Salakblog – Minden, ami tenisz

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről…

Tizenegyedik napicset

2012/06/6 Kategória: Hírek
Szerző: szpetra

Ma estére, ha minden jól megy, már csak nyolcan maradnak versenyben.
Kedden két sima női negyeddöntőt láttunk. Samantha Stosur végképp bizonyította, hogy a legjobbak közé tartozik, hogy nem csak egy borításon képes jól játszani, és hogy azt a US Open győzelmet nem csak a véletlenek szerencsés egybeesésének köszönhette. Ha eljut a döntőig, nem is lesz esélytelen.
Olaszország újra hisz a női teniszben, immáron ez a harmadik év sorozatban, amikor a hölgyek között van olasz elődöntős a Garroson. Sara Errani élete első Grand Slam elődöntőjére készülve nem csak magára gondol: Bolognában született, így a teljes Roland Garros pénzdíját a másfél héttel ezelőtti környékbeli földrengés áldozatainak ajánlja fel, és azért is igyekszik döntőbe jutni, hogy minél több pénz gyűljön össze nekik.

Tovább

Az izgalmak pedig tovább fokozódnak a tippversenyünkben is, melynek moderálását továbbra is modern és innovatív technológiával vezetem. :D

95 Comments »

95 komment:

  1. Ninja 2012/06/6, 12:02

    1. :)

    VálaszVálasz

  2. Sylar 2012/06/6, 12:36

    Na ebből aztán külön tudomány lesz kiolvasni, hogy ki a győztes xD

    VálaszVálasz

  3. Sylar 2012/06/6, 12:47

    A tegnapi napot nehéz lesz felülmúlni. A Nadal – Almagro meccs alapból az a negyeddöntő a 4 közül, amely papíron a legegyértelműbnek tűnik, a többiben azért kisebb nagyobb eséllyel benne van/volt a megelepetés – majdnem meg is történtek. A Murray – Ferrer viszont hozhat egy nagyon jó meccset, ott gyakorlatilag 0:3-tól elkezdve 3:0-ig bármilyen eredmény elképzelhető. Ferrer számít kettőjük közül jobb salakosnak, de Murray bőven képes lehet elővenni olyan játékot salakon is, amivel nyerhet. Talán Murray jobban szerette volna a Chatrier kicsit gyorsabb borítását, de ettől még nem megoldhatatlan számára a dolog.

    VálaszVálasz

  4. babydriver 2012/06/6, 13:00

    Ezen a képen most éppen mit mond Federer? Azt hogy “shut”, vagy azt hogy “up”?
    -
    @Sylar: Láthattuk, mire képes Murray, ha van ereje/lehetősége ütni, csak a túloldalon a most talán legjobban mozgó Ferrer áll… megjósolhatatlan

    VálaszVálasz

  5. Sylar 2012/06/6, 13:42

    @babydriver:
    jó kérdés
    de az biztos, hogy a be quiet már kiment a divatból :D

    VálaszVálasz

  6. dd 2012/06/6, 13:56

    tippelek a tippelhetetlenre: Ferrer 3-1-re győz (képességeimről csak annyit, hogy Fed és Kvitova révén vagyok érdekelt a tippversenyben – lassan egy hete)

    Szerintem Fednek csak eszébe jutott, hogy bennhagyták a mikrosütőben a bébitápot

    VálaszVálasz

  7. babydriver 2012/06/6, 14:01

    @dd: vazze, egy pillanatra azt hittem az egyik bébit :-(
    -
    @Sylar: ezt üvöltötte a nézőknek akik outnak látták labdamenet közben az egyik ütését a rövidítésben, az arcvonási onnan ismerősek

    VálaszVálasz

  8. Sylar 2012/06/6, 14:32

    @babydriver:
    tudom, emlékeszem, mert a tiebreaket az élő közvetítésben néztem, és a reakció nekem is megmaradt :P

    VálaszVálasz

  9. topperharley 2012/06/6, 14:37

    Kvitova egylőre üt nagy homályokat, de ha figyel, pontosabb, akkor nagyon szépen játszik – 5 gém alatt már van 13 UE-ja

    VálaszVálasz

  10. topperharley 2012/06/6, 14:38

    @topperharley:

    Bocsánat, csak 8, nem 13.

    VálaszVálasz

  11. topperharley 2012/06/6, 15:22

    Na ez a nem semmi, Kvitova, második szett (W/UE): 19/5, 8 játszma alatt…

    VálaszVálasz

  12. Sylar 2012/06/6, 15:52

    @topperharley:
    őtőle sem a 19-5, sem az 5-19 arányon nem szabad meglepődni :D

    VálaszVálasz

  13. Sylar 2012/06/6, 15:53

    egy Errani – Svedova döntő odavágna rendesen :D és az a vicc, hogy nem lehet teljes mértékben kizárni….

    VálaszVálasz

  14. topperharley 2012/06/6, 16:02

    @Sylar:

    Ez igaz, de a nőci mezőny jelentős része inkább csak a 5/19-re képes :)

    VálaszVálasz

  15. topperharley 2012/06/6, 16:06

    Kvitova csak behúzta, de azért elég pontatlan volt, Pova ellen több kell.

    NAD-ALM meccs úgy csordogál, ahogy a régebbi szoros, Alma jól szervál, addig tartani is fogja magát.

