveznek.
Üdv Mindenkinek!
Sikerült kiheverni azt a hatalmas megrázkódtatást, hogy a pontversenyem után a következőben csak L.L.-ként indulhatok
@babydriver: babydriver2012/06/11, 21:59
Szia!
Nem hiszem, hogy ezek a kis tornák lesznek az életterei Fednek, ezek arra jók (lásd Rotterdam), hogy helyrebillentsék lelkivilágát. (azt már leírtam vhol. hogy mindenki hiú valamilyen módon, hisz emberből van.
Én is nagyon boldog voltam, amikor felavatták a szobromat szülővárosomban Lajosmizsén
Dicséret: nincs mit – tényleg klassz.
@babydriver:
Nem is lenne rossz – egy kis szervezés kérdése sztem. A nyereményeket meg kitaláljuk. Azért is jó ötlet, mert olyan tornákon is lehetne játszani, amit (sajnos) nem az Eusport közvetít.
@topperharley:
Szia!
A Digi üzletpolitikája igen érdekes. Először bepanaszolta a 4-5 nagy szolgáltató az egészet a versenyhivatalnál, de valamiért “elfogadottnak” titulálták. Nekem a Tarr a szolgáltatóm. Nem tudom mennyiért, de először analóg adáson “bérelték, megvették?) a digi1–et, utána digitális adáson a Digi 1 – 2 -t. Beszéltem egy T-Home – os ismerősen, ők teljesen elzárkóznak az üzlettől.
A többi szolgáltató hozzáállását nem ismerem.
-
Ami a diginél sz.r, az az, hogy minden anyámtyúkját megvettek, és nem egyszer volt olyan, amikor egy nagyobb torna már “komolyabb” fordulóját nem adták élőben, mert mittudoménmilyen golf verseny volt. Szval túllőttek a célon.
@topperharley:
Megtaláltam, amiről írtam:
A/1: http://hu.wikipedia.org/wiki/DIGI
A/2 http://ittahelye.hu/?storytitle=szerzodesi-feltetelei-miatt-buntette-a-digi-t-a-versenyhivatal-70963
@Geysap:
A kisebb szolgáltatók – feltételezem a Tarr ilyen, legalábbis én még nem hallottam róla – meg tudnak valszeg egyezni, mert nincs akkora érdeksérelem, mintegy T-home, UPC esetében.
“Ami a diginél sz.r, az az, hogy minden anyámtyúkját megvettek, és nem egyszer volt olyan, amikor egy nagyobb torna már “komolyabb” fordulóját nem adták élőben, mert mittudoménmilyen golf verseny volt. Szval túllőttek a célon.”
Ilyesmi előfordult a Sport Tv-n és az Eurosporton is – persze nem GS meccseknél.
Van egy közvetítési rangsor, szerződés stb. – ez meg már műsorpolitika. A focit tudjuk mennyivel többen nézik, egy tenisz meccsnek nincs esélye vele szemben, lehetne folytatni.
Néztem a Queens, és a Halle-i tornát is közvetítit a ww.bet365.com – nem a reklám helye
Nekem nincs digim, de ugye Halle-ban indul Federer, Nadal biztosan sokakat érdekel, és lesznek jó meccsek.
Ezért még abban reménykedem, hogy Wimbit (ugye ennek a közvetítési jogai, mindig más, mint a többi GS-é) is fogják tolni, hogy legyen esélyem látni (kvázi viszont, úgy működik, mint az ES player, lehet ugrálni a pályák között)
@f4c3m4n:
Miután a lányom barátja borász – mint mondják kiváló borokkal – én egy ilyen verseny “díjaként” felajánlok egy szekszárdi borkollekciót (3-4 üveg)
@f4c3m4n: @Geysap: a wimby sorsolás után megoldhatnánk a játékot, a szabályokon annyit talán módosítanék, hogy a nem kiemeltek pontjait felszoroznám a negyeddöntőig, az alacsonyabb kiemeltét pedig a harmadik forduló után, csak hogy érdekesebb legyen a dolog, meg hogy faceman számolhasson egy kicsit…
-
@f4c3m4n: azon meg imádkoznánk, hogy Nálad kisebb tenisz tudással rendelkező, budapesti versenyző nyerjen…
@Geysap: na ez jó, akkor csinálhatjuk úgy, hogy az első 3 helyezettet díjazzuk plusz csinálhatunk egy különdíjat, amit az kap, akinek a nem kiemelt játékosa a legtovább jut (döntetlen esetén pedig, ha mondjuk több nem kiemelt játékos is ugyanabban a fordulóban esik ki, teszem azt 4. forduló, akkor megnézzük, hogy az odavezető úton kiket győzött le, és átlagoljuk az ellenfelei ranglistás pozícióját. A legmagasabb szám győz)
@Kata:
Sajnos én is el kell hogy keserítselek. Írtam a T-Home-nak, visszaküldtek egy elmaszatolt válasz, amiből az sem derült ki, hogy ők nem akarják megvenni a két sportcsatornát, vagy a Digi nem akarja adni, vagy valami extra összegért csak.
“Nincs rá mód2 – oszt ennyi!
@babydriver: ha nagyobb tudással rendelkező nyer, akkor is megéri, csak akkor nem oktatás, hanem sparring meg edzőmeccs lesz
@Geysap: egy pillanatra azt hittem, a lányod ajánlod fel…
@f4c3m4n:
Klassz dolog, hogy bevállaltad, jópofa a játék, nyilván egyre népszerűbb lesz, nem lesz kis meló a vezetése!
A blogod tényleg felébredhetne a Csipkerózsika álmából, szívesen olvasgatnám , nézegetném a képeket, de sajnos mostanában hiába kattintok rá!
@Geysap: bár egy jó üveg bor igazán nemes ajándék
@Szofi2: nem csak az enyém
és felébresztjük
Most olvasom, Tommy Haas az 500. győzelméért hajt, még 24 kell neki: http://www.gerryweber-open.de/gwo_en/News/2012/June/Tommy-Haas-aiming-for-the-magic-500
Tomic ellen ma nem lesz könnyű, nagy meccs lehet, aki tudja, nézze!
@babydriver:
Ilyenkor vizsgaidőszakban a hisztijével együtt meggondolandó. Nem tudom, hogy a barátja mit szólna hozzá, de lehet, hogy ő is beleegyezne
@f4c3m4n:
akkor még hasznos játék is lenne. Bár sztem az 1000 versenyeken is megéri, mert a “http://challenge.atpworldtour.com/’ nem az igazi.
@babydriver:
Nem egyet írtam, hanem egy dobozt (3-4 üveg Szekszárdi ritkaság – ezt bátran merem, mert az itthoni bortartó állványról is össze tudom szedni)
@babydriver:
Ez aztán a generációk összecsapása. Az egyik legöregebb a legfiatalabb ellen. Az egyik még játszhatott Sampras és Agassi ellen fiatal korában, a másik pedig idősebb korábban játszani fog majd a 2020-as évek sztárjaival.
@Sylar:
Esőszünet van?
@Geysap: nem is pincében tartod? óóóóóó…
-
@Sylar: Haas-szal úgy vagyok, nézem, amíg lehet, nem is tudom mit nem tud a teniszről, a rengeteg hiszti ellenére nagyon szerettem mindig, Tomicból meg bármi lehet, főként, ha megőrzi azt a jó értelemben vett lazaságot, ami árad belőlem, meg egyszer otthon felejti pár évre apukát Down Under…
-
vazze, a vonalbírók meg gyakorlatilag smokingban nyakkendőben figyelnek Halléban… lehet, hogy a füves tenisz összeforrott az elganciával, de ez túlzás
@Geysap:
uhhh, dehogy van….. a digisporton megy a közvetítés
@babydriver: helyesen: nem belőlem, hanem belőle árad a lazaság
@babydriver:
Haast én is bírtam mindig is.
Tomicsnak pedig elvileg 4-5 éven belül az egyik vezető erővé kellene majd fejlődnie, ha semmi nem akasztja meg. A füves játékot elég jól érzi.
@Sylar:
itt pedig a korában-t egy B-vel akartam írni, javítom, mielőtt dd megint helyesírás röpdolival fenyegetőzne….
@Sylar:
Igen, ez komolyan érdekes … Haas fiatalon – a Wikiről szemezgetve – ilyen nevekkel jászott:
Jim Courier, Pete Sampras, Nicolas Kiefer, Alex Corretja, Magnus Norman, Jevgenyij Kafelnyikov, Tim Henman, Andre Agassi
@Sylar:
Haas egy kva jó fej szerintem is. Aki abbahagyta a teniszt, de sokat láthattuk, Marat Safin, akit még nagyon kedveltem.
Ez most mi volt Tomictól………
@Geysap:
Gyakorlatilag 40 évre visszanyúló kapcsolatot lehet találni akár 3 generáció között. Haas és Federer még játszhatott Sampras és Agassi ellen, akik pedig még játszhattak a 70-es/80-as évek nagy alakjaival, Connors és McEnreo ellen.
@Sylar:
‘gy nézve hallatlanul érdekes – nem is gondoltam addig bele, amíg nem írtál erről. Federerék is kimagasló játékosokkal játszhattak – az előbbi felsorolásom hiányos.
A Wikiben van egy mondat, ami sok mindent elárul:
“A sydney-i olimpián ezüstérmet szerzett egyéniben, miután az elődöntőben legyőzte Roger Federert, a döntőben Jevgenyij Kafelnyikovtól szenvedett vereséget.”
@Geysap: ráadásul jó haverja Federernek, igaz anno a sydney-i olimpián megverte, így viszont több ideje maradt Federernek Mirkával ismerkedni…
@Geysap:
Hát igen, annak idején, 2000-2002 környékén többször is kikapott Haastól Federer.
@Geysap: biztos, hogy az elődöntőben verte? Nekem nem úgy rémlik…
@Geysap: bocs, elődöntő volt
@Sylar: ha 2009-ben is megveri a Roland Garroson, akkor most Federernek nincs karrier GS-e…
Nekem meg az rémlett rosszul ,hogy többször is nyert Federer ellen Haas
A többször az gyakorlatilag kettőt jelent, de ez két nagyon jelentős torna, egyszer Olimpia, a másik pedig AO 2002.
@babydriver:
ebbe inkább ne is gondoljunk bele
voltak Haas ellen nehéz meccsei
ahogy előbb írtam, kikapott tőle 2002-ben az AO-n, és 2006-ban is Haas 0:2-ről kiharcolt ellene egy 5. szettet
@babydriver:
Az egy hatalmas meccs volt!
(valahol hallottam, hogy sokat edzettek együtt)
@Sylar:
Kik lehetnem a “Queen’s Club” “rendes, állandó tagjai”? Van ilyen a mai teniszezők közül?
(mellesleg a gyep gyönyörű)
@Geysap: Federer szeret általában a németekkel edzeni, Kohli, régebben Kiefer, ugye ők ügyesek, nem robotok, de Haas-szal lógtak is együtt többször meccsek előtt-után, érdekes Wawrinka meg a franciákkal van így, a Monfils, Simon, Tsonga vonal az ő világa….
@Geysap: tavaly beszéltünk róla, nem egy munkáskerület,
taggá csak két régi tag ajánlásával avanzsálhat az, aki azt a tízezres nagyságrendű összeget (angol font) rászánja a tagsági igazolványra, amivel használhatja a klub létsítményeit, és élvezheti a londoni elit társaságát, a 27 db füves teniszpályából 10 fedett (!), emellett több műfüves, műanyag borítású pálya is található itt
-
egyébként itt forgatta Woody Allen a Match Point című filmjét, ami egy teniszedzőről szól, és Q jó
@babydriver: pontosabban a sorsról szól, és állítólag sok párhuzama van Dosztojevszkijjel (vagyis hát a műveivel). Nem lehet ilyen tagságit fénymásolni?
Olaszos orientációjú svájci nincs? Vagy aki rétorománokkal szeret ütögetni?
A tippversennyel párhuzamosan helyesírási verseny indítását fontolgatom, mindenki ötösről indul, egy hiba egy jegy levonás, és aki a legkésőbb éri el az egyest, az nyer egy angol nyelvű Nadal-idézetek gyűjteményét
@dd: csak ugye nem a filozófiai mondanivalójával kapcsolódik a salakbloghoz
-
tagságit tudsz fénymásolni, csak nem engednek be vele
-
olaszos orientációjúnak ott van Chiudinelli….
-
akkor rögtön az első mondatod végére hármasra állsz, egy vesszőt hiányolok belőle a közepén, “é” betűből meg eggyel több van az utolsó szóban
breaking: ellopták Nadal óráját a szállodai szobájából, Richard Mille márkájú 300.000 €, ahhoz képest nem bánatos: http://www.gerryweber-open.de/gwo_en/News/2012/June/Superstar-Rafael-Nadal-has-arrived-in-Halle , van másik
@babydriver: egyébként is arról szól a film, hogy W. A. mennyire utálja az embereket.
