Salakblog – Minden, ami tenisz

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről…

Döntők után II.

2010/07/4 Tagek: berdych, nadal Kategória: Meccselemzés, Wimbledon
Szerző: bordin

Még mielőtt bármit írnék, csak egy röpke gondolat. Azért nem rossz érzés úgy írni ezt a posztot, hogy Rafael Nadalt jogosan szorítottuk a második helyre. Még akkor is, ha az ő győzelme nyilván többet ér, mint Marcié. De ettől még jó :)
Először egyébként azon a címen gondolkodtam, hogy a fű a salakiaké, ha már annyian reklamáltátok, de felmerült a fű a széliaké is, csak hát egyik sem lenne maradéktalanul igaz. Mindkettőben lenne igazság, de lenne benne csúsztatás is bőven. Rafa immáron kétszeres wimbledoni bajnokként aligha tekinthető csak salakpályás menőnek, arról nem beszélve, hogy akadtak a meccsnek olyan szakaszai is, amikor kifejezetten ő volt az agresszor, még Berdych ellen is.
A szél meg ugye tényleg fújt, de az ember erre már a címben utal, azt gondolhatnánk néhányan, hogy Rafa érdemeit szeretném csökkenteni, amiről nagyon nincsen szó. Fontos tényező volt, meg merem kockáztatni, másféle meccset láttunk, mint láttunk volna szél nélkül, de végeredmény gyaníthatóan ugyanez lett volna.
Arról nem beszélve, hogy Rafael Nadal nem azért a világ legjobb szelespályás játékosa, mert szerencséje van, hanem azért -mint ahogyan azt már tavaly az Indian Wells-i döntő után is írtam – mert megtanult szélben is játszani. Neki ez sem hiányzik a repertoárjából. Berdychnek sem egyébként, csak szerintem élete első GS döntőjében, Rafa ellen, azért ez így együtt már sok volt. Nem érezte egy pillanatig sem komfortosan magát a pályán. Szépen megpróbált mindent ahogyan kell, volt, hogy biztonsági tenisszel próbálkozott, volt, hogy az alapjátékát próbálta a körülményekhez idomítani, de ebben így ma sokkal több nem volt.
Ha a három felsorolt dologból valamelyik hiányzik, lehet, hogy nyerhetett volna, de így nem nagyon.
És még egy gondolat, ami a jövőre nézve fontos lehet.
Egyre inkább úgy fest, hogy Rafa és Rog, azzal a töménytelen mennyiségű GS döntővel, amit lejátszottak az elmúlt években, és amivel ugye a többiek elől vették el a lehetőséget, olyan tapasztalat béli előnyre tettek szert, amit kevesen tudnak kezelni.
Konkrétan Delpón kívül senki.

66 Comments »

66 komment:

  1. mása 2010/07/4, 19:37

    hát EDDIG Delpón kívül, és mondjuk szegény, pont ő szorult a pályán kívülre jóidőre. :S mondjuk, a közeljövőben ezután se nagyon lesz más…
    egyébként megint jó cikk, úgy nagyjából mindent összefoglal, amit érdemes.

    VálaszVálasz

  2. Sylar 2010/07/4, 19:48

    Én a véleményem már leírtam a csetben, és a cikkben is benne van minden.
    Ezen a legultolsó mondaton van eléggé nagy hangsúly. Mikor tudnak vajon felnőni a többiek Nadalhoz a versenyzés tekintetében? OK, mondjuk pl. Murray fel tud nőni hozzá, ha nem Wimbledonban, és nem elődöntőt játszik Nadal ellen. Ha meg Del Potro visszajön valamikor, akkor ő is képes lehet rá. De egyébként meg észre kel venni, hogy jelenleg Nadal fejben van sokkal messzebb a többiektől. A sokszor szidalmazott, de sokszor okosságokat is elmondó Sport TV-s szakértők is hozzátették, hogy sem Söderling, sem Murray nem tudták a legjobbjukat hozni Nadal ellen, és most Berdych-hel is ez volt a helyzet.
    Hogy Nadal verhető-e? Természetesen igen. Egyrészt mert senki sem verhetetlen, másrészt meg nem győzőm mondogatni, Murraynek is megvoltak ellene az esélyei, de elszállt.

    VálaszVálasz

  3. Sylar 2010/07/4, 20:06

    Azt azért még hozzátenném, hogy nem tudom mikor volt utoljára ennyire unalmas Wimby döntő. Meg úgy alapjában véve, a legutóbbi 3 GS döntő szar volt mindengyik. Talán az AO még valahogy elment. Mindenesetre a tavalyi döntők eddig mindengyik veri az idei hármat.

    VálaszVálasz

  4. MAD 2010/07/4, 20:15

    Hát azért nem lehet mindegyik GS döntő az év meccse!

    Egyébként, Gábor, remek poszt volt.

    Amúgy, ha az összesített rekordokat nézzük az Open Era-ban, akkor Rafa szép lassan feliratkozik az élmezőnybe. Érdemes egyébként szemezgetni a Wikipedia-n, sok minden leszűrhető a temérdek adatból.
    Ezen a linken
    http://en.wikipedia.org/wiki/ATP_World_Tour_records

    Nekem bevallom, az tetszik, hogy a főbb kategóriákban van 8-10 név, maximum a sorrendjük változik. De így legalább a számok alapján is ki lehet hozni, hogy kik voltak a legnagyobbak az Open Era-ban.