    VálaszVálasz

  16. Sylar 2012/06/6, 16:17

    @topperharley:
    Ez igaz.
    Svedova – Errani döntő már nem lesz, de innen reálisan bármi eredményt el lehet képzelni.
    Sarapova az erős akaratának köszönhetően képes lehet megoldani, de salakon mégis csak verhető.
    Kvitovának ha olyan napja van, akkor bárkit képes leütni a pályáról, és már “csak” két ilyen napot kell kifognia. De ha a nyerők helyett hibák jönnek, akkor bárkitől kikaphat.
    Stosur már többször megmutatta, hogy milyen játékereje van salakon, a kick szervája és a tenyerese bőven elég lehet egy RG győzelemre. Viszont őneki meg pont a Sarapova/Kvitova(/Azarenka/Petrova/stb.) típusú magas játékosok a gyengéi, mert nekik nem okoz akkora gondot Stosur magasra patanó tenyerese és szervája. És hát a döntőben biztos hogy egyikükkel fog találkozni.
    Errani pedig közülük az, aki a tipikus salakteniszt játsza, és ezeket a játékosokat soha nem szabad alábecsülni. Főleg ha szombatig maradnak ezek a lassú, nehéz körülmények.

    VálaszVálasz

  17. topperharley 2012/06/6, 16:19

    Nadal egyelőre csak az első szervái miatt tartja a szerváját, Almagro stabil.

    VálaszVálasz

  18. topperharley 2012/06/6, 16:20

    Alma eddig nagy %ban hozta a Nadal második szerváit, mikor üt hálót? Mikor bréklabdához juthatna!

    VálaszVálasz

  19. topperharley 2012/06/6, 16:22

    Petrát meg nem értem, mert a beharangozóban is mintha a 6/1-es meccset emlegette volna, holott a legutolsó meccsük a Garroson a 7/6 7/6 6/4 volt, és Alma végig kiegyensúlyozott volt, és ilyen határozottan szervált!

    VálaszVálasz

  20. FedererRafa 2012/06/6, 16:50

    első szett pipa!

    VálaszVálasz

  21. topperharley 2012/06/6, 16:53

    Azért Alma ezt leginkább magának köszönheti, Nadal végig passzív volt, csak néha-néha villant, igaz amikor a rövidítésben pontot ütött, akkor szettlabdához jutott.
    67%-ban üti NAD az elsőket, ebből 88%-ban nyeri, a második az már közel sem ilyen jó mutató, igaz a szett végére ALM is hozzá konvergálódott.
    Ki tudja tovább tartani így, az első szerváját?

    VálaszVálasz

  22. FedererRafa 2012/06/6, 16:56

    Klasszis jellemzője: kihasználta a bréklabdát.

    VálaszVálasz

  23. Bikkin 2012/06/6, 17:37

    Ez a Murray egy balek. Idén sem nyer Garrost (sem). A szettveszteség kapujában elveszi Ferrer szerváját, azután meg bukja a sajátját.

    VálaszVálasz

  24. celle 2012/06/6, 17:42

    @Bikkin: Van szegény Mörcsiben valami Nyilas Misis.

    VálaszVálasz

  25. Bikkin 2012/06/6, 18:14

    Almagro viszont SOKKAL jobb játékos, mint aminőnek az ember őt az eredményei alapján gondolná. Elnézem itt Nadal ellen… sok ütése bátran felveszi a versenyt még a legjobbakéval is. Az is érdekes amúgy, hogy a mezőny azon pár bölénye, aki még egykezes fonákot üt, azt többnyire átlagon felüli módon teszi.

    VálaszVálasz

  26. Sylar 2012/06/6, 18:14

    @Bikkin:
    Azért az sem mellékes, hogy egy olyan emberrel játszik, aki ellen most már a legutóbbi 5 szettet elbukta, amit salakon játszottak. Ráadásul Ferrer ezen a tornán mások ellen sem bukott még szettet. Továbbá Murray azt hiszem még soha nem vert meg Top 10-es játékost salakon.
    Most ezzel nem mentegetni akarom a skótot, mert ezek a tények csak arra világítanak rá, hogy salakon közel sem tartozik a legjobbak közé. Csak azt akarom mondani, hogy a meccs állása nem meglepő, és ha most Murray kikap, akkor attól még nem csökkennek az esélyei a másik 3 GS-en.

    VálaszVálasz

  27. Sylar 2012/06/6, 18:17

    @Bikkin:
    Muszáj jól ütniük az egykezes fonákot, mert a mai teniszben az egykezeseket közép- és hosszabbtávon az esetek többségében fel szokták őrölni.

    VálaszVálasz

  28. topperharley 2012/06/6, 18:22

    @Sylar:

    Ezekszerint Möricséket nézitek, én arra csak néha pillantok oda, de Rafa gyakorlatilag megint az éles szerváival van partiban a 3ik szettben: 9/2 második után….

    VálaszVálasz

  29. Cathy07 2012/06/6, 18:26

    @Sylar: Ennek muszáj volt utána néznem így van-e, de nincs. :D
    2009 Monte-Carlo Davy (9.)
    Persze ez így nem túl izmos, de a szakszerűség kedvéért! ;) :D

    VálaszVálasz

  30. Sylar 2012/06/6, 18:29

    @topperharley:
    Én előre így terveztem, hogy inkább a kétesélyes meccset nézem :P

    VálaszVálasz

  31. Sylar 2012/06/6, 18:32

    @Cathy07:
    Köszi :P
    Ezt most csak így emlékezetből mondtam, és azt hiszem akkor arra emlékeztem rosszul, hogy Murray Top 8-as ellenfelet nem vert még meg salakon.