Nem, én nem számítok, az ötletgazda nem játszhat, ez összeférhetetlenség. Másfelől meg csak az éberségetek teszteltem
@babydriver:
Hol a fenében van ez, mert nem találom!
@dd:
Én sem, mert most szoktatom magam az ékezetes íráshoz
@babydriver:
Én is valami hasonló “követelményre” gondoltam a tagsághoz.
W.A élből utálja az embereket
Nagyon kedvelem – főleg a fóbiái aranyosak: pl. csak N.Y.-ban érzi otthon magát, ha külföldön forgat minden fóbiája előjön, alig várja, hogy ismét N.Y-ban legyen – és megy terápiára.
http://www.filmkatalogus.hu/Match-Point–f14652
Az új filmjei közül a “Férfit látok álmaidban” c. filmje van meg (2010) eszméletlen szereposztásban, sajnos az Oscar díjas “Éjfélkor Párizsban”" nem láttam, ill. várom a “Rómának szeretettel” c.-t.
@dd: nem mindenkit utál, a szép, fiatal lányokat mindig is szerette
, a film pedig tényleg sok mindenről szól, rétegelt, akár egy zserbó-szelet
-
ez a link nem az óralopásról szól, hanem arról, hogy nem szomorú, de ha beírod a “Nadal óráját” a gugliba, ízlés szerint választhatsz, melyik bulvárlap oldalán olvasod el
@Geysap: az előző hsz második része neked ment, az Éjfélkor Párizsban is jó, moziban láttam, érdemes megnézni
@babydriver:
(igaz A. Nimród most a Metallica filmmel van elfoglalva)
Kösz – mindenképpen megnézem. Kedvelem az “egyedi” rendezők filmjeit.
Nagy kedvencem Q.T., R. Rodriquez – és remélem komolyan csatlakozik hozzájuk Antal Nimród is. (a Predators producere Rodriques volt, ill. utána szerepelt a Machete filmjében) Q.T.-val is így kezdték
Q.T. egyébként nálam egy “etalon” – szinte minden filmje szenzációs.
-
Természetesen van több rendező, akiknek a filmjeit kihagyni vétek, csak W.A. említésére asszociáltam.
@CAG: Hát ha olyan fantasztikus kedvcsináló videóra gondolsz, amiben tavaly szerencsém volt mellékszerepet vállalni, akkor sajnos nem a válaszom.
Le Mans viszont lesz 24 órán át élőben, közben lehet facebookozni.
@babydriver: az egy emlékezetes meccs volt – amellett, hogy Fed két szettes hátrányban volt, a harmadikban 4:3 -as Haas vezetésnél svájcinak kellett breaklabdát hárítania az is érdekesség, hogy az első szett tiebreakig Fed nem vesztett adogatóként pontot(!), majd ott is mindössze egyet…
@szpetra: Szia, na úgy néz ki hogy kint leszek az első héten, és jól be is fogok tudni vásárolni
Majd írj emailt hogy konkrétan mit hozzak, de ahogy nézem jók a törölközők, meg az ilyen dolgok
De azt hozok amit szeretnétek, csak szóljatok, hogy mi legyen az
@Én: Roger Federert törülközöstűl,Maria Sharapovát ruha nélkül
Gábor többször említette hogy ha Rod nem nyer akkor nem lesz kiemelt. Szerintem wimbledonban nem szentírás a ranglista, gondolom egy többszörös döntősnek biztos bekínálják legalább a 32-es számot, ha mondjuk éppen 40. a ranglistán.
@szpetra: Igen, rahibaztal, pontosan egy ilyen fantasztikus kedvcsinalora gondoltam, de a nem, hat nem, majd kiheverem valahogy.
Eleg lesz nekunk ide egy topic is. Tavaly egesz jol elvoltunk. Hooah?
@meszsa:
Ez nem csak úgy van, hogy felkínálják és kész, hanem azt hiszem az elmúlt 2 év füvespályán szerzett pontjainak bizonyos %-át veszik számításba. Nem tudom, hogy ez alapján Roddick pontosan hogyan áll, de kicsúszhat a számításból.
@Sylar: köszi, de a korábbi 2 év eredménnyessége valszeg nem lehet akadály.
@meszsa:
Ez valójában ha minden igaz, akkor úgy van, hogy
Meglesz majd a jövőheti ranglista állása. Ahhoz kell hozzáadni mindenkinek az elmúlt 12 hónapban szerzett összes füvespályás pontját, és még az az előtt lévő 12 hónapból a legjobb füvespályás eredmény 75%-át.
De most a számolgatásokat elkerülendő, találtam egy ideiglenes állást, amin Roddick jelenleg a 28., tehát úgy néz ki nem fog kicsúszni…. De ha kikap, akkor nincs 100%-os biztonságban, mert a mögötte lévők még gyűjthetnek pontokat.
@meszsa: Bizony, bármilyen furcsa, Roddick most a wimbledoni kiemelésért küzd, most éppen 32. , mögötte tülekednek rendesen…
mivel Queensben nem indult tavaly, így minden itt nyert pont hozzáadódik a most meglévőkhöz, és ez lehet, hogy kell is a kiemeléshez…
ha kicsúszik a 32.ből, a wimbledoni szervezőktől akár a fejére is állhat, mert akkor sem lesz kiemelt, ugyanis a tavalyi és tavalyelőtti pontok beszámítása csak a kiemelteknek jár, őket differenciálják a meglévő helyezésekhez képest.
@babydriver: illetve indult, csak levonták a tavlyi queens-i pontokat
-
Gábor pedig rosszul tudja, hiába indul a jövő héten egy versenyen még, a jövő heti helyezés alapján amelnek ki Wimbledonban
@babydriver:
Ha valaki a füves pontok beszámítása nélkül alapból nem lenne kiemelt, akkor annak be sem számolják a füves extra pontokat?
Akkor Roddick tényleg gázban van, mert tavalyról elődöntős pontokat véd, ami a ranglista azon részén alapból többhelyes bukta.
@Sylar: ez így van, kiemeltként van esélyed csak, hogy beszámítsák a régi füves eredményeidet, eltöltöttem pár órát nem olyan rég, mire megtaláltam az aktuális formulát, akkor számolgattam (hiába), hogy mi van ha Fed megelőzi Rafát, az sem számított volna
Egyébként Roddicknak mennyit számít az, hogy Wimbledonban kiemelt legyen… Nyilván Top 10-es ellenfeleket nem akar kapni rögtön az első két körben, de ha van annyira jó, hogy kiemelt pozíciót érdemeljen, akkor elvileg a mezőny többsége ellen meg kell tudnia oldani…
Inkább annak a másik kiemelt játékosnak lehet majd sz@r, aki megkapja Roddickot az első két körben. Mondjuk Roddickot elnézve az elmúlt hónapokban, nem biztos hogy ultra nehéz ellenfélnek fog majd számítani……
@babydriver: Őszintén szólva az az igazság hogy még 32-esként is gondja lenne Rod mesternek már az első két fordulóban is. ..Pontosabban: a jelenlegi Rodnak.
@babydriver:
Értem…. De egyébként szerintem nyugodtan alkalmazhatnák ezt az egész mezőnyre. Mi van akkor, ha valaki kivéletesen jó füvön, de valami oknál fogva csak 36. a ranglistán. Wimbledonban megérdemelné egy ilyen játékos, hogy kiemelt legyen. De valószínűleg ezzel csak azt akarják védeni, hogy aki a normális ranglista szerint benne van a 32-ben, az ne csúszhasson ki a kiemelésből az miatt, mert ogy valakik hátulról beelőzik az extra füves pontok miatt.
hát, elég magasan mérik Mahut oddsát!
@Sylar: egyéb érdemek is kellenek Angliában ahhoz, hogy jól bánjanak veled…
-
@meszsa: Roddick tavaly és tavalyelőtt egy-két helyet tudott előrelépni, Berdych is beelőzte Ferrert a kiemelésnél tavaly, nyilván a 30. hely felé már többet jelentene egy kompenzáció, de Roddicknak már arra sem nagyon van lehetősége, 2009-ben játszott döntőt és az már “sehol” nem számít…
Mahut rules the grass…
nem tudom, az hogy salakon annyira ment neki otthon, magával hozta, hogy olyan befejező ütéseket nyom Murraynek, mint előtte soha, 2009-ben ő még itt klassszikus füves pályás teniszt játszott, talán azt Murray ellen nem is nagyon merné, szóval ez egy komoly teljesítmény eddig…
Babos Timi meccset nyert Birminghamben dsz rövidítésben… finally…, talán füvön jobban mennek azok a szervák
@babydriver:
csak néha elenged egy-egy tenyerest az alapvonalról….
Szerintem ez még mindig klasszikus füvespályás játék Mahut-tól
Murray lehet hogy a legnehezebb meccset kapta így kezdésnek, de ennél nehezebb dolgokat is oldott már meg valószínűleg.
@Sylar: akkor nem láttad a Tipszarevics anno elleni “időutazását”, szerva-röpte, ha alapvonalról kelett ütni, akkor csak nyesett, de ki is idegelte a szerbet
@babydriver: az “anno”-t két szóval előbb kellett volna beilleszteni
@babydriver:
Természetesen láttam Mahut már évekkel ezelőtt játszani.
Valóban, most itt és a RG-on is az alapvonalon simán versenyben van.
Random megjegyzés: bárcsak a wimbledoni fű is, az első naptól kezdve a verseny végéig, ilyen alacsonyan surranó, gyors fű lenne, mint a queensi….
Hali! én meg wimbledonba megyek. bàr verseny nem lesz de ha kell vmi szòljatok! sùlyhatárig persze…
OK, Murray az egyik megnehezebb elsőkörös ellenfelet kapta, de ezt a döntő tiebreaket hogy tud egy világranglista 4. ilyen mocsok rosszul lejátszani… 5:0-ig ütött 3 egyszerű tenyeres hibát, onnan pedig már nem nagyon lehet cisszajönni füvön.
*visszajönni
@Sylar: Na, Gábor is elmondta a tévedést, hogy majd Roddicot behozzák a korábbi füves pontjai a kiemeltek közé Wimbyben…
-
@Csavargo: Geysap már felkínált finom borokat, de ha hozol hozzá wimbys műanyag poharat, lesz keletje
btw, mikorra van jegyed?
Sz.G. azon mondatával kapcsolatban reagálnék, hogy Mahut füves pályán a 10 legjobb között van a világon…. Azt eszem ágában sincs vitatni, hogy Mahut mennyire jó füvön, de az eredmények azért nem feltétlenül mondják azt, hogy a legjobb 10 füves között lenne.
Megverte egyszer Nadalt itt, és abban az évben döntőt is játszott Queens-ben, most pedig Murray-t győzte, de ezen kívül füvön sincsen semmi különösebben nagy eredménye. Olyan játékosoktól szokott többnyire kikapni, mint Isner, Tursunov, Verdasco, Dancevic, Rochus, Cilic, Santoro, Vliegen, Spadea, Reynolds….
@babydriver:
Akkor megint nem találta el a helyes választ ezzel kapcsolatban, ugye?
@Sylar: Én úgy emlékszem hogy azt mondta a 20-ba sorolja, de sztem ez is túlzás. Sztem igazából a ” hogyan kell füves pályán teniszezni”-ben sorolható a 20-ba, de semmiféleképpen nem az eredményessége alapján.
@meszsa:
Most legjobb 10-et mondott.
A fene tudja hogy lehetne ezt a legjobban megfogalmazni. Az biztos, hogy nagyon kevesen játszanak a mai mezőnyben ennyire klasszikus füvespályás teniszt, és Mahut eléggé magas szinten is játsza. De valószínűleg van sok olyan játékos, akik nem éppen klasszikus füvespályás tenisszel sokkal eredményesebbek tudnak lenni. És azt is számításba kell venni, hogy Wimbledonban sajnos nem feltétlenül a klasszikus füves tenisszel lehet érvényesülni. Majd ha a második hetet nézzük Wimbledonban, amikor már szét lesz kopva a pálya, akkor aki kíváncsi az keresse vissza youtubon ezt a mai meccseit, és hasonlítsa össze ezt a queens-i pályát a wimbledonival. Lesz különbség.
Lassan ki marad itthon?
Szerintem akik kimennek ,azok közt sorsoljunk ki pl. :egy Matyóhímzést,egy Tokajit,meg egy Pick szalámit…
Mindenesetre Queen’s Clubban új bajnokot avatnak az már szinte biztos! Sam Querrey épp játszik, de elég nagy meglepetés volna az elmúlt hónapok tekintetében, ha sokáig jutna.