    VálaszVálasz

  5. gepard 2010/07/4, 20:22

    Ez egy korrekt és jó poszt bordintól!Na ja,nem játszott Federer,így könnyű tárgyilagosnak maradni,még Rafával szemben is…;-))
    Egyébként tényleg rohadt unalmas volt ez a döntő,Fed azért tovább húzta volna,talán még egy szettet el is csípett volna a spanyoltól…kár…
    De legalább végre vége a gazszezonnak!

    VálaszVálasz

  6. RafajobbmintFederer 2010/07/4, 20:50

    @Sylar: Én tudoom. Fed kb össze swimbi döntője a blöffkorszakban. Elég a Philippoussiss döntőre gondolni, rémunalom volt. Meg a Roddick döntők is.

    VálaszVálasz

  7. RafajobbmintFederer 2010/07/4, 20:50

    @Sylar: Na mindjárt gondoltam, hogy AuSo tetszett… Lol

    VálaszVálasz

  8. Fulmi 2010/07/4, 21:00

    Grat Nadalnak, de mi lenne, ha vegre valaki -aki nem serult- meg tudna verni Grand Slam dontoben Federert vagy Nadalt….?!

    VálaszVálasz

  9. babydriver 2010/07/4, 21:17

    A helyzet az, hogy a mezőny jaték tekintetében csak Rafa hátát szemlélheti újfent, a versenyzői adottságait gyakorlatilag alapszinten tartva simán verte a közvetlen kihívóit. Füvön, salakon tökmindegy. Félelmetes.

    VálaszVálasz

  10. Cathy07 2010/07/4, 21:24

    Grat Rafának :)

    VálaszVálasz

  11. MAD 2010/07/4, 21:33

    Azért én ezt nem szűkíteném le csak pusztán versenyzői képességre.
    Itt van egy cikk, ami szerintem baromi jól leírja, mennyi mindenben fejlődött Rafa az elmúlt években:
    http://www.tennis.com/articles/templates/features_wimbledon_wire.aspx?articleid=6388&zoneid=36

    VálaszVálasz

  12. MAD 2010/07/4, 21:35

    Ezt még a Murray elleni meccs után írták

    VálaszVálasz

  13. Geysap 2010/07/4, 21:47

    @MAD: Igen az ilyen statokban erdemes bogaraszni. Sok minden kiderul, rengeteg erdekesseg … Jobb, mint az egyeni lapok.

    VálaszVálasz

  14. kerzso 2010/07/4, 22:17

    “Arról nem beszélve, hogy Rafael Nadal nem azért a világ legjobb szelespályás játékosa mert szerencséje van, hanem azért -mint ahogyan azt már tavaly az Indian Wels-i döntő után is írtam – mert megtanult szélben is játszani.” kedves Gábor, ebben tökéletesen igazad van van, talán annyi aprócska kiegészítés, hogy nem megtanult hanem megtanították, konkrétan Toni “nem edző” Nadal. Akárki akármit is mond aki egy szinte csak salakos teniszezőt erre a szintre felemelt az a legnagyobbak közé tartozik, sztem Gullickson óta a legnagyobb, mondom ezt úgy hogy kb 4 éve én is azt mondtam, hogy Rafának az előrelépéshez edzőt kéne váltania. Tévedtem megítélésében, de úgy érzem más is…

    VálaszVálasz

  15. 8785 2010/07/4, 23:20

    @kerzso: Azt gondolom Nadal háza tájékán komoly edzői munka folyik, nem csak a tenisz, hanem a pszichés állapot erősítésésében is. Amikor Toni nincs Rafával, akkor mindíg gyengébben játszik, sőt előfordult már az is többször, hogy ilyenkor kapott ki. Kétségtelen, hogy Toni nagyon kézben tudja őt tartani, enélkül nem hiszem, hogy képes lett volna egy év alatt ilyen arányú fejlődésre, azt gondolom, hogy ezért ehhez tehetség is kell, bár erről nem nagyon szoktak Rafa esetében írni, szerintem nála ez sem hiányzik.

    VálaszVálasz

  16. FedererRafa 2010/07/4, 23:43

    Ilyenkor ki kell emelni Fedet is. Elképesztő, hogy 2003 óta ketten nyertek Wimbit, ill. 2005 óta csak ketten nyertek Garrost.
    Ez az, ami még jelzi, mennyivel jobbak ők a többieknél. A meccset nem láttam, remélem ismétlik és megnézem.
    Grat.

    VálaszVálasz

  17. FedererRafa 2010/07/4, 23:54

    @8785: Egyetértek.
    A tenisz fejről is szól, abban tényleg Rafitó a legjobb.