    VálaszVálasz

  32. topperharley 2012/06/6, 18:33

    ALMA úgy tüzel mint egy szuka, de Nadal meg mindent visszaad, fontosak szokás szerint Nadalé.
    Alma eddig szórta az ászokat, most egész meccsen eddig 4, NAD 9 – Sylar meg kell kövezzelek!
    De Nadal is mint tegnap Djokovic, amikor kellett villantott, más kérdés, hogy Alma szettig sem jutott…

    VálaszVálasz

  33. Sylar 2012/06/6, 18:39

    Egyébként Murray nem játszik kifejezetten rosszul. Az első elvesztett szettben sem volt annyira rossz. Hibázott sokat, feleslegesen is, de Ferrer ellen nagyon meg kell dolgozni a pontokért. A breaklabdákat kellett volna jobb arányban kihasználnia, a breakelőnyökre meg jobban odafigyelnie. Van benne kellő agresszívitás, tehát nem azért volt eddig hátrányban, mert hogy Ferrert teljesen magára húzta volna.

    VálaszVálasz

  34. csecs 2012/06/6, 19:00

    Most akkor nem pénteken lesznek a férfi elodontok, mert Nole tegnap azt mondta, Facen meg az van hogy holnap o.o

    VálaszVálasz

  35. dd 2012/06/6, 19:18

    @topperharley: miért kell megkövezni, házasságot tört?

    VálaszVálasz

  36. topperharley 2012/06/6, 19:40

    @dd:

    Jogos a felvetés :) , a kövesselek helyesebb

    VálaszVálasz

  37. Bikkin 2012/06/6, 19:43

    BALEK!!!

    VálaszVálasz

  38. Bikkin 2012/06/6, 19:45

    @csecs: A Garros honlapja alapján NEM lesznek holnap férfi egyes elődöntők. Két női viszont lesz.

    VálaszVálasz

  39. Sylar 2012/06/6, 19:56

    na itt a 3. szett végén tényleg bután bukta el :/

    VálaszVálasz

  40. Sylar 2012/06/6, 20:05

    most meg már sokadszor adja vissza a megszerzett breaket -_____-

    VálaszVálasz

  41. Dodey 2012/06/6, 20:05

    Sajnos már 3 komolyabb megtekintésű videó is szerepel a legismertebb videómegosztón (magyar nevén youtube ;) ) erről a “shut up”-ról. Pont ahogy sejtettem :(

    VálaszVálasz

  42. Sylar 2012/06/6, 20:50

    Remélhetőleg nem az lesz a férfi mezőny legnagyobb meglepetése, hogy a Top 4-ből az egyikük ezúttal csak a negyeddöntőig jutott, és ott is a némileg esélyesebb Ferrertől kapott ki……. Márpedig valószínűleg megint vagy Federer – Nadal RG döntő lesz, amit már korábban láttunk 4-szer, és nem sok emlékezetes dolog maradt azokból, vagy pedig sorozatban negyedszer Djokovics – Nadal döntő egy GS-en…. De ez már valószínűleg akkor eldőlt, amikor tegnap létrejött a Federer – Djokovics meccs, mert Nadal döntőbe jutása szinte garantált volt már a sorsolás elkészítésekor (és ebbe Ferrer sem fog beleszólni).
    Mikor fog itt változni bármi is…

    VálaszVálasz

  43. Sylar 2012/06/6, 20:53

    Ja és David Ferrer a salakos kvalitásai alapján megérdemelt már egy RG elődöntőt. Fura hogy a két keménypályás GS-en már rég sikerült neki, a Garroson viszont valahogy mindig elszúrta, és nem mindig a nagymenők állították meg.

    VálaszVálasz

  44. Sylar 2012/06/6, 20:56

    Murray az esőszünettől kezdve már tényleg rosszul játszott, nem csoda hogy sima lett az utolsó két szett :/

    VálaszVálasz

  45. FedererRafa 2012/06/6, 21:02

    @Sylar: Mi az, nem élvezed? :)

    VálaszVálasz

  46. topperharley 2012/06/6, 21:05

    @Sylar:

    Amiről már tegnap is váltottunk szót Djokovic kapcsán, az most Nadalnál is megfigyelhető:
    - Nadal második szervája, most volt a leginkább veszélyben (50%), erre elővette az ászgyárat (10, eddig összesen 3-at) – most ütötte persze a legtöbbet, valamint az első szerva utáni pontjai is most ültek a legtöbbször (84%) – na jó Schwank ellen 87%…
    - Alma eddig durván 9,5 ászt gyártott (mindketten ua. szettet játszottak) most csak 4-et, első szervája után durván az átlagát hozta (63%), a második után viszont a legrosszabat (45%) – ebbe nyilván belejátszott Nadal fogadó játéka

    Végignézve a számokat Almagro-t picit túlértékeltem – stabilabbnak hittem az első szerváit, valamint azok után nyert pontjait, a többi mutató, úgy gondolom Nadal klasszisát bizonyítja, még úgy is, hogy azért volt egy-két lehetősége. viszont bréklabdáknál, Nadal elővette amit kell, vagy ászt(értékűt) ütött, vagy támadott.

    Djo tegnapi meccsét, és “menetelését” nem néztem ilyen részletesen végig, de talán bizonyítja, hogy a TOP3 mire képes, mikor az ellenfél jól játszik ellenük.

    VálaszVálasz

  47. topperharley 2012/06/6, 21:09

    @topperharley:

    Ami félreérthető: Nadal az eddigi meccsein ütött összesen 3 ászt, Almagaro meg meccsenként 9,5

    VálaszVálasz

  48. guppi 2012/06/6, 21:13

    Nekem is kell ilyen torta!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.justjared.com/photo-gallery/2670287/rafael-nadal-birthday-celebration-in-paris-02/

    VálaszVálasz

  49. Rafamania 2012/06/6, 21:50

    Tudja valaki mikor ismétlik a Nadal-Almagro meccset?