Na, két rossz, egy jó hír, kezdem a rosszakkal: Babos mai második meccsén kikapott, Szávay Wimbledonban sem indul, a jó hír: Czink 7/5, 7/6-ra verte Hantuchovát, +1: holnap Federer is játszik már Halléban
Ja, és Szávay Ági szakkomentátor lesz a digisporton Wimby idején.
Úgy látszik idén Raonicnak és Del Portonak is Federer a sorsa, pedig már úgy megnézném, hogy mit kezdene velük mostanság Nadal vagy Djokovics!
http://www.hatharom.hu/article/b0c1d2-a-barpultos-lopta-el-nadal-luxusorajat
Gondolom rájött, hogy nehezen fogja tudni értékesíteni.
Üdv Mindenkinek!
@f4c3m4n:
Szia!
Ezt a sztorit én valami bulvár oldalon olvastam. Az óra értékét is írták, kb. 90 miller forintban
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/a-barpultos-lopta-el-nadal-luxuskarorajat-2091352
@Szofi2:
Szia!
Erre én is kíváncsi lennék. Tegnap sajnos nem láttam a meccseket – a szerda délután – este mindig “munkanap” egy másik irodában. Amit olvastam, és teljesen meglepett, hogy az a tajvani srác ejtette ki Karlovicsot (a legelejét láttam, de nem gondoltam volna)
Y. Lu – nem is hallottam a nevét.
Egyébként milyenek voltak a meccsek – láttam Murray búcsú.
És olvastam, hogy mit írtál a Queen’s Clubb füvéről – hááát jó lenne ilyen végi Wimbiben. Egyet nem tudok, hogy a 2 héten miért nem pótolják a széttaposott területet. A döntő már olyan, mintha a Szekszárdi agyagon játszanának.
@Geysap:
csak nem emlékszel rá… Lu 2010-ben negyeddöntőig jutott Wimbledonban, Roddickot megverve a 16 között.
De szerintem már hallottad a nevét
@Sylar:
Kösz – tényleg kiesett a srác az emlékeimből… nagyon szégyellem. A névmemóriám nulla, de egy ilyen nevet, mint Y.Lu illene megjegyeznem.
-
@Szofi2: -nek írt bejegyzésem egy részét Neked címeztem
“És olvastam, hogy mit írtál a Queen’s Clubb füvéről – hááát jó lenne ilyen végi Wimbiben. Egyet nem tudok, hogy a 2 héten miért nem pótolják a széttaposott területet. A döntő már olyan, mintha a Szekszárdi agyagon játszanának.”
@f4c3m4n: szerintem az ilyen dolgokat megrendlésre szokták elrabolni, mondjuk az alvilág egyik királyának kell Nadal órája, és megszerzik neki pár ezer euróért, ha megrendeli, akkor viszik is, és ha már Geysap a Q.T. filmeket emlegette: akkor is vinnék, ha nem az éjjeli szekrényen van, hanem a csuklóján, csak akkor a kezével együtt (ebbe nem volt jó belegondolni
)
@Geysap:
Szerintem ha az a pótlás annyira egyszerű lenne, akkor meg is csinálnák. Csak gyaníthatóan nem egyszerű… Én egy olyan megoldást tartok gyakorlatban kivitelezhetőnek, hogy a Centerpályát csak a negyeddöntőktől fogva vennék igénybe. De ez meg ellentmondana a tradícióknak, illetve az is problémás lenne, hogy a negyeddöntőknek csak a felét szokták a Centerpályán játszani, és az nem biztos hogy fair lenne, hogy valakik a friss füvön negyeddöntőzhetnének, mások pedig az egyhetes kopott füvön…. De ezt meg mondjuk ésszerűbb lebonyolításssal meg lehetne oldani.
De a lényeg, hogy legalább így Wimbledonban az nyerne, aki a legjobb füvespályás játékos.
Kíváncsi leszek, hogy az Olimpia füve hogy fog majd viselkedni. Állítólag valami különleges folyamattal fogják alig 3 hét leforgása alatt teljesen rendbehozni a füvet, én elképzelhetőnek tartom, hogy így akár a Wimbledonban megszokottól némileg eltérő tulajdonságú fű lesz majd ennek az eredménye….. De ez csak spekuláció a részemről, majd kiderül, amikor látni fogjuk, És persze arra is kíváncsi leszek, hogy az Olimpia végére mennyire fog elkopni a fű.
Mahut úgy látszik nagyon jól lakott a tegnapi bravúrral, mára elfogyott a lendület :/
Persze Dimitrovtól füvön nem biztos hogy szégyen kikapni.
@babydriver:
Az ember egy olyan állatfaj, aminek a fantáziája – főleg ilyen jellegű – végtelen. Igen sok olyan “dologgal” találkoztam, aminek a “forgatókönyvéért” egy egész filmipar könyörögne … és ez most “hulla komoly volt”.
Szia!
Miért, van ilyen – és volt is. Csak fantázia kell hozzá
@Sylar:
Az olimpia is azokon a W. pályákon megy ugye?
Én a “cserénél” itthon is kapható gyepszőnyegre gondoltam. (arra klasszul feltekert hosszú “gyepkockákra”
@Geysap:
Igen, az Olimpia is az All England Club-ban lesz, pontosan ugyan azon a helyszínen, ahol a wimbledoni tornát rendezik minden évben.
A cserélhető gyepszőnyeg nem tudom hogy kivitelezhető lenne-e, de mindenesetre a wimbledoni torna előtt hetekig készítik elő a füvet, és nyilván nem véletlenül sz@rakodnak vele annyit, hanem ez szükséges procedúra. Ebből kiindulva ne hiszem, hogy egyik napról a másikra olyan minőségű pályát lehetne odavarázsolni, amit előtte hetekig készítetteke elő.
De vannak akik nálam sokkal többet tudnak erről, és jobban el tudnák magyarázni a dolgot…
Na akkor Roger holnap Raonic ellen Halléban. Kemény lesz, simán beletörhet a bicskája. Ma nem játszott rosszul, de közel sem pörgött nagy fordulatszámon.
Bízzunk abban, hogy az előző két meccsükön Federer végül megoldotta valahogy, és utána mind a két esetben tornagyőzelemig menetelt
@Sylar:
A “fűtenyésztésben” én is hülye vagyok, abban az angolok a profik.
-
Holnap érdekes meccsek lesznek – Fed nem játszott rosszul, de annyi látszott, hogy az idényben még füvön nem játszott. Még fel kell pörögnie – mint írtad. Raonics ellen sztem Fed 2. szerváinak hatékonysága fog sokat számítani
-
Rafa – érdekes lesz Kohlcshreiber ellen
-
Fed meccse mellet nagyon várom a Haas – Berdich meccset, mert Haasnak sztem van esélye.
-
Milyen jelzőt is használt Haasra aki közvetített, veterán??? Ennyi erővel a 30 körüli, vagy fölötti hölgyeket “matrónának” fogja titulálni????
@Sylar: Kérlek szépen, nem hogy hetekig, de már előző évben elkezdik és láttam képeket, ahogy télen mindent hó borít, de a friss zöld füvet ilyen nagy teljesítményű lámpákkal világítják közelről, ezzel pótolva a napfényt. Durva látvány
Két változás lesz amúgy, az egyik, hogy nem lesz kötelező a fehér öltözék, hanem ugyanúgy ahogy anno a britek hazai DC fordulóin amit Wimbyben tartottak, a nemzeti színek viselete engedett.
A fű problémára pedig úgy tudom, hogy még a 2010es torna után találtak megoldást. Akkor ugyanis kipróbálták, hogy előre kicsíráztatott fűmaggal felszórták a pálya azon részeit, ahol kikopott a fű, és 2 hét alatt olyan erősre nőtt, hogy nyírni is kellett. Elvileg mivel 3 hét van a GS és olimpia között, minden rendben lehet.
Az én egyetlen aggodalmam az, hogy az a 2 hét alatt kinövő fű, nem lesz elég erős, és hamarabb ki fog kopni, nem bírja majd úgy a gyűrődést, mint az egy évig erősödő fajtársa.
@Geysap:
Alapvetően arra kell figyelnie Raonics ellen, hogy a sajátját véletlenül se bukja el, mert az lehet hogy automatikus szettvesztés. Ebben nyilván beletartozik az is, amit mondasz, a 2. szervák hatékonysága.
Ez egy nagyon jó teszt lehet Wimbledon előtt, mert az elmúlt két évben Raonics féle játékkal, erőből nyomták le Federert a pályáról Wimbledonban. Én egyébként kicsit pesszimistán várom egyelőre Wimbledont, az elmúlt két év sikertelensége miatt…. Valami történt Federer füves játékával, de nem 1 vagy 2 évvel ezelőtt, hanem már a 2009-es döntőben az eléggé bizarr volt, hogy Roddicktól majdnem kikapott. Majd jött a 2010-es hallei döntőben a Hewitt elleni vereség, aztán meg Wimbledonban a két negyeddöntős bukta Berdych és Tsonga ellen, a Falla elleni 0:2-ről menekülésről nem is beszélve…. Lehet hogy aztán ez csak “így alakult”, nem kell különösebb dolgokat belemagyarázni, mert végül is 2010-ben nem csak füvön játszott rosszul, hanem az AO megnyerése után Wimbledonig bezárólag csak Madridban nem esett ki a vártnál korábban… A tavalyi Tsonga elleni meccsre meg lehet mondani azt, hogy 2:0 szett után már csak hozzá kellett volna tenni mégegyet…
Majd meglátjuk – most a héten Halléban, és majd 2-3 hét múlva Wimbledonban eljön az igazság pillanata.
@f4c3m4n:
Igazából heteket-hónapokat akartam mondani, de a hónapokban nem voltam biztos. De ezek szerint mégis jól rémlett valami
A fehér öltözék érthető, hogy nem lesz kötelező, hiszen ez nem wimbledoni torna lesz, hanem Olimpia Wimbledonban.
Remélem nem fog majd az Olimpia füve pár nap után homokká változni…. de mivelhogy az nem két hétig fog tartani, ezért remélhetőleg a fű is kitart a végéig.
@Geysap:
Nadalhoz akartam még annyit mondani, hogy én el tudom képzelni, hogy kipottyan még a döntő előtt, mert eddig még csak egyszer nyert Wimbledon előtt felvezető tornát (2008), a többi évben pedig a negyeddöntőben ki szokott kapni Queensben…. Kohlschreibertől is kikaphat, de ettől még nem fogadnék Nadal ellen
Nekem így elsőre úgy tűnt egyébként, hogy a hallei fű jobban fekszik Nadalnak, mint a queensi, tehát könnyen lehet hogy ezúttal nem fog váratlanul kiesni. Motiválhatják olyan dolgok is, hogy 2010 október óta most nyerhet először salakon kívül tornát.
@Geysap:
Raonic nagyon óvatosan lépeget a füvön, nem feledte a tavalyi sérülését, én max. egy jó kis szervacsatát várok. Viszont eddig Dimitrovnak nagyon megy a játék Queensben, azon a meccsen lesz sok szép labdamenet- remélem! Ideje lenne már egy kicsit felzárkózni a fiúnak. Annyira bíztam benne, hogy Tsongával összefut, mekkora meccset adtak elő tavaly Wimledonban!
Sziasztok!
Grat a győztesnek:) …
@Teasüti:
Hali!
Kicsit lemaradtál a társalgás menetében!
@f4c3m4n: azt ígérik, hogy tökéletes lesz a fű, csak az esőtől félnek, mert akkor túl sok meccset kellene játszani a befedhető centeren, abból lehet gond
Üdv Mindenkinek!
@Sylar:
Szia!
Tsonga ellen két ilyen meccse volt, a Wimbi előtt (Montreal, vagy Toronto) 1/0 2. szett break előnyből vesztette el a meccset – akkor így jött ki.
A meccsekről csak annyit, hogy igen kevés szerva-röptét láttam, amit nagyon hiányolok. Ill. a 28 érintéses játék sem éppen mondható tipikus “füves játéknak”
@Sylar: Ha haza akar menni Mallorcara 2-3 napra még london előtt akkor még ma ki fog esni. Nem hiszem hogy vasárnap Toni-bá még engedné hogy hazarepüljön. Ha meg még holnap is játszik, akkor valóban egy estleges tornagyőzelem motiválhatja, de szerintem az a 2-3 napos pihi neki sokkal többet jelentene. Emiatt zakózik nadal rendszeresen wimbi előtt 2., 3. fordulóban nem beszélve hogy általában hulladék játékkal. Nekem a tippem Kohli, de csak a mallorcai discok miatt:-)
@meszsa:
Hát azt azért nem gondolnám, hogy tálcán fogja nyújtani Kohlschreibernek a meccset….. De ha “ki akar kapni”, akkor lehet hogy tényleg ez egy idális alkalom lenne. Inkább most, mint Berdych vagy Federer ellen a későbbiekben, hogy felhozza az önbizalmukat így Wimbledon előtt.
De egyébként én ezekben az eltervezett vereségekben nem nagyon hiszek… Lehet hogy valóban létezik ilyen, de a nagy játékosoktól inkább olyan formában, hogy egy bizonyos (számukra nem életbevágóan fontos) tornának csak 70-80% -os erőbedobással állnak neki, és jutnak ameddig jutnak.
No meg ha visszagondolok, hogy a Federer fanok mit kaptak a fejükhöz akkor, amikor azt mondták, hogy Federernek nem volt fontos Róma….. -____-
@Sylar:
Szia!
Az utolsó mondatot nem értem ^ komoly …
Az Olimpia mikor kezdődik?
@Geysap:
Nincs semmi különösebb jelentősége, csak eszembe jutott, hogy amikor Federer római szereplésére (és a Djokovics elleni vereségére) azt mondták egyesek, hogy Federer nem törte össze magát azon a tornán, azt mások csak pusztán kifogásnak vélték….. Mert ugye ha Nadal most kikap, akkor őneki is megvan a kifogás, hogy ő legszívesebben haza menne most….
Az Olimpia pedig július 28-án kezdődik.
Nadal most egyébként tényleg jó úton van a vereség felé….. de ha ezt a gémet breaklabdákról visszahozza Nadal, akkor könnyen lehet hogy megfordul a meccs.
Ez a hallei stadion egyébként nem semmi. Hatalmas nagy, és 2 perc alatt be lehet húzni a tetőt! Simán alkalmas lenne a helyszín egy 1000-es füves torna lebonyolítására, csak hát sajnos a RG és Wimbledon közötti 2 hétre nem biztos hogy be lehetne illeszteni egy Masters tornát. Széthúzni a két GS torna közötti időt pedig azért nem lenne jó, mert akkor kevésbbé lenne nehéz megnyerni egymás után ezt a kettőt, ami ugyebár mindig is kitüntetett jelentőségű eredmény volt.
@Sylar:
Nem hiszem, hogy akkora gond lenne, ha vki a “nagyok közül kikap Hallében, vagy Queen’s -i tornán. Ezek felvezető tornák, szokják a borítást (ami Halléban igen szar sajnos). Senki nem mondja rájuk, hogy nem tudnak játszani. Mahut is kiesett, pedig jó füves játékos. (egy óra kiesett, mert “élenyt” kellett pótolnom) Az azonban látom, hogy Stepanek ellen győzött az “erőtenisz”, pedig nála megvan a hallatlanul jó szerva-röpte játék .
@Sylar:
A stadion tényleg szuper, de a fű – fúúúúúú.
@Sylar: nem a fejükhöz, a fejükre… egyébként én sem hiszek az előzetesen eldöntött vereségekben, ez inkább tudatalatti döntés, hogy tényleg nem szakad meg minden pontért valaki.
@dd:
Biztos, hogy van egy “mentális fék” – meddig érdemes menni pl. sérülés veszély miatt…
@Geysap:
Szerintem sem lenne nagy dolog, ha Nadal most kikap. El tudja valaki azt képzelni, hogy ez Wimbledonban megtörténne?….. Nadal eddig életében egyszer nyert füves felvezető tornát, de Wimbledonban 2005-ben kapott ki utoljára a döntő előtt.
Federernél lehetne kicsit aggodalommal tekinteni egy itteni vereségre, mert ő ezt a tornát mindig is komolyan vette, és amikor egyszer, a 2010-es döntőben kikapott, akkor utána Wimbledonban is alulteljesített. Persze nem azért, mert hogy a hallei vereség rányomta volna a bélyegét Wimbledonra, hanem mert ha Halléban sem tud nyerni, akkor ott valami gond van Federerrel… Majd meglátjuk idén hogy lesz ez.
@dd:
értettem, Tanár Úr
Na Kohl, életed legnagyobb lehetősége jön.
Kohl behúzta…..
De Nadaltól ez tényleg annyira tipikus Wimbledon előtti vereség, hogy az ő szempontjából ez tényleg nagyon keveset jelent. Majd akkor szóljon valaki, ha Nadal kibukik Wimbledonban is az elődöntők előtt.
@Sylar:
Kíváncsian várom a meccset én is.
@Sylar:
Igen, mert tavaly úgy nyert, hogy Petzschner feladta:
Philipp Petzschner (GER) 6 0 ret.
Philipp Kohlschreiber (GER) 7 2
Azt nem értem, hogy ha nem is 1000 torna, miért nem lehet 500 – as?
@Geysap:
Jó kérdés…. mert közben meg olyan tornák vannak 500-as státuszban, mint pl. Memphis vagy Acapulco, amik nem vezetnek fel sehova, csak úgy vannak, és a mezőny is gyengébb, mint Halléban vagy Queens-ben. 2009 előtt egyébként Halle és Queens is ennél magasabb fokozattal rendelkezett, de amikor 2009-ben bevezették ezt az ATP 1000/500/250 rendszert, azóta mind a kettő csak 250-es.
10 perc alatt 3-2 az állás xD
Ez a meccs még ha 7-6 6-7 7-6 -ig megy, akkor sem lesz hoszabb 100 percnél……..
Lehet hogy jobban kopik ez a halle-i fű, de mégis ez hasonlít jobban Wimbyre… a Queen’s Club füve gyorsabb. Jobban élvezném, ha Wimbledonba is olyan lenne.
Ehh Raonicé a Tb simán, Fed ezt nagyon elcseszte…pedig a szettben sokkal több pontja volt fogadóként… :/
hah, Raonics vitte a szettet, mert végig jól adogatott, a tiebreakben pedig ütött még egy jó pontot Federer adogatásánál…. ez így nehéz lesz, de nem megoldhatatlan. Rá kell Federernek érezni az adogatásfogadásra, különben nem fog tudni breakelni. De érdekes módon még így Federer nyert több pontott fogadóként (Raonics 5, Federer 9).
@NeoN: jaja, kár hogy elcseszte az 1. pontot a tb-ben. Milos hatalmas tenyeres keresztjénél nem tudott mit csinálni, de ugye egyet visszavett..
@Sylar: lol 5öt nyert Milos? kevesebbnek éreztem
@f4c3m4n:
Igen, Wimbledonban a játék inkább erre fog hasonlítani. A queens-i fű a gyorsabbnak és csúszósabbnak látszik.
@f4c3m4n:
Ráadásul abból kettőt a tiebreakben -___- ezért vitte ő a szettet, mert ő a tiebreakre időzítette azt amit kell……
nahhh, break! lehet hogy eldőlt a 2. szett?
csak nehogy az legyen, mint Roddick ellen Mimaiban: első szettet bukta tiebreakben, a 2.-ban elkezdett jobban return-özni, majd a 3.-ban meg megint nem tudott breakelni, a sajátját viszont egyszer elbukta….
Hello!
Én nem tudom, mi lesz a vége, de nekem már a salakos meccsük is elég kemény volt. Akkor arra gondoltam, mit tud ez a fiú (Milos) majd füvön, és jobb lenne kihagyni.
Néztem Rog tegnapi meccsét, nekem elég óvatosnak, visszafogottnak tűnt. Fogalmam sincs, mi van azzal a csípősérüléssel, de Fed nem igazán erőlteti magát. Ő tudja. Végülis, ez csak bemelegítés Wimbi előtt.
@f4c3m4n: Nem a kereszttel kellett volna mit kezdeni, hanem nem olyan félősen puhán meghúzni azt a tenyerest, de mind1 már, Fed végigvitte a breaket, döntő szett.
@Sylar: Talán inkább erre, de Wimbyben azért gyorsabb a játék sztem…
@Vilandra:
Szia!
A csípősérülést hol olvastad? Nekem ez kimaradt.
@Geysap: Nyilatkozta többször is…hónapok óta bajlódik vele…
De azt mondta RG előtt javult, dehát ki tudja, mi az igazság…
Fed a meccsben maradásért… :-O
@NeoN:
Tényleg kimaradt – öregszem.
Ettől függetlenül nekem biztató volt most Fed játéka. Ha naponta ennyit javul, akkor ok.
Most már leírom (kedvencemről) – ki a fene érti ezt az embert???
Az első tiebreakban mondhatni “sehol sem volt” – és a végén, amikor kellett valamit, valahonnan elővett.
@Geysap: Grat Fednek! Elvileg a legnehezebb meccsen túl vagyunk akkor…
Öröm nézni, ahogy Haas szívatja Berdychet.
Rafa “meglepő” mód visszalépett a párostól.
Most látom csak, hogy Fed behúzta a végén
döntőszett 2:1 volt az utolsó mozzanat, amit láttam a meccsből…. Ez egy jó formába hozó meccs lehetett Federernek így Wimbledon előtt.
@f4c3m4n:
Azta :O erre szerintem még a legmerészebbek sem mertek volna fogadni……………………..
@Sylar:
Fogadni akartam, pedig nem szoktam – annyira kevesen (senki) nem követte a meccset, hogy nem volt kivel
-
Most akkor leírom, bár tök mind1: nem szoktam jósolni, de vannak olyan meccsek, amiket egy torna elején már eltökélten szeretnék látni. Ez nem más, mint egy Haas – Federer döntő.
hahaha Haas
@Geysap:
most már könnyen összejöhet
@Sylar:
Kár, hogy nem nézted – Fed jól játszott. lásd: Geysap2012/06/15, 18:48 Geysap2012/06/15, 18:50
-
@NeoN:
Tényleg öröm volt nézni a “veteránt” (ezt a baromságot melyik bemondó mondta fogalmam sincs??) Úgy is írhattam volna, hogy a “két veteránt”
@Sylar:
Komolyan ezt szerettem volna, ill. szeretném látni. Fura, de azt is le merem írni, hogy az eredmény (majdnem, de csak majdnem) lényegtelen. Főleg akkor ha látnánk egy igazi “békebeli meccset”
@f4c3m4n:
Nem tudod, hogy miért?
Erre érdemes ránézni:
http://www.protennislive.com/frameset.asp?year=2012&wkno=24&lang=en&tabno=1&eventid=0500&ref=www.atpworldtour.com/
“It was the third time in three or four months that we played each other. We know each other a bit better now,” said Federer. “But it still makes it as difficult to break each other’s serve. Somehow I had the feeling that it was going to be 7-6 in the third. I just hoped it was going to be in my favour. Of course, I’m satisfied that I came through. It was difficult.”
négy egykezes fonák a hallei elődöntőkben, Sylar remélem visszanézi nekünk, volt-e ilyen az elmúlt 10 évben
, pedig amikor Berdych hálóról lecsorgó labdával hárította az első meccslabdát, kezdtem aggódni, ezek a szituk nem Haasnak szoktak jól elsülni, úgy látszik karrierje végén már ezek is sikerülnek, milyen jól húzta meg utána a tenyeres keresztet, amivel egyébként is volt gondja Berdychnek, profi munka volt
-
@Geysap: bizony nem volt egyszerű Fednek, Raonic elég jól elrontotta a dsz rövidítését
-
Tommy behúzta
egyébként én egy Haas-Nadalt megnéztem volna nagyon, kár érte, de nagyon nem csodálkozom, hogy Kohlie nyert, pont elég ügyes játékos ahhoz, hogy egy veszíteni ugyan nem akaró, de a tornából sokat kihozni nem kívánó Nadalt megverjen
-
esküszöm, Haasnak szurkolok a döntőben, még ha Federer ellen játszik is, már csak azért is, mert amikor Haas nyert Halléban, akkor Federer mindig (vagyis egyszer) megnyerte Wimbledont
-
Queensben meg ott lesz Dimitrov: megkönnyezte az első elődöntőjét, de valami komolyat már tényleg alkothatna, igaz neki Nalbandian nem ideális ellenfél
@babydriver:
2009, Vina Del Mar
Gonza, Cuevas, Acasuso, Robredo
@Sylar: jó a részidő

amúgy nem tudom, miért kellett éjjel Tommy Haast fényeznem, azt álmodtam, hogy velem gyakorolta a szerva-röptét Wimbledonra, én meg folyamatosan visszaraktam a lábához a labdát (álmaimban megy) ő meg valami spanyol-német keveréknyelven szitkozódott
bánom, hogy nem a feleségéről írtam: http://4.bp.blogspot.com/-uhwRKSoBn8s/TxdldT4C5ZI/AAAAAAAAEHY/vzFsayuiq0A/s1600/Sara+Foster+e4.jpg …….