    VálaszVálasz

  50. Sylar 2012/06/6, 21:58

    @topperharley:
    Én meg Nadal meccseit nem igazán néztem eddig. Nincs miért, az eredmények azért nem hazdudnak…. Nadal adogatásainak sebességére voltam kíváncsi már Monte Carlo óta, és a statisztikák igazolják, amirő sokan beszéltek, és én is kiszúrtam (nem volt nehéz….), hogy gyorsabbak az adogatásai. A korábbi GS-ekhez képest egy +10 km/h-val nőtt az 1. és 2. szervájának átlagsebessége.
    Alamgrtól kb. egy ilyen meccsre lehetett számítani. 2010-ben is játszott egy szoros 3 szettet Nadal ellen, tehát az benne volt, hogy most így produkálhat egy (vagy több) szorosabbat.

    VálaszVálasz

  51. Sylar 2012/06/6, 22:05

    @FedererRafa:
    Az elmúlt 3-4 napot élveztem. Csak már kezd unalmas lenni, hogy a végkimenetel mindig ugyan az.
    az meg vicces, hogy pont te kérdezel ilyet, aki már a jó ég tudja mióta nem jelentél meg a blogon, egészen Rafa római győzelméig…..
    ne értsd félre, engem egyáltalán nem zavar hogy itt vagy

    VálaszVálasz

  52. Geysap 2012/06/6, 22:08

    Üdv Mindenkinek!
    Nem láttam a meccseket – sajnos – mert elég sokáig dolgoztam. Átolvasva a hozzászólásaitokat a papírforma szerint alakult minden. (nem szoktam tippelni – tegnap ezt a szabályomat megszegtem – de bejöttek)
    Ismétlik valamikor a meccseket? Tud erről vki vmit?

    VálaszVálasz

  53. becefix 2012/06/6, 22:11

    Végülis, van akinek ez a tenisz: pörgetés az égbe, kétkezes fonákos lapátolás, rohangálás hiba nélkül. Teljesítmény persze – nyilván anyag nélkül.. – de játék?
    Van aki ezt a “teniszt” élvezi??? Az gondolom fociban ír vagy norvég drukker…
    Szerintem még FedRafi is unja, csak jólesik neki froclizni a TENISZt szerető többséget :-) Sorry….

    VálaszVálasz

  54. Sylar 2012/06/6, 22:28

    @becefix:
    Vannak akik ezt szeretik, már 2005 óta, úgyhogy semmi újdonság nincs ebben…
    Egyébként Wilander mondott egy jó megfogalmazást erre. Nadal nyugodtan ütheti nagy erővel a labdát, mert amekkora pörgetést tesz bele, a labda szinte “kizárt” hogy a hálóba menjen. És nyilván az erős pörgetés miatt lefelé is csapódik a labda, tehát hosszúra is csak kis eséllyel megy.
    Mennyivel biztonságosabb ez a játék, mint az, amelyik azon alapszik, hogy valakinek lőnie kell a vonalakat, ha nem akar kikapni. Nadalnak nem kell lőnie a vonalakat, hanem csak védekezni, vagy agresszív módon azokkal a pörgetésekkel addig kergetni az ellenfelet, amíg az le nem marad a labdáról. Kitaláltak neki egy egyáltalán nem látványos, de 100%-ban győzelemre vezető formulát.

    VálaszVálasz

  55. vica 2012/06/6, 22:38

    @becefix:

    Én is inkább unatkoztam ma, kicsit sajnáltam a rengeteg időt erre a teniszre. Almagro most nem berezelve lépett pályára, de képtelen kritikus helyzetben megfelelni.
    Ferrer megérdemelten lépett tovább, szokásos munkabírással, stabil, koncentrált játékkal győzött. Murraynek voltak gyönyörű villanásai, de rapszódikus játékával megint kivégezte saját magát.

    VálaszVálasz

  56. Sylar 2012/06/6, 22:40

    Nadalról még annyit, hogy tavaly óta sokan mondogatták, szerintem még néha én is, hogy Nadal már nem a régi, nem játszik olyan jól, stb….. Hát az idei salakszezon, meg az Ausztrál Open is nem nagyon igazolja ezt… Nadal játéka inkább átalakult. Régebben a védekezése még ennél is agilisebb volt, tényleg minden labdáért megszakadt. 2009 második felétől kezdve ilyen téren kicsit visszaesett (de most elképesztően jó a védekezése) Viszont a támadójátéka és az adogatása folyamatosan fejlődött. Ezekben sokkal jobb, mint 2009 előtt. Ezért is számomra érthetetlen, amikor egyesek Federerre mondják azt, hogy jobb mint valaha, amikor az ő játékában kb. semmi olyan nincs, ami jobb lenne mint 5-6 évvel ezelőtt. Nadalnál viszont van sok minden, amiben fejlődött, de őneki volt is miben fejlődnie…

    VálaszVálasz

  57. vica 2012/06/6, 22:42

    @Geysap:
    Szia!
    Az előző topic végén írtam néhány sort a Fed-Potro meccsről – ahogy megbeszéltük.

    VálaszVálasz

  58. FedererRafa 2012/06/6, 22:44

    @Sylar: Le volt tiltva a blog használata :D

    VálaszVálasz

  59. Geysap 2012/06/6, 22:46

    @vica:
    Kösz szépen!