@babydriver:
Ugyan már, nem kell itt matyóhímzés a fiúkra, bármekkora divat is! Itt is ott is mindegyik top játékos felvette a rajtpénz, aztán húztak haza pihenni még egy kicsit Wimledon előtt, Nadallal az élen! Fednek fontos Halle, aztán a többieknek se ez, és Queens se nagyon. Olyan boldog mosollyal vonult le Rafa a pályáról vesztesként, mintha a tornát nyerte volna meg.
Üdv Mindenkinek!
@babydriver:
Szia!
Azért tettem ki a nyilatkozatot, mert ez is egy sportszerű volt. Anno @FedererRafa: írt Rafa nyilatkozatáról valami hasonlót. Egyébként nem tudom, hogy hova tűnt. Az ok, hogy Rafa kikapott, de ezért itt lehetne. Azt hiszem senki sem b@szogatná ezért.
-
A Haas – Fed (remélem döntőről) : Geysap2012/06/15, 21:18 nekem is ez a véleményem. (a összejön)
-
@Szofi2:
Szia!
Ezt leírtuk már, ill. azt is, hogy senkinek nem szégyen kiesni a topok közül, mert ezek felvezetú versenyek a Wimbire. Azért Murray-nek fontos lett volna szerintem. Fednek pedig a hallei közönség miatt.
@babydriver:
—- Inkább vele álmodtál volna
Ő itten “Haasné”
@babydriver:
a wikipédián pillanatok alatt vissza lehet keresni az elmúlt szezonok összes elődöntősét/döntősét/győztesét tornákra lebontva. És csak 2009 elejéig kellett visszamenni, hogy megtaláljam a legutóbbit. Valószínűleg az elmúlt 10 évben volt még több ilyen is, de most csak a legutóbbit kerestem vissza.
Nem volt nehéz
@Geysap:
Murraynek egyértelműen fontos Queens, úgy mint Nadalnak Barcelona, vagy Federernek Bázel. De Murray veresége sem biztos, hogy nyomatékos lenne Wimbledon előtt. 2010-ben is kikapott Queensben, aztán mégis elődöntőzött Wimbledonban, ugyanúgy mint 2009-ben és 2011-ben, amikor megnyerte Queenst.
Tegnap szóba került, hogy a wimbledoni fűre inkább a hallei hasonlít, mint a queensi…. De így visszagondolva pár meccsre, szerintem Halle is egyértelműen gyorsabb, mint amilyen Wimbledon lesz majd, főleg a 2. héttől kezdve.
@Geysap: pont erre céloztam

-
@Sylar: azért ez így elég hanyag…
-
@Szofi2: nem mondom, hogy Nadal örömmel vesztett, de hogy gyötörte a honvágy, az biztos…
@babydriver:
bocs, de éjfél környékén ennyire futotta
Gondltam az is sokatmondó információ, hogy mikor volt ilyen utoljára.
Örömmel látom, hogy Dimitrov elődöntős!
Rafa veresége megszokott, neki 1-2 meccs elég a wimbire való felkészüléshez!
47 perc alatt végezhetett volna Federer, ha nem bukta volna el a szerváját a torna során először -_-
Dimitrov elődöntőbe jutásáról az jutott eszembe, hogy valójában ott van az a mostani fiatal generáció, csak lehet hogy túl kevés olyan borítás van jelenleg a Tour-on, ami passzolna a játékukhoz?…..
@Sylar:
Azért el kell ismerni, hogy Fed most meccsről meccsre javul. Már “füvön játszik”. A 47 helyet pont 60 lett.
@FedererRafa:
Szia!
Hiányoltunk, ill. hiányoltalak. (Geysap2012/06/16, 10:31)
” Az ok, hogy Rafa kikapott, de ezért itt lehetne. Azt hiszem senki sem b@szogatná ezért.”
Dimitrov megérdemli, tényleg jól játszik. Nekem Y. Lu is meggyőző.
-
(a vereségről annyit, hogy amikor nem írtál az elején már leírogattuk, hogy egy felvezető tornán lehet, hogy a topok kiesnek. Queen’s-ben is, Halléban is)
@Geysap:
Igen, eléggé jól halad a füves felkészüléssel, volt is ideje tegnap belejönni…
De tudjuk, hogy Wimbledonban jön majd el az igazság pillanata, más helyszín, más ellenfelek, stb…..
A meccs hosszával kapcsolatban annyit, hogy mivel Federernek életre szóló szerződése van a hallei tornával, így lehet hogy nem érhet véget egy meccs 47 perc alatt
@Sylar:
Pl.
A szerződés az utcanév miatt van?
@Sylar:
Azért ez egy hatszoros Wimbi győztesnek sztem lehet nagy gond, hogy ott játszik, és ez azért adhat egy lökést neki. E mellett azt sem érdemes elfelejteni, hogy akármennyire is siránkoztunk az RG -n a tavalyi USO óta Fed tényleg jó formában van.
” Wimbledonban jön majd el az igazság pillanata, más helyszín, más ellenfelek, stb…”
@Geysap:
Nem tudom, hogy ebben az esetben a tyúk vagy a tojás volt-e előbb, de valószínűleg lehet összefüggés a kettő között.
Ha minden igaz, akkor 2 évvel ezelőtt kötöttek egy olyan szerződést, hogy Federer a hátralévő karrierje során Halléban fog teniszeni – de ebben nyilván vannak engedmények, mert tavaly a RG döntőbe jutás után visszaléphetett a tornától.
http://www.tennisearth.com/news/tennisNews/Federer-signs-to-play-at-Halle-every-year-105071.htm
@Geysap:
Azt meg azért mondtam, hogy Wimbledon más történet lesz, mert ott már a legnagyobb riválisok nem csak tiszteletüket teszik, mint Nadal itt, hanem ott nagy valószínűséggel szembe is fog találkozni velük. A wimbledoni fű pedig lassabb lesz ennél, főleg a 2. héten. Felvezetésnek viszont jó Halle, és úgy tűnik, hogy Federer jól játszik. Csak sajnos nem tudni, hogy Wimbledonban mire lesz ez majd elég.
@Sylar:
Világos, de remélem sokra elég. Nem tudom, hogy milyen lassú lesz a fű. Ha a tavalyi minőség lesz, akkor ok. Vagyis sajnos. Nem folytatom azzal, hogy mennyire elszbták a teniszt a pályák lassításával … erről mindketten írtunk már. Most sem az a “tipikus füves tenisz” megy Halléban sem — sajnos. (ezért szeretnék egy Haas Fed döntőt, mert ők még játszottak igazi füves meccseket
Sajnos most vki megtanul (TANUL) egyfajta teniszt, és azzal megél mindenhol.
“Érdekes, itt nincs az alapvonalon szarrá taposva a fű”
http://www.youtube.com/watch?v=2hWCyyMgbrc
@Sylar:
$ – ról nem szól a szerződés
@Geysap:
Akkor még több volt szerva-röpte mint manapság, ezért az alapvonal is kevésbbé kopott ki.
@Sylar:
Én is erre céloztam volt – sajnos ma nem a “középvonal” felé van jobban letaposva a fű.
@Sylar:
Az alapvonal kopásról: nézd meg majd Haast. A cipője talpára ragadt trutyit pont úgy veri le a cipőjéről, mint a salakot. Nála láttam feltűnően.
@Geysap:
A hallei fű kifejezetten gyorsan kopik, ezt ránézésre is meg lehet mondai. Főleg ott, ahonnan elrugaszkodnak adogatásásnál. Kapcsold át az ES2-re, ahol most Queens megy, ott azért nincs ennyire elkopva.
@Geysap:
Ezt most nagyon jó volt újból megnézni.
Nosztalgia…Az előző nagy kedvencemmel játszott az új, akibe ezen a tornán “szerettem bele.” (Fed, ez a nagyra nőtt vagány srác nemcsak a játékával, a könnyeivel is végérvényesen maga mellé állított.) Csodálatos tenisz volt a két fiú között, nem a fogcsikorgató kínlódás és véres harc jellemezte, hanem a találékonyság, a technika, a játék élvezete.
Kösz.Geysap.
@vica:
Nincs mit. Nekem is emlékezetes ez a meccsük. Ezt pedig nagyon szépen megfogalmaztad:”Csodálatos tenisz volt a két fiú között, nem a fogcsikorgató kínlódás és véres harc jellemezte, hanem a találékonyság, a technika, a játék élvezete.”
Ez az, ami ma hiányzik. Illetve pontosítok: nagyon nehéz ilyen szépen azok ellen játszani, akiknél ma a tenisz (direkt nem írtam játékot) nem más, mint “fogcsikorgató kínlódás és véres harc”
“Csak” ennyi a különbség a 11 évvel ezelőtti, és a mai tenisz között.
Na – Federer – Haas döntő !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Geysap:
Mélységesen egyetértünk.:-)
@Geysap: Ja értem, szóval szerintetek az a jó, ha a tenisz nem a harcról szól és arról, hogy mindent pontért keményen kell küzdeni?!
Értem.
@FedererRafa:
Ha azt gondolod, hogy a teniszben a harcot és a küzdelmet a Nole-Nadal duó vezette be, akkor tévedsz…. Régen is volt küzdelem, csak akkor nem arról szólt a dolog, hogy a pontoknak a többségét hosszú alapvonalcsatákban szenvedik ki egymás ellen. Akik a Nole-Nadal korszak előtt kezdtek teniszt nézni (azaz akár még 5-6 évvel ezelőtt), azok még nem ezt a játékot szerették meg, amivel napjainkban dominálnak.
@Geysap:
Őszintén szólva nem bánnám, ha Haas nyerne. Csak ehhez lehet hogy az is kellene majd, hogy Federer ramatyul játszon, amit viszont nem szeretnék látni…..
Mivel kicsit kíváncsi voltam, ezért megnéztem, Federer eddigi Halle + Wimbledoni teljesítményét!

És ha most nyerne az talán szerencsét is hozhatna neki, ugyanis amikor ott nyert, akkor 2008 Wimbeldon döntőjét leszámítva, mindig nyert Wimbledonban is!
Azonban, amikor ott nem nyert, akkor Wimbledont se nyerte meg.
( Az tény volt olyan év, amikor nem indult Hallében és még is megnyerte Wimbledont ilyen évek voltak: 2007, 2009)
Szóval ennek nem kell semmit se jelentenie, de azért valami babonaként, csak össze jöhet neki!
Egy kis matek óra…
Federer a hallei döntőbe jutás után ha megnyeri Wimbledont, és Djokovics kikap a döntő előtt, akkor Federer a Wimbledon utáni héttől világelső. Azaz, ha egy ágra sorsolják őket, akkor Federer egymaga ragadhatja meg a lehetőséget, ha megveri Djokovicsot az elődöntőben, majd utána megnyeri a döntőt bárki ellen. Ha külön ágra sorsolják őket, akkor Federernek reménykednie kell, hogy valaki besegít azzal, hogy megveri Djokovicsot, de ha Federer úgy nyeri meg Wimbledont, hogy Djokovics döntőzik, akkor is csak 300-400 ponttal vezetne Djokovics, és utána egészen az USO végéig még mindig óriási pontmennyiségeket véd, amit Federer könnyedén behozhat.
Ez így leírva persze nagyon egyszerű, már csak az a kérdés, hogy Federernek mennyi reális esélye lesz megnyerni Wimbledont. Azt a GS tornát, ahol ugyan hatszoros bajnok, de három évvel ezelőtt jutott utoljára túl a negyeddöntőn… Megint elő lehetne hozni azt a blogírást, amiben két évvel ezelőtt Sz.G. megírta, hogy szerinte Federer nem lesz többé világelső – ez persze még mindig igaz, de szerintem már az is váratlan dolog, hogy Federer ilyen közel kerülhetett újra a világelsőséghez. Már tényleg csak egy dolog kell, egy fránya GS. Meg még azon kívül egy jó átlagot hozni a többi tornán, ami nem lehetetlen, és akkor legalább egy pár hétig vagy hónapig újra világelső lehetne. Most azokkal a lehetőségekkel nem számoltam, hogy Federer akkor hogyan lehet világelső, ha nem nyer Wimbledonban, mert ahhoz Djokovicsnak és Nadalnak valahol a negyeddöntők környékén ki kellene bukniuk, Federernek pedig valaki más ellen el kellene veszítenie a döntőt – ez így együtt nyilván igencsak valószínűtlen.
@Sylar:
Így leírva ok, és kösz, hogy nem dobálóztál számokkal
Az A/1 verziót nem tartom lehetetlennek. Fednek – már említettük itt a bolgon (talán@babydriver: írta le)m inden fegyvere megvan a teniszhez, ami nála valamiféle adottság.
Szia!
A Haas – Federer meccsen komolyan nem tudni, hogy mi lesz az eredmény. Ismerik egymást, mint a rossz pénzt, együtt edzettek stb. stb. Haas komoly formában van, de Fed is úgy érzem magára talált. Én egy érdekes, és főleg látványos, találékony, és technikailag is kiváló meccset várok. Nem azokat a totál “izzadságszagú összeütközéseket”.
-
A matekodról annyit, hogy én is megértettem – ami nálam nagy dolog
A mai fiatalok csaknem mindenki a betanult – de írhatnám, hogy a generációján kívül – igen sokan a megszokott salak, kemény borítás, fű – “univerzális teniszt” játsszák.
Most nem csak Fed döntőbejutása, hanem Haas meccsei is megmutatták, hogy a “sajnos kihalóban lévő” játék képes győzni az univerzális ellen itt füvön. Ennek kiváló példája volt a tegnapi Haas Berdich , Kohlschreiber meccs, ill. a mai Juzsnij Fed meccs is. Szerintem Haas – mivel Wimbiben főtáblás – elég sokáig eljuthat.
Csak hogy Sylar matematikai számításait, még inkább igazolóvá voljon a dolog, megnéztem, hogy 2007 Austral openjéig, mennyiszer kerültek egy ágra, Novak és Fed!
És kicsit vicces szám jött ki, ugyanis az elmúlt 22 Gs-ből mindössze 6-szor nem egy ágra voltak sorsolva!
Ami döbbenetes nagy esélyt ad arra, hogy ismételten, csak egy ágra kerüljenek!
Vagyis nagy esély van arra, hogy bejöhessen a számítés, és Fednek ne a szerencsére kelljen bíznia, hogy majd valaki megveri Novakot, hanem ő maga is megteheti ezt!
@FedererRafa:
Anno is keményen küzdöttek, de ott nem az alapvonalon megtett kilométerek számítottak. A hosszú – nekem személy szerint unalmas – alapvonal játék nagyon messze van attól a tenisztől, amit megszoktam.
Számolj – én 1975-ben érettségiztem, -81 -ben már dolgoztam. Ami teniszt sugárzott anno a TV felnőttként láttam – ez talán magyarázat arra, hogy miért nem vagyok oda – mint Sylar írta – “akik 6-7 éve kezdték nézni, nekik sem ez a mai tenisz a megszokott. Számold ki, hogy én mikor kezdhettem a tenisz versenyeket “vizslatni”. Eleinte kedvtelésből, mert anno a TV 1 db, majd 2 db csatornája amit közvetített azt láttam, rászokni akkor volt lehetőség, amikor több csatorna lett, és vannak folyamatosan közvetítések.
-
1957. május 1-jével kezdődött meg hivatalosan a Magyar TV sugárzás – a születésem után két héttel. Az első bemondók között a wikin említett Tamási Eszterre, Takács Marikára, Varga Józsefre, akik az 960-as évek elején még bőven dolgoztak már jól emlékszem, ugyanígy az ” Intervízió”-ra. stb. a 2. csatornára.
Csesszétek meg – kár volt belenézni a magyar TV történetébe – mert rájöttem, hogy milyen vén vagyok
Mert az első mondatom gyakorlatilag, minden elkövethető melléütést megtettem, amit csak lehetett ezért az első mondat így nézne ki rendesen:
Csak, hogy Sylar matematikai számításai még inkább igazzá váljanak, megnéztem, hogy 2007 Austral openjétől, mennyiszer kerültek egy ágra, Novak és Fed!
@Istvan96:
Azt hiszed, hogy mivel Federer és Djokovics ilyen sokszor egy ágra voltak sorsolva, az növeli annak a valószínűségét, hogy legközelebb is így lesz ez? Ha tanultál volna valószínűségszámítást (ha nem haragszol, akkor ezt nem feltételezem….), akkor tudhatnád, hogy a véletlen események bekövetkezése nem függ a múlttól. Ha feldobsz egy pénzérmét kétszer, akkor az az eredmény várható, hogy kapsz egy fejet és egy írást, de a valóságban ha feldobod egyszer az érmét, és kapsz mondjuk fejet, akkor a második feldobás nem lesz automatikusan írás, mert minden egyes feldobásnak 50/50 esélye van, hogy mit ad. Ha pedig feldobob 22-szer az érmét, és a 22-ből 16-szor fejet kaptál, akkor ettől még a 23. feldobás még mindig 50-50% eséllyel lesz fej vagy írás.
De nem probléma, volt idő, amikor én sem voltam tisztában ilyen dolgokkal….
@Geysap:
Igazából az egymás elleni mérleg keményen Federer mellett szól, de nem csak ez, hanem az is, hogy Halléban a legutóbbi 6 fellépése során csak egy vereséget szenvedett, és szerintem jelenleg Federer jobban játszik, mint amikor elszenvedte azt az egy vereséget.
De Haas nem teljesen esélytelen. Amikor ezek a régi játékos elkapnak egy ilyen inspirált hetet, akkor némi túlzással bármi kitelhet tőlük. Továbbá Haas is 2009-s bajnoka a tornának, és a legutóbbi 7 tornadöntőjét megnyerte. Igaz nem Federer szintű ellenfelek ellen, hanem “csak” egy 2009-es Djokovics ellen, például…
Szerintem Federer egyértelmű favorit, de nem akkora torony magas favorit, mint ahogy a bookmakerek látják az esélyeket…
@Sylar:
Én, mint írtam egy jó meccset szeretnék látni. “Amikor ezek a régi játékos elkapnak egy ilyen inspirált hetet, akkor némi túlzással bármi kitelhet tőlük”. Nagyon jól írtad. Ok, hogy Fednek jobban szorítok, de ez az én bajom
-
Milyen tornákat nyert Haas?
“The “Tommynator” is back!” “Federer storms into final”
aranyos címek
@Geysap:
1999 Memphis
2001 Adelaide, Long Island, Bécs, Stuttgart (ez akkoriban a Masters sorozat 8. állomása volt)
2004 Houston, Los Angeles
2006 Delray Beach, Memphis, Los Angeles
2007 Memphis
2009 Halle
Összességében igazán jelentős tornagyőzelme csak a stuttgarti Masters van, de verte meg tornadöntőben Roddickot, Djokovicsot, Samprast, és Couriert, de ez utóbbi kettő nyilván már karrierjük alkonyán voltak…
@Sylar:
Kösz szépen!!!
Azért nem akármilyen “neveket győzött le”
@Sylar:
Kösz szépen!!!
Azért nem akármilyen “neveket győzött le”
@FedererRafa: látásmódbéli különbség nyilván van közöttünk, de amíg a teniszt nem minősítik küzdősportnak, addig hadd örüljünk, ha valami szépet is találunk benne…
-
szurkolok Haasnak délután, UV-védelemként megnézem élőben, de szerintem Federer nem hagyja irányítani, és ha neki kell mozogni, az már gond lehet három és fél meccs után
Ez az első szett ez helyenként borzalmas volt Federertől…. Az első 10 percben nagyon jó volt, majd onnantól csak egyre rosszabb. Haas meg is érdemelte a szettet, mert ő játszott sokkal jobban.
Ezt elnézve, meg azt is figyelembe véve, hogy Federer már több mint 2 éve nem nyert GS tornát, nehéz elképzelni, hogy Wimbledonban hogyan fog nyerni, ha riválisok hozzák a formájukat…
mi a f….. két kettőshiba egymás után, Roger? :/
Na, ha már Fed vs. Haaselhoff ,milyen vicces hogy 2 percenként zoomolnak a netsérzékelőre,kb.úgy mint a KnightRiderben mikor vmi bombát mutatnak.Már csak azt kéne hogy ha vki grimaszol kimerevítsék a képét,majd jöhetne vmi sejtelmes zene.
)
(Habár a szünetekben nagy erővel szólnak a 80-as évek “zenéi”
közben Babosék bejutottak a páros döntőjébe, yeah
@mapk:
Egyébként nem véletlen nyalt el Fed….hallotta hogy mindjárt robban az érzékelő.
blehh…. Ez így mocsok rossz volt. Pedig a hét folyamán nem is játszott rosszul. Én nem tudom elképzelni, hogy Wimbledonban nyerni tud, és mivelhogy a formája Rómától kezdve inkább lefelé ágazóban van, lehet így az egész nyár sem fog úgy sikerülni, mint ahogy azt remélni lehetett. Már csak az maradt, hogy a remény hal utoljára, hátha valami csoda folytán Wimbledontől elkezd igazán jól játszani, nem csak 2-3 napig, hanem két héten keresztül. Csak ez már ugye több mint két éve nem történt meg….
Legalább Haas nyert 34 évesen egy tornát, és meg is érdemelte.
@Sylar:
)
Haas nagyon megérdemelte, az egész héten kva jól játszott. Én örülök, hogy most már nem kell várni a WC-ra a nagy tornákon. Federer nem játszott jól, ez ok, ennek ellenére komolyan nem akarom csorbítani Haas sikerét.
Én nem látom ilyen borúsan Fed nyarát. Sőt. Ha Haas így játszik Wimbiben sok “riválist” letakaríthat a mezőnyből. A történelem ismételheti önmagát. 2009–ben Haas elleni győzelme hozta Fednek az RG-t. Lehet, hogy az hozza majd a Wimbit is??? (nehogy elkezdjük a valószínűségszámítást
@mapk:
Azzal az érzékelővel nekem is tele a t.köm. Az egész torna alatt azt néztük
@Sylar: Agree. Eddig bírta Fed… sajnos a jó forma időszaka alá csak 1 GS, esett, az egyik legkedvezőtlenebb borítása, és Rafa jött az elődöntőbe, így az nem jött össze.
Nagyon kár.
Most meg már nem játszik jól, és nem látom, ahogy a semmiből hirtelen feltámad majd Wimbyre.
Haasnak grat!
@Geysap:

Hát igen.Azt hittem a döntőn már nem ezt fogjuk…vagy legalább felrobban. Annyira baljós volt…
-
Nekem ez a döntő olyan “családias “vminek tűnt.(Fed nem szakadt meg,”játszunk egy jót hangulatú”-ra vette a meccset) )Nem vonok le ebből semmit.Szerintem Fed nem kicsit esélyes Wimbledonban.
-
Egyébként nincs kint vki,hozhatna nekem egy CocaColas törcsit.
Nos akkor Wimbledonig már ennél okosabbak nem nagyon leszünk…
Nadal elszenvedte a szokásos negyeddöntős vereségét, őnála ez nem biztos hogy bármit is jelent. Habár őnála is utalhat egy-két dologra, mert amikor 2008-ban nyert Queens-ben, abban az évben történt a wimbledoni áttörése is, és valószínűleg Wimbledonban is akkor játszott a legjobban.
Djokovics furcsa módon megint nem indult füves felvezető tornán, de nem azért, mert visszalépett volna a hétfőre nyúlt RG döntő miatt, hanem nem is tervezett erre a hétre versenyt. Tavaly ugyanígy volt nála, és végül némileg váratlanul ő nyert Wimbledonban. De tavaly óta változtak picit a dolgok. Djokovics már egész évben nincs annyira kirobbanó formában, mint tavaly, és kérdés hogy ez így elég lesz-e a címvédésre füvön, ami elvileg még mindig a “legrosszabb” borítása.
Amit én személy szerint szívesen látnék Wimbledonban: Federer meccselne egyet Djokovics vagy Murray ellen, mert füvön még soha nem játszott velük, ugyanígy jó lenne egy Djokoics – Murray füvön, és végre egy más döntős párosítás, mint ami az elmúlt 4 GS tornán volt.
Nalbinak úgy néz ki eldurrant az agya, teljesen fölösleges csinált hülyeséget….
Hát ez hatalmas túlzás…. :S
Hogy vannak egyébként ilyenkor a szabályok? Leléptetni csak akkor lehet, ha szándékosan megsebesít egy vonalbírót, vagy pedig akkor is le kell léptetni, ha szándékosan csinál valami hülyeséget, amivel akaratán kívül megsebesíti a vonalbírót? itt az utóbbi történt, de szerintem mind a kettőért járhatna….
Fucsi 2 nap alatt 3 meccset nyert és főtáblára jutott S-Hertogenbochban. Tursunov, Ito, Mayer vagy Ferrer lehet az ellenfele… ha úgy nézzük 1. körben legjobban Leonardo Mayerrel járna, de utána jönne Ferrer, úgyhogy szerintem inkább Tursit kapja, és onnan mehet még 2 kört lazán. Ráadásul így már játékban is van. Hajrá, hajrá.
c) Physical Abuse
i) Players shall not at any time physically abuse any official, opponent,
spectator or other person within the precincts of the tournament site. For
purposes of this rule, physical abuse is the unauthorized touching of an
official, opponent, and spectator or other person.
ii) Violation of this section shall subject a player to a fine up to $10,000 for
each violation. In addition, if such violation occurs during a match, the
player shall be penalized in accordance with the Point Penalty Schedule.