    VálaszVálasz

  60. Sylar 2012/06/6, 23:20

    Most akkor eljött az ideje az elődöntőkről beszélni?
    Szeretem, elismerem David Ferrert, meg minden, de ha nem haragszik senki, akkor különösebben nem fírtatnám a Nadal elleni elődöntőt. Ott ha nem történik valami nagyon nagyon váratlan, akkor az eredmény egyértelmű.
    .
    A Federer – Djokovics párharcot érdemes összehasonlítani a tavalyi helyzettel. Érdekes módon (de reális alapon) tavaly is Djokovicsot tartották esélyesnek, de erre végül Federer rácáfolt. Tehát ilyen alapon azt lehet mondani, hogy mégis mit számít az, hogy megint Djokovics az esélyes… Igen, csakhogy Federer a tavalyi RG-on alapból lényegesen jobban játszott, mint most. Ez végül is Djokovicsról is elmondható. De ha mind a ketten “pocsékul” játszanak, akkor abból szinte biztos hogy Djokovics kerül ki győztesen, mert ő sokkal jobban ért ahhoz, hogy az alapvonalon kiszenvedje a pontokat. És amilyen nehéz meccseket nyert meg Djokovics az elmúlt GS tornákon, ez is erősen mellette szól. Federernek tavaly sokkal jobban kedveztek a körülmények, a könnyű labdák, szárazabb időjárás. Idén ez teljesen másabb.
    Igazából az elmúlt 4 GS találkozójukon az döntött, hogy ki használta ki a lehetőségeit. Ebből ugye 3-at Djokovics nyert, de 2 is csak szószerint egy-egy pontot múlott. Még Ausztráliában is az első szett tiebreakig ment, a 2.-ban pedig 5:2-je volt Federernek, ami ugyebár majdnem teljesen ugyanaz a forgatókönyv, mint ami a tavalyi RG és USO meccsükön volt.
    Vannak persze lélektani szempontok is. Djokovicson ott fekszik a 4 GS megszerzésének a terhe. De ez alatt a teher alatt mégis úgy hárította a meccslabdákat Tsonga ellen, mintha az a legtermészetesebb dolog lenne. Federernek nincs semmi veszíteni valója. Őnála inkább az a kérdés, hogy a feje mennyire van ráállva erre a tornára, ahol a 4 GS közül mindig is itt volt a legkisebb esélye nyerni.
    A józan ész egyértelműen Djokovics győzelmet sugall. De egy Roger Federert sem lehet sohasem leírni, egészen addig, amíg versenyben van.
    Az még egy óriási csavar lenne, ha tegyük fel ez lenne a 2.-ként játszott elődöntő, és Nadal valami oknál fogva nem jutna döntőbe, Djokovics és Federer pedig ennek tudatában játszanák az elődöntőt.

    VálaszVálasz

  61. Sylar 2012/06/6, 23:21

    @FedererRafa:
    vagyis ki voltál tiltva? O_o

    VálaszVálasz

  62. Bikkin 2012/06/6, 23:32

    @becefix: @Sylar: Amit te leírsz, az nem más, mint a tiszta defenzív alapvonaljáték. Meglehet, hogy Rafa ezzel indult – mint a stílus más nagyságai (Borg, Wilander) is – de már réges-rég nem ott tart (mint anno ők sem ezzel érték el legnagyobb sikereiket). Ezt a stílust nem kellett kitalálni, mert hosszú évtizedek óta “az asztalon van”. És csak az igazi klasszisok értek el vele igazi magasságokat, a többiek jobb esetben megragadtak a “salakmenő” kategóriában, legjobb esetben meg nyertek egy Garrost. Valójában amatőr szinten sokkal hatékonyabb ez a stílus, mint profik között, mert előbbiek között jóval kevcsebb a nagy ütőerejű játékos, utóbbiak közt meg már 10 éve ilyenek uralják a mezőnyt.

    VálaszVálasz

  63. mapk 2012/06/7, 0:00

    @guppi: Az egy női teniszütő? Mert a nyele kicsit olyan mint egy műf.. Nadal is hogy fogja már,és az a fej? :) Kitől kaphatta? :D
    http://www.justjared.com/photo-gallery/2670292/rafael-nadal-birthday-celebration-in-paris-07/

    VálaszVálasz

  64. Én 2012/06/7, 0:06

    Szépek a tippelős papírok :) Kéne mindig ilyen tippelés, 6 lapnyi név az nem semmi

    VálaszVálasz

  65. Sylar 2012/06/7, 0:13

    @Bikkin:
    Ez igaz, nem Nadalék találták ki szószerint ezt a játékstílust, hanem úgy értettem, hogy annak idején azt találti ki, hogy ő ebben a stílusban játszon. És még kitalálták melléje, hogy hogyan játsza ezt. A bal kéz sem véletlen, azért játszik azzal, mert úgy még kellemetlenebb a játéka. Persze elismerés neki, hogy ezt mind ilyen szintre fejlesztették.

    VálaszVálasz

  66. mapk 2012/06/7, 0:20

    @Én:Ja,kicsit olyan mint a Hol van Wally? :D Játék a játékban.
    Egy US Openes törülközőt meg mindig is akartam.Jó lenne ha folytatódna a játék.

    VálaszVálasz

  67. Sylar 2012/06/7, 0:24

    Tényleg, mi is lett volna akkor a tökéletes tipp eddig :P
    A nemkiemeltek közül Goffin jutott a legmesszebb a 4. körig, ugye? Erre azt hiszem senki nem gondolt, így valószínűleg nem is tippelte senki. Úgyhogy ha valaki betippelt itt egy olyan játékost, aki a 3. körig jutott, az már OK tippnek számít. Mint pl. Fognini vagy Kubot.
    A 11.-32. kiemeltek közül pedig Almagro lett a legjobb, aki ezt eltalálta, az jól járt. Én Wawrinka és Almagro között hezitáltam, de végül Wawrinka mellett döntöttem, így ebből nem hoztam ki a maximumot :/
    A nőknél pedig a nemkiemeltek közül Svedova, a 11.-32. kiemeltek közül Errani lett volna a legjobb tipp, de aki ezt a kettőt eltalálta, az tud valamit :D mondjuk Errani abszolut ésszerű tipp lett volna, de mégis ki gondolná, hogy Radwanska/V. Williams/Kuznetsova/Ivanovics ágról Errani fog befutni.