In circumstances that are flagrant and particularly injurious to the success
of a tournament, or are singularly egregious, a single violation of
this section shall also constitute the player Major Offense of Aggravated
Behavior.
Tehát, elvileg a szokásos, figyelmeztetés-pontvesztés-játékvesztés menetet kellene követni.
Kivéve, ha az eset annyira kirívó, hogy az már nem méltó a sport/torna hírnevéhez, sárba tiporja az eszméket illetve gondolom ide tartozik, hogy súlyos sérülést okoz. Ez esetben a játékos a viselkedésével a legsúlyosabb szabálysértést követi el, de ez még mindig nem magyarázza, miért kéne egyből leléptetni. Annyira súlyos sérülést nem okozott.
Egyébként Serena ugyanezt a szabályt sértette meg amikor megfenyegette a vonalbírót, csak az az “Audible” paragrafus, amit most nem vágok be. És ugye akkor tőle már pontot vontak le, mert volt előtte is ütőtörésért figyelmeztetése. Viszont később megkapta a 10.000 dodós büntetést. Nalbi is meg fogja kapni. De hogy rögtön leléptessenek valakit…
Emlékszem Macre, 90-ben leléptették az AO-n Pernfors ellen, de őt se rögtön. kb 20szor eldobta az ütőt, kiabált már mindenkivel. kapott egy sor code violation racket abuset meg unsportsmanlike behaviourt.
annyira súlyos sérülést nem okozott…. én úgy láttam, hogy vérzett a lába annak a vonalbírónak, ez egy teniszpályán már magában igencsak kirívó eset. Lehet, hogy a szabályokat lehetett volna kevésbbé szigorúan alkalmazni, de az szerintem nem elfogadható, hogy egy játékos a dühkitöréseivel bárkinek a testi éppségét közvetlenül veszélyeztesse, még akkor sem, ha nem volt szándékában sérülést okozni.
@Sylar: @f4c3m4n:
Sziasztok!
Mondjátok el lécci, hogy miről diskuráltok itt (vonalbíró megsebesítése), mert a délutáni szokásos “éleny pótlásom” volt. Előre is kösz
@f4c3m4n: Persze, felelőtlenség volt ez Nalbi részéről, de látszott, hogy nem szándékos bántalmazásról volt szó. Hirtelen indulatból belerúgott az első dologba ami melette volt, és a kettétört tábla egyik felével megsebesítette a vonalbíró lábát. Aki bár minden tiszteletem az idősebb korosztályé, de erősen rájátszott a dolgokra. Nyilván megijedt és meglepte a dolog, de Nalbi elnézést kért, és egyértelmű volt hogy nem ő volt a “célpont”.
Azért szomorú ez így, mert meglátásom szerint az volt a katalizátor, amikor felhúzta a nadrágját és elkezdte mutogatni körbe a véres lábát. Ha ő nem így kezeli le ezt a helyzetet, hanem kicsit megértőbben, a supervisor nem lépteti le Nalbit, maximum kap egy figyelmeztetést.
Még azt tudom elképzelni, hogy ők ezt túl enyhének érezték volna, és mivel nem lehet átugrani figyelmeztetést és rögtön pontbüntetést adni, úgymond “muszájból” léptették le. De tornadöntőben, úgy hogy szettelőnyben van? áhh
@Geysap:
http://www.telegraph.co.uk/sport/tennis/atptour/9337032/David-Nalbaldian-disqualified-from-Queens-final-for-injuring-a-linesman-after-kicking-hoarding-around-him.html
@f4c3m4n:
nem akart megsebesíteni senkit, de akkor sem kellett volna belerúgnia izomból egy reklámtáblába, ami ott volt közvetlenül a vonalbíró lába előtt….
amit belinkeltem, ott pedig látszik, hogy mennyire sérült meg az öreg…..
@f4c3m4n: a lassításon az is látszik, hogy nem a reklámtábla sértette fel a sípcsontját, hanem Nalbi cipője, a rúgást csak fékezte az a deszka, de az volt a szerencséje a vonalbírónak
-
tanulság: Nalbandian meccsein a vonalbírók hordjanak sípcsontvédőt…
@Sylar:
Kösz szépen.
Megnéztem a videot néhányszor, sőt kockánként is. A sérülés minimális, – és vegyék vissza a szakvizsgámat – ha ez nem a ” véletlen, max a gondatlanságból elkövetett” kategóriába tartozik. (véletlen miatt sehol senkit nem lehet büntetni – ha a szándék valamilyen formája kizárt. Ez van az életben, és mindenhol)
A 0.12 secnél látható az egész kalamajkát okozó mozdulat – sztem semmi sértő szándék nem volt benne. A vonalbíró volt rosszkor rossz helyen. Ha nincs azzal a dobozzal bekerítve, akkor Nalbi nem rúg bele a sz.bíróba. Egy kis apró gond van az egészben – és ha ez nem látszana, akkor azt mondhatná, hogy véletlenül nekifutott. Az apróság annyi, hogy előtte egy pillra megtorpan, és nem folyamatos a mozgása.
Ha ez nincs, vagy a kockáról kockára nézve sem látszana, akkor az is magyarázható, hogy miért nem a cipő orrával rúgta meg… nem akart megsérülni.
@f4c3m4n:
Nem tört el, csak szétesett az a doboz.
Van-e szabály arra, hogy a pályára nem vihető fel olyan eszköz, ami nem biztonságos, összeomlik, játékos nekimegy megsérül stb. ?
http://www.telegraph.co.uk/sport/tennis/9025329/Top-five-tennis-tantrums.html
Az egész dolognak legyen az a tanulsága, hogy a játékos legalább tudja magát kontrololnálni annyira, hogy a dühkitöréseit ne egy embernek a közelében töltse ki, mert annak rossz vége is lehet. Az pedig szerintem mindegy, hogy mennyire sérült meg az a vonalbíró, őneki egy teljesen fölösleges dolog miatt vérző lábbal kellett lemennie a pálya széléről.
@babydriver:
Én úgy láttam, hogy a deszka pattant fel, és a rúgás nem érte a v.bírót, de lényegtelen.
Nem láttam,a meccset, de ezért leléptetni … döntőben az sok. A vonalbíró pedig örült, hogy végre szerephez jutott.
@f4c3m4n: No egész jól járt Fucsi, a japán Itohoz tették. Meg lehet az a meccs de figyelni kell, füvön ügyes a srác. Aztán jöhet Dzsürgen.
@f4c3m4n:
ez legalább egy jó hír a mai napon
@Sylar:
Az világos, amit írsz, és jogos. De ennyi erővel ha az ütőjét földhöz b.ssza, és ráesik a bíróra az mi lenne?
Az utolsó link, amit betettem, az a “top5″ hiszti.
@babydriver:
“szurkolok Haasnak délután, UV-védelemként megnézem élőben, de szerintem Federer nem hagyja irányítani, és ha neki kell mozogni, az már gond lehet három és fél meccs után”
Jól szurkoltál
Sajnálom,de mikor megnéztem a videot ,én szakadtam a röhögéstől.
@Geysap:
Arra még talán azt lehetne mondani, hogy szerencsétlenül akalult, hogy az ütő pont egy embert talált el. A játékosok nem is szokták vonalbírók vagy labdaszedők közelében csapkodni az ütőiket, gondolom azért sem, mert el akarják kerülni azt, hogy valakinek akár csak kicsit is nekicsapódjon az ütő. Ehhez képest Nalbi vonalbíró lába előtti dobozba/táblába rúgott vele.
@mapk:
igen, kicsit tragikomikus, de inkább Nalbandian szempontjából… a saját hülyesége miatt bukott el egy tornadöntőt
Apropó,mikor oldalról mutatják,a labdaszedőt nézzétek!Hogy örül.
@f4c3m4n: Balázs Attila nyomdokain az elődöntőbe jutáshoz le kellene győzni Itót, Melzert, Goffint aztán Ferrert, egy junior wimledoni bajnoknak bizony ezen kellene gondolkodnia, csak nem a ranglista 554. helyéről…
de ez eddig abszolút dícséretes Fucsovicstól, szurkolok neki nagyon
@Sylar:
Nagyon tragikomikus – komolyan. Amit írtam, mindenki, ill. minden (doboz) rosszkor volt rossz helyen.
Megnézted a top5 hisztit. (néhányat nem tudom, miért, de eltávolították). Érdemes McEnroe videóját megnézni – egy veszekedős életút – még most ösz hajjal is azt csinálja, amit régen
@mapk:
Hol oldalról, én csak egy vidit láttam, ott nem volt labdaszedő.
@Geysap: amit te is belinkeltél, 22.mp-nél a háttérben.
@Geysap:
mondott bunkóságokat, de igazából ártani nem ártott senkinek. Csak manapság az nagyon elvárás, hogy mindenki jó fiú, és jó kislány legyen, szóval ezt senki nem vállalná be. Ha Andy Murray kiejti a száján a f#ck szót, akkor tuti hogy valakik egyből előhozakodnak olyan dolgokkal, hogy hát hogy merészel ilyet tenni, amikor gyerekek nézik, stb stb, meghogy a Federer meg a Nadal soha nem tennének ilyet…
Őszintén szólva nem bánnám, ha lenne egy McEnroe féle karakter a mai mezőnyben
McEnroe-tól egyébként ezek sokszor csak színéskedésnek és feltűnősködésnek tűnnek.
@Sylar:Nem tudom sajnálni.Jogos volt a döntés.
+ az öreg mozdulatai.Mintha ezt mondaná:Jé,ez az én lábam? Úgy méregeti.
Hanem akit már rúgtak sípcsonton,abból akaratlanúl is kijön a nevetés,mint mikor vkit térden lőnek egy filmben,vagy rácsukja az ajtót az ujjára..én mindig nevetek
ugyan. Nalbi bele akart rúgni a fakeretbe, de nem számított rá, hogy szét fog esni. Így okozott sérülést, és én nem csodálkozom, hogy Queensben ez kb. úgy esett a latba, mintha bozótvágóval támadt volna valakire (ugyanaz, mintha Monte Carlóban párizsis szendvicset dobna a díszpáholyba). Lehet, hogy Barcelonában simán kapott volna egy fülest a sértettől, és minden ment volna tovább. De ez azért szerintem belefér az unauthorized touch kategóriájába.
Az az igazán vicces, hogy az ATP hogyan számol be a dologról. Marin Cilic nyert Queens-ben, és kb. ennyi
bármi ami rossz fényt vethetne a tour-ra, azt jobb nem hangoztatni.
A szomorú az egészben az, hogy az igazi nagy botrányokat, mint pl. bunda vagy dopping, valószínűleg mindent megtennének, hogy ne derüljenek ki……
vagyis a bunda helyett inkább azt akartam mondani, hogy valaki fogadási manipulációt követ el a saját maga vagy érdekeltségének hasznára…
@Sylar: Fed Haasra fogadott volna?…
@dd:
Azt azért nem gondolnám, hogy egy Roger Federer lenne ilyen turpisságokra rászorulva, hogy extra pénzhez jusson….. De alapjában véve így történhetnek az ilyen csalások: a papíron sokkal esélyesebb játékos előre eltervezetten kikap (amit kívülről mindig meg lehet annyival magyarázni, hogy a teniszben pár pont dönthet ide vagy oda), és közben saját maga ellen tesz egy fogadást, vagy valaki mással megosztja ezt az infót, hogy tegyen ellene fogadást, mert érdemes. De persze ez a legjobban kereső játékosok között szinte kizárt, hogy előfordul.
@Sylar:
Davigyenko? – fogadás.
Mats Wilander – kokó
Felejtendő ….
Nalbandian belerúg egy tákolmányba, ami mögött ül egy úriember, megsérül a lábszára – világbotrány
Erre pontosan illik, amit írtál, és az ATP hozzáállása ” az igazi nagy botrányokat, mint pl. bunda vagy dopping, valószínűleg mindent megtennének, hogy ne derüljenek ki……”
Szval az ATP ami tényleg botrány, szépen elfelejteti (könnyű, mert arról nincsenek videók), de az, ha vki. pl ütőket tör (amit megértek
örök téma.