    VálaszVálasz

  68. dd 2012/06/7, 0:26

    @Sylar: szerintem nem igaz, hogy nem kell a vonalakat lőnie, a vonalakra kell pörgetnie, mert láttuk, amikor kicsit biztonságibbra vált (nincs önbizalma, bizonytalan), és csak nagyjából rakja a labdákat, azaz passzívabb, elérik, befogják, lelövik. És nem minden meccsen játszik úgy, mint ma (ami egyébként nekem sem volt túl izgi), ha úgy hozza a taktika, keményen támad – akár Federer ellen is (lásd pl. 2009 AO-döntő).

    nagy talány a Fed-Djokó meccs, kapásból utóbbira tennék, de kis gondolkodás után mégsem.

    VálaszVálasz

  69. Sylar 2012/06/7, 0:51

    @dd:
    Igazad van, az azért túlzás, hogy Nadal egyáltalán nem lövi a vonalakat. Természetesen ő is vállalkozik kockázatos ütésekre. A lényeg az, hogy ő kevésbbé van erre ráutalva. Pl. amikor úgy nyeri a pontokat, hogy agresszíven egyik oldaról a másikra futtatja az ellenfelet, a végén pedig csak befejezi a kialakított helyzetet, ahhoz nem kell feltétlenül a vonalakhoz a lehető legközelebb ütnie. Azok a játékosok pedig, akik leginkább a támadójátékukra hagyatkozhatnak (mint pl. Tsonga….), őnekik nagyon a vonal közelébe kell ütniük, hogy nyerő legyen, Djokovics és Nadal ellen főleg.

    VálaszVálasz

  70. tamás567 2012/06/7, 7:58

    Ferrernek grat. szép volt.vele csak az a bajom h ha piros hó esik akkor se győzi le NAdalt.szóval Nadal döntős,de ez nem is volt kérdés.
    a Federer-Djokovic…………passz.egyik se győzött meg a játékával.nem tudom Djokovic szívvel meg tudja-e verni Federert,de az tuti h mind a kettőjük nagyon oda fogja tenni magát

    VálaszVálasz

  71. Szofi2 2012/06/7, 8:54

    @Sylar:
    Én sokkal nagyobb esélyt adok Fednek az elődöntőben, mint Djokónak, úgy 80-20%. Fed tegnap is elmondta Wilandernek, tudja milyen nagy mentális teher a non calenderért játszani, se neki, se Nadalnak nem jött össze, és mindent meg fog tenni azért, hogy ez Djokonak se sikerüljön. Tehát neki ez extra motiváció, ami extra játékot jelent, pont úgy mint tavaly, amikor is neki sikerült megállítani Nolét a nagy menetelésben.

    VálaszVálasz

  72. babydriver 2012/06/7, 9:37

    @Szofi2: nem hiszem, hogy Federer azért harcolna, hogy Djokernek ne jöjjön össze a n/c GS, vannak saját céljai is, ettől függetlenül a holnapi esős időjárás okozta körülmények között Djokovics lesz az esélyesebb, Rómában is jobban játszott, és nyilván a tavalyi meccsből is okult.
    Nadal ellen meg neki sem lesz igazán esélye, még akkor sem, ha Rafáék nem tudják holnap befejezni a meccsüket (sztem erre is van esély), mert a spanyolnak tartalékból van annyi, mint másnak a rendesből. Így nagy valószínűséggel már a harmadik, nc GS-re irányuló kísérletet fogja megakadályozni itt Párizsban, de neki meg ennél az a hetedik bajnoki cím a fontosabb.

    VálaszVálasz

  73. perfect 2012/06/7, 10:38

    Én azért sajnálom Mörrit. A végén még teljesen elGulbisodik. Számomra teljességgel felfoghatatlan, hogy miért ennyire hullámzó a játékuk . Mindketten tehetségesek, már sok évet fecceltek a teniszbe, eredmény meg szinte semmi ( mármint ahhoz képest, ami kinéz belőlük )

    VálaszVálasz

  74. Szofi2 2012/06/7, 10:51

    @babydriver:
    Fed pedig pontosan ezt mondta Wilandernek, de valóban nincs túl nagy jelentősége, hogy végül melyiküktől kap ki, csupán pár száz pont.

    VálaszVálasz

  75. Geysap 2012/06/7, 11:04

    @Szofi2:
    Szia!
    Nem hallottam, de természetesen elhiszem :)
    Úgy néz akkor ki, hogy Fednek ez egy extra motiváció. Egyébként érdekes a nyilatkozat, amit idéztél. Nem hallottam még ilyen jellegű dumát tőle. Lehet, hogy valamire nagyon berágott?
    (vagy csak ezzel emlékeztetni akarta Nolet a 2011-es elődöntőre?)

    VálaszVálasz

  76. Szofi2 2012/06/7, 11:12

    @Geysap:
    Nem idéztem, mert pontosan nem emlékszem, de az ünneplés megakadályozásáról volt szó.Amúgy nincs ezzel nekem semmi bajom, félre ne értsd, senki nem fogja tálcán szállítani a győzelmet Djokovicnak és másnak se, mindenki dolgozzon meg a saját céljaiért!