-
Csesszétek meg – az egész “Nalbi kirobbanásából” ez lett. @Sylar: tökéletesen igazad van. Olvassátok el a cikket, és szorozzátok meg min. 3-al, mert holnap már azt írják, hogy Nalbi meg akarta ölni a vonalbírót. (ja, é a fényképek – jó a photoshop)
http://www.telegraph.co.uk/sport/tennis/atptour/9337032/David-Nalbandian-disqualified-from-Queens-final-for-injuring-a-linesman-after-kicking-hoarding-around-him.html
Hoppá!
Timiék behúzták Birminghamet párosban a világelső Huber, Raymond duó ellen.
Nagy gratula! Reméljük a következő hetekben egyesben is jól megy majd a játék, de párosban is lehet keresnivaló.
@Geysap:
Azóta egyébként már az ATP honlapján is beszámolnak az esetről, de jó időbe telt, míg a “Cilic nyert Queens-ben” címoldalhoz írtak egy cikket is.
Az ilyen dolgokból egyébként valószínűleg azért lesz nagy hír, mert a teniszben nagyon ritkán történnek ilyen dolgok.
Az igazán nagy ügyeket pedig az ATP lehet hogy nem is engedné nyilvánosságra kerülni. Gyakran példáloznak egyesek Agassi ügyével, amikor Agassi bevalotta hogy drogozott, de ezt a bakit “elnézte” neki az ATP…
Sokan az ITF doppingellenőrzését is komolytalannak tartják. Érdekes teóriákat olvastam még régebben arról, hogy egyesek szerint hogyan működhet a dopping a profi teniszben, és teljesen hihető. És ledöbbentő… Annyit kell tennie egy játékosnak, hogy megad egy hamis tatózkodási helyet, amiből 3 összejöhet, csak azután lesz bünti, “felpumpálja” magát az üres szezonban (pl. decemberben), mert az ITF nyilvános doppinstatisztikái szerint versenyen kívül ritkábban ellenőriznek, és ha ellenőriznék, akkor nem fogják megtalálni, mert hamis tartózkodási helyet adott meg. És mivelhogy nem ellenőriznek túl gyakran, még arra is van idő, hogy leálljon a szerrel és kitisztuljon. Sokan azt kritizálják, hogy nevetségesen kevés a vérteszt és az EPO teszt, és vizelet tesztet is a játékosok többségén évente 1-3, vagy 4-6 alkalommal végeznek csak. Az éljátékosokat persze kicsit gyakrabban ellenőrzik, de pl. a tavaly RG nyert Li Nát tavalyi évben mindössze 4-6 alkalommal tesztelték, versenyen kívül pedig egyszer sem…
http://www.itftennis.com/antidoping/news/statistics.asp
@Sylar:
Ezzel a drogkérdéssel -doppingkérdéssel eléggé “hadilábon” állnak bizonyos szerenél.
A. Bogomolov Jr. szerepel az eltiltottak listáján, mégpedig azért, mert “salbutamol” hatóanyagú szert mutattak ki nála. Mindez 2005-ben volt. A büntetés 1,5 hónap eltiltás. Hasonlóan belekerült a tiltólistára a formoterol hatóanyag is. Kár belemenni részletesen a szerek hatásmechanizmusába – annyit kell tudni róluk, hogy “hörgőtágítók” pl. asthma, COPD kezelésben szükséges “alapgyógyszerek”. A teljesítményfokozó hatásukat csak sejtik, két hányaveti kísérletről találtam jelzést, de az nulla.
(Ventolin – salbutamol, adható allergiás reakciónál is. Tehát Bogomolov e miatt volt eltiltva.
A Magyar Antidopping Csoport honlapján megnéztem, – 2007-ig van fent a gyógyszerlista, szerepel benne a salbutamol.
Most ez a megítélése:
“S3. Béta2-agonisták:
• A tiltott béta2-agonisták fejezetébe kivételként bekerült az inhalálással a
szervezetbe juttatott formoterol a maximum 36 mikrogrammos napi
gyógyászati célú adagolásban. Ha a vizeletben 30 ng/ml formoterolt
találnak, ez pozitív vizsgálati eredménynek minősül, kivéve, ha a sportoló
ellenőrzött farmakokinetikai vizsgálat útján bizonyítja, hogy az abnormális
eredmény a meghatározott gyógyászati célból inhalált adag használatának
következménye.
3
Jelentős módosítások összefoglalása
2011. augusztus 24.
A legfrissebb kutatási eredményeket és a sportközösség tagjai által kifejezett aggályokat
figyelembe véve már nem tiltott a gyógyászati célú adagolásban inhalált formoterol
használata. Továbbra is aggályt keltő a rendszeresen illetve nagy mennyiségben szedett
béta-2-agonisták teljesítményfokozó hatása. A lista minden béta-2-agonista szedését
tiltja, kivéve a szalbutamolt (24 óránként legfeljebb 1.600 mikrogramm), a formoterolt
(24 óránként legfeljebb 36 mikrogramm, inhalált/beszedett adagként kifejezve) és az
inhalálással bejuttatott szalmeterolt. A vizeletben jelentkező küszöbérték a szalbutamol
és a formoterol kezelésére vonatkozik; egyéb béta-2-agonisták küszöbértékeinek
kidolgozása most zajlik. Ha a fentieket meghaladó adagot igénylő orvosi helyzet merül fel,
visszamenőleges (sürgősségi) gyógyászati célú mentességre vonatkozó kérelmet kell
benyújtani.
A béta-2-agonisták kérdése továbbra is a WADA kutatási tevékenységének
középpontjában áll az ilyen szerek nagy adagban történő szedésének megelőzése és
tiltása érdekében, az asztmatikus sportolók megfelelő ápolásának és kezelésének
lehetővé tétele mellett. E gyógyszerek használatának folyamatos figyelemmel kísérése
továbbra is prioritást élvez, és a jövőben további változások várhatóak ezeknek a ezeknek a
szereknek a kezelésében.”
2011. augusztusa
-
Kiemelt változások a 2010-es Tiltólistán:
Megváltozik a salbutamol és salmeterol (asztma elleni szerek) státusza. A salbutamol (maximum napi 1600 mikrogramm) és a salmeterol használata inhalációs formában 2010. január. 1-től már nem tiltott, a továbbiakban Terápiás Alkalmazási Kivétel Engedélyt (TUE Engedély) nem igényel, de a használat bejelentendő. A nyilatkozatra vonatkozó további információt a Magyar TUE Bizottságtól kapnak a sportolók. Az asztma gyógyszeres kezelése során használatos egyéb beta-2-agonisták státusza változatlan.
Kiegészítő oxygen alkalmazása (hyperoxia) nem tiltott.”
-
Ezt csak azért írtam, ill. másoltam be, mert komolyan nem tudni, hogy az alapvetően ismert doppingszerek mellé hogyan – és milyen megfontolásból kerülnek be gyógyszerek – olyanok, amikről teljes biztonsággal nem tudják állítani, hogy teljesítmény fokozó.
-
A 2003. évi LXXVIII. törvény http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=10208
Tartalmazza a listát, ami sztem teljesen elavult. Itt van azoknak a szereknek a listája is, amikre utaltál, hogy “szabadságon” sem szabad használni.
@Geysap:
Nekem a doppingellenőrzésekkel és a tiltott szerekkel kapcsolatban ott szoktak általában kétségeim lenni, hogy csak az tiltott, ami a hivatalos listákon szerepel, és az ellenőrzéseket is tudomásom szerint csak a tiltólistán szereplő szerekre végzik. Azaz ha valakik kitaláltak valami olyan teljesítménynövelő szert/eszközt/akármit, amit ezek a tesztek nem mutatnak ki, akkor nem lesz pozitív a doppingteszt…. Persze ehhez én sem értek különösebben, lehet hogy ha valaki valamilyen nem tiltólistás szert használ, akkor is észre lehet venni a turpisságot a vérében.
@Sylar:
A vizeletből kell nézni ezeket a sz(@)ereket, mert a metabolizmusuk gyors.
Lehetséges olyan szer (gyógyszer is akár), ami teljesítmény növelő hatású, és nincs fent a listán.
A listát elvileg mindig frissíti a WADA (World Anti-Dopping Agency) részben hatóanyagonként, ill. nevesített gyógyszerenként is. A tiltó listán szerepelnek a “szerek és módszerek” Ezeket sportág szerint is lebontják. Nekem az alkohol tetszik a legjobban
“A doppingvétség küszöbértéke (hematológiai értékek) 0,10 g/l.” (sportolás közben) —-
Itt kell tudni, hogy az orvosszakértői gyakorlatban az ugyanolyan gázkomatorgráfon, mint a WADA használ az elismert, és nem számolható hibahatár 0,20 g/l.
-
Abban azonban nem vagyok biztos, hogy nincsenek olyan “természetes szerek”, amik akár kimutathatók, akár nem nincsenek a doppinglistán. Itt. én pl. a homeopátiás szerekre is gondolok.
http://www.antidopping.hu/main.php
http://www.antidopping.hu/php/upload/2012_01/18/132691654511306892/hunado0026_wada_prohibited_list_2012_hu.pdf
A WADA ír elő egy “monitoring programot” ami kész röhely:
http://www.antidopping.hu/php/upload/2012_01/18/132691658438142394/hunado0026_wada_monitoring_program_2012_hu.pdf
Tehát GCS (glükokortiszteroid) versenyen kívül nem f.sza
A “tramadol” egy opioid szerkezetű igen gyors hatású fájdalomcsillapító (lehet, hogy ezt kapják
?
Arn Gréta főtáblára jutott Eastbourne-ben
6-2 6-0-ra nyert egy bizonyos Windley ellen,főtáblán Vera Dushevinával kezd, sok sikert neki
Marci sajnos meccslabdáról kikapott.
http://www.nemzetisport.hu/tenisz/tenisz-fucsovics-oriasi-csataban-meccslabdarol-kapott-ki-2141225
Az megvan, hogy Nalbira kirottak $12k buntetest, es tovabbiakban meg ideiglenes eltiltast is kaphat? :\
@CAG: A pénzbüntetés várható volt, talán írtam is feljebb, de a szabálykönyv úgy írja hogy “up to $10.000″… lehet itt fontban számolták és úgy jött ki a 12. De hogy még el is tiltsák… nagyon fel lett ez fújva.
@Lendl Iván: ezért elég nagy kár…
itt ugye azért tudott indulni Fucsovics, mert a top 100-on kívüliek már bőven Wimbledonra selejteznek, és még azt sem mondhatjuk, hogy rosszul szerepelt, azonban így is csak a 480. hely környékén landol a ranglistán
-
@f4c3m4n: hagyján, de már a rendőrség is nyomoz az ügyben, mert egy “ismeretlen” feljelentette
Nalbinak vannak gondjai, az a melbourne-i ütőhajigálás is erről árulkodott
WIN FINAL SF QF
Djokovic 12280 11480 11000 10640
Nadal 10860 10060 9580 9220
Federer 11075 10275 9795 9435
Murray 8260 7460 6980 6620
Sharko-féle táblázat – a wimbledoni eredmények függvényében, ha a negyeddöntőig eljut a top 4:
- Nadal első lehet: ha nyer, és Djokovics legfeljebb negyeddöntős
- Federer első lehet: ha nyer, és Djokovics legfeljebb elődöntős
- Federer második lehet: ha legalább úgy szerepel, mint Nadal
- Murray: örüljön a negyedik helyének
@babydriver: persze táblázat akkor lett volna, ha rendszer nem tördeli újra
itt megtalálható: http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2012/06/Features/Federer-In-Contention-For-No1.aspx
@babydriver: “Murray: örüljön a negyedik helyének ” ezen köbö 10 perce vihogok. Köszönöm
@f4c3m4n:
Üdv Mindenkinek!
Szia!
Ha olvastad, vagy belenézel abba az eszmefuttatásba, amit @Sylar: -al folytattunk az igazi nagy ügyek (mi éppen a doppingról írogattunk) pl. amik könnyen eltussolhatók ha egy olyan hírt ragoznak, mint Nalbi esete.
Ez folyhat a csapból is, nem kell másról írni, csak, hogy van EGY ember, aki méltatlanul viselkedett, feljelentést te(tet)ni a vonalbíróval, előszedni egy-két régebbi totál feszültség levezető ütőtörést – ha jól ki akarnak b@szni vele, akkor folyamatosan “élve tartva a hírt” jöhet egy sportpszichológus, aki (ide a rozsdás bökő) biztonsággal leírja, hogy különösen ingerlékeny, a mentális fékek lazák, terápiát javasolt, és ez időre természetesen “eltiltják” – azaz mégsem, hanem terápiára jár (ez szebben hangzik), és utána néhány hónap után bejelenti a pszichológus, hogy az agresszió elleni terápia sikeres volt, és játszhat.
Ez az eastbourni fű nevetséges….. lassú is, meg a labdák is hová felpattanak…….