    VálaszVálasz

  77. Sylar 2012/06/7, 11:43

    @Szofi2:
    Az a 80-20 az számomra nem igazán tűnik reálisnak…
    Azt meg Federer jól teszi, hogy folyamatosan mondogatja, hogy ő pontosan tudja mekkora teher a 4 GS megnyerése :P Elülteti a bogarat Djokovics fülében, hogy ebben a helyzetben izgulni kell ám.
    Az pedig szerintem egyáltalán nem hangzik hülyeségnek, hogy őket az is motiválja, hogy megállítsák a másikat a legendává válásban. Federer miért ne léphetett volna olyan extra motivációval tavaly a pályára Djokovics ellen, hogy ezt az embert jobb ha megállítom, mielőtt még olyat csinál, ami még nekem sem sikerült. Így próbálta megvédeni az évek során összeteniszezett rekordjait (no meg persze ezmellett RG döntőbe akart jutni….). Szép is lenne, ha úgy lépnének pályára egymás ellen, hogy hát haver, itt vagy a történelemírás kapujában, és én nem akarom ezt most elrontani neked.
    Ez alapján nyilván most is ott lehet a motiváció Federerben, hogy most már konkrétan ott van Djokovics a 4 GS megnyerésének kapujában, meg kell állítani. Csak sajnos ez nem működik gombnyomásra, ehhez jó forma is kell.

    VálaszVálasz

  78. Sylar 2012/06/7, 11:44

    Federer lehet 1973 óta a legidősebb RG döntőbe jutó játékos…..

    VálaszVálasz

  79. Szofi2 2012/06/7, 12:06

    @Sylar:
    Ezt én is így gondolom. Arról nem beszélve, hogy szerintem minden játékosnak ott van a fejében egy “fájó vereség H2H”, és Djoko két USO győzelme Fed ellen, vagy a tegnapelőtti Tsonga győzelem biztos felkerült mindkét játékosnál erre a listára!
    Aztán vannak olyan játékosok akiknél ez motivál, és vannak olyanok, akiknél ez bénítólag hat, de Fed az első kategóriába tartozik, ez nyilvánvaló.

    VálaszVálasz

  80. gnu 2012/06/7, 12:09

    @Sylar: Sztem meg Federer azért mondogatja ezt,hogy magát nyugtatgassa!Szüksége is lesz rá,mert ő is tisztába van az erőviszonyokkal!
    Viszont Rafának meg Djokora a döntőben,hogy Gs-n is eloszlathassa azt a tavasz előtti csúnya mérleget!Federer már kapott egy egész életre esélyt Rafánál,mostmár jöjjön Nole! Hajrá el classico 2.0! :) )

    VálaszVálasz

  81. gnu 2012/06/7, 12:28

    Dinara Safina a tegnapi 34 ütéses labdamenet után :

    Óh Rafa, milyen türelmes, milyen bölcs! Amikor megütötted a legjobb ütéseidet, azt gondolod, hogy azok nyerők, és ha a labda még mindig visszajön hozzád, csalódott leszel és dühös, elkezdesz keményebben ütni mint ahogy tudsz, vagy a vonalakhoz közelebb mint tehetnéd, és elkerülhetetlenül elveszted a pontot. Ez soha nem történik meg Rafával, akinek van elég türelme és agya mindig, hogy labdametetben maradjon, várjon a helyes pillanatra és beüsse a nyerőt, befejezve azt. Nem tudom, hogy az emberek miért beszélnek annyit a játéka fizikai oldaláról. Ő nem a legkeményebb ütőjátékos, nem a legnagyobb szervás, sem a legmagasabb, sem a legizmosabb. Nekem az ő legnagyobb ereje az intelligenciája és mentalitása.

    VálaszVálasz

  82. gnu 2012/06/7, 12:34

    @perfect: Egyiküknek sem kellett soha semmiért megküzdenie,így nem is tudnak!Murray úgy van vele,hogy ha nem nyer soha GS serleget,akkor anyu majd hajtogat neki kreppből,Gulbis meg…ő meg az egész teniszezdist apukától kapta csak úgyból…
    Kitartás nélküli semmirekellők,akik pazarolják a bennük parázsló tehetséget!

    VálaszVálasz

  83. Sylar 2012/06/7, 12:52

    @gnu:
    Persze, és a világranglista 4. helyét is ajándékba kapta Judy mamától….
    Ülj le szépen kishaver, és gondolkodj el egy-két dolgon, mielőtt az interneten jártatod azt a nagy szádat. Aztán gyere majd vissza akkor, ha legalább olyan jó leszel a saját foglalkozásodban, mint Ernest Gulbis a teniszben.

    VálaszVálasz

  84. gnu 2012/06/7, 12:57

    @Sylar: Háát…pedig tegnap ezt bizonyította,kishaver!

    VálaszVálasz

  85. Én 2012/06/7, 13:04

    @mapk: Hát ha minden jól megy a UsOpenen kint leszek ha tudok hozok pár cuccot extra ajándéknak a tippelés győzteseinek :)

    VálaszVálasz

  86. Sylar 2012/06/7, 13:18

    @gnu:
    egy héttel ezelőtt meg egy olyan meccset nyert meg, ahol az első szettben úgy beállt a háta, hogy adogatni tudott
    vagy említsem meg azt, hogy már 6-szor fordított 0:2-ről, amiben az aktív mezőnyből csak Federer előzi meg?
    vagy hogy profi karrierje során eddig mindössze 3 meccset adott fel, azok is 2004-2007 között voltak
    nyilván semmi kitartás nincs az emberben

    VálaszVálasz

  87. Sylar 2012/06/7, 13:19

    *adogatni is alig tudott

    VálaszVálasz

  88. Szofi2 2012/06/7, 13:23

    @gnu:
    Mindenkinek apuka, anyuka találja ki, akinek 5 évesen bele kell fogni egy sportba.
    A kérdés az, hogy jót találnak-e ki! Azt viszont nem hiszem, hogy Murray vagy Gulbis ne tett volna ebbe bele energiát, csupán nem azokat az eredményeket hozzák, amit a világ vár tőlük a tehetségük alapján.

    VálaszVálasz

  89. Szofi2 2012/06/7, 14:13

    @Geysap:
    Most volt az ismétlés, az ominózus mondat így hangzott ” remélem, hogy egy kicsit el tudom rontani az ünneplését” , azért ez eléggé ellentmondásos, mert vagy teljesen elrontja, vagy sehogy, kicsit nem lehet elrontani, az biztos :-)

    VálaszVálasz

  90. FedererRafa 2012/06/7, 14:35

    @gnu: JA!

    VálaszVálasz

  91. Szofi2 2012/06/7, 15:59

    @FedererRafa: Mi JA? :-)

    VálaszVálasz

  92. mapk 2012/06/7, 16:23

    @Én: .Az jó lenne.Köszi.A tavalyi csillagos törcsi elég jól néz ki.Idén nemt’om milyen lesz. http://kep-feltoltes.hu/share-72DA_4FD0B2D5.html

    VálaszVálasz

  93. FedererRafa 2012/06/7, 16:33

    @Szofi2: Amit irt gnu: Rafának az erősségéről, amivel megnyeri a meccseit.

    VálaszVálasz

  94. babydriver 2012/06/7, 16:41

    @gnu: “legnagyobb ereje az intelligenciája és a mentalitása” nyilván nem a tenisz tudása…
    -
    tanulságos: egyik barátomal beszélgettem (bankár), arra a kérdésre, hogy mi tetszik neki Rafa játékában, annyit felelt: ahogy gyűjtögeti a pontokat… lol …. kérdeztem azt is: és ha nem gyűjtögeti? A válasz: akkor nem nézem… megalol… de nem lehet belekötni :-)

    VálaszVálasz

  95. Szofi2 2012/06/7, 17:30

    @FedererRafa: én meg azt gondoltam, hogy a Murrayről szóló rész a JA, mert neked Nadal mindenben a LEG!

    VálaszVálasz

Kattintás ide a válaszadás megszakításához

Ha nem szeretnéd minden kommentnél bepötyögni az adataid, regisztrálj itt!

  • Törzsasztal

    • Belépés
    • Regisztráció
    • Elfelejtett jelszó?

  • Rovatok:

    • A moderálási elvek (1)
    • A nap képe (44)
    • Ausztrál Open (213)
    • Davis Kupa (22)
    • Egy soha meg nem írt könyv (5)
    • Eredmények (29)
    • Ezen a napon (19)
    • Gézengúzok (9)
    • Hírek (568)
    • Hot! (46)
    • Ki, hol, kivel? (12)
    • Meccselemzés (19)
    • Nagyonállat (43)
    • Napi idézet (88)
    • Régi blog (383)
    • Roland Garros (302)
    • Us Open (148)
    • Videók (217)
    • Wimbledon (119)
  • Erről szóltunk:

    acasuso (1) agassi (16) allaster (1) almagro (1) alona bondarenko (2) ancic (1) andrejev (2) arias (1) arn (4) azarenka (7) babos (3) baghdatis (5) bammer (1) becker (2) berdych (6) blake (3) bolelli (2) borg (3) borotra (1) bryan (3) cahill (2) chakvetadze (1) chang (1) cibulkova (1) cilic (3) clijsters (16) connors (3) coria (2) courier (1) czink (23) date (1) davenport (1) davydenko (16) dechy (1) de heart (1) delic (1) del potro (24) dementieva (11) dent (5) devenport (1) djokovic (72) dokic (3) dulko (1) dushevina (1) edberg (3) federer (182) feliciano lopez (1) ferrer (1) ferrero (4) fish (4) fucsovics (1) gasquet (8) gaudio (5) gil (2) ginepri (1) gonzalez (14) graf (6) grosjean (1) gulbis (4) haas (8) hanescu (2) hantuchova (1) haynes (1) helfant (2) henin (13) henman (2) hewitt (17) hingis (2) hrbaty (1) isner (12) ivanisevic (6) ivanovic (15) jankovic (8) karlovic (11) keys (2) kiefer (1) kirilenko (1) kohlschreiber (3) kubot (1) kuerten (3) kurnyikova (3) kuznetsova (6) leconte (1) lendl (3) lever (1) li (2) lisicki (2) lisnard (1) ljubicic (6) lopez (2) lu (1) mahut (5) majoli (1) malisse (3) mantilla (1) marosi (2) mathieu (3) mattek (1) mauresmo (6) mcenroe (10) melzer (1) monfils (8) montcourt (1) moya (2) muller (1) murray (55) muster (1) nadal (125) nalbandian (5) nastase (1) navratilova (2) Odesnik (1) ouanna (1) oudin (1) parizs (4) paros (4) pasek (1) pavel (1) peer (1) penetta (1) petrova (1) querrey (1) radwanska (1) robredo (2) roche (1) roddick (41) rybarikova (1) safin (2) sampras (7) sanchez vicario (2) santoro (10) schiavone (3) schnyder (2) schwank (1) scott (1) seppi (1) serena (45) sharapova (13) simon (2) soderling (25) stenpanek (1) stepanek (1) stosur (2) suarez navarro (1) sugiyama (1) szafin (28) szafina (33) szavay (46) szeles (1) taróczy (1) tipsarevic (1) tomic (4) troicki (1) tsonga (12) tursunov (1) venus (13) verdasco (22) vinciguerra (1) vliegen (1) volandri (1) washington (1) wawrinka (2) wickmayer (5) wilander (7) wozniacki (4) youzhny (1) zvonareva (4)
  • Képek:

  • © Salakblog 2009-2013 | minden jog fenntartva | impresszum