    VálaszVálasz

  18. ibisza 2010/07/5, 2:05

    Gábor,a labda feldobásodra csak annyit,hogy még így sem a harmadik!!!! :-) ;-)
    A szél csak annyira zavarhat egy játékost,mint a másikat. Sóval-borssal ennek tényleg nincs értelme.
    Ha zavarta Berdichet,akkor Rafát is. Ugyanannyira.Mert az egész pályán ugyanakkora szél fújt. Pont.
    Az utolsó előtti mondatoddal egyetértek.
    Viszont:
    “Ha a három felsorolt dologból valamelyik hiányzik, lehet, hogy nyerhetett volna, de így nem nagyon.”-na,ekkora hülyeséget már rég olvastam. Ha ezek hiányoznának,akkor Rafa nem lenne a világ legjobbja,mert pont azok miatt az!!!!
    Ez alap.

    VálaszVálasz

  19. patroklos 2010/07/5, 6:26

    rafa csak kétszer megcsinálja A grand slamet és máris behozza 26évesen rogert:) roger 2 évre visszavonulna nem lenne ember aki megállitaná rafát a mai mezőnyben. gondolom roger ebbe még probál félpályárol beleszolni.

    VálaszVálasz

  20. laciii79 2010/07/5, 10:23

    Szomorú vagyok, de Berdychnek egy pillanatig sem volt esélye. Ez a GS döntő már azelőtt eldőlt, hogy elkezdtek volna játszani a fent említett 3 tényező miatt, melyek közül kétségkívül a Rafa-faktor és az első GS döntő-faktor volt a legerősebb.
    @ibisza: “Mert az egész pályán ugyanakkora szél fújt.”

    Ez nyilván igaz. De a két versenyző stílusát nem egyenlő mértékben befolyásolja a szél úgy általában, és ráadásul az, akiét kevésbé befolyásolja, az még jobban is tud alkalmazkodni.
    De kétségtelen, hogy a szél-faktor nélkül is nagyjából ugyanez lett volna. Max lett volna egy tie-break.

    VálaszVálasz

  21. szevi 2010/07/5, 12:11

    @patroklos: Lehet, hogy behozza Fedet, de az is lehet, hogy 29 évesen már menni sem fog tudni.

    VálaszVálasz

  22. Geysap 2010/07/5, 12:49

    @patroklos:

    http://www.tennis.com/articles/templates/features_wimbledon_wire.aspx?articleid=6388&zoneid=36

    @MAD: tette be ezt a linket. Erdemes atnezni. Es akkor reszletezni, hogy melyik rekordjat hozna be Rafa. Bar ugy is lehet nezni, hogy kihuzni a svajci zaszlot. Sztem sokaknak csak ugy tetszene.

    VálaszVálasz

  23. Szilvi 2010/07/5, 12:58

    http://www.formulahirek.atw.hu/e107_plugins/my_gallery/my_gallery.php?gallery=Gallery/Rafael%20Nadal/2010 Wimbledon bajnoki vacsora

    VálaszVálasz

  24. laciii79 2010/07/5, 13:43

    @szevi: Én kb 2 évet adok Nadalnak. Ne feledjük, hogy ő már 17-18 éves kora óta pörög max fordulatszámon, tehát 6-7 éve, ez csak kicsit kevesebb, mint Rog-é. És ne feledjük, hogy Rafa stílusa sokkal jobban igénybe veszi a szervezetet. No, meglátjuk.

    VálaszVálasz

  25. Geysap 2010/07/5, 13:52

    @szevi: @laciii79: Emberkent, es egyben orvoskent sem kivanok rosszat senkinek. Legyen az “Pista bacsi” vagy egy elsportolo, tok mindegy. Azonban a meglatasotok minden szempontbol teljesen korrekt … es van valosag alapja. En azt szoktam irni, hogy a jateka teljes egeszeben egy “izulet gyilkos jatek”.

    VálaszVálasz

  26. Bors 2010/07/5, 14:00

    Djoko kimaradt:-)

    VálaszVálasz

  27. Johnas 2010/07/5, 14:14

    @laciii79: Én meg már semmit Fednek href=”http://salakblog.hu/2010/07/04/dontok-utan-ii/comment-page-1/#comment-71211″>Geysap: Nevetséges arra építeni hogy mi lesz Nadallal , más anyagból van .

    VálaszVálasz

  28. Sylar 2010/07/5, 14:15

    @laciii79: @Geysap:
    Ez már annyiszor elhangzott, hogy Nadal térdei nem fogják bírni, már csak max. 2 éve van a csúcson, aztán vége, stb stb…. Szerintem már 2008-ban is azt mondták sokan, hogy 1-2 éven belül kipurcan. Igaz 2009-ben meg is fizette az árát mindennek, de ehhez képest mi történt az elmúlt 3 hónapban? Ezt most nem Nadal védelmében mondom, mert az ősblogosok is tudják hogy nem vagyok éppenséggel Nadal szimpatizáns. Csak azt akarom mondani, hogy a végén addig mondogatjuk, hogy a térdei nem fogják bírni, amíg a végén azon találjuk magunkat, higy Nadal 18-20 GS-nél jár…. Toni bratyó éppent most mondta, hogy szerinte Rafa nem fog több GS-t nyerni Federernél, mert az nagyon nehéz feladat. Ezt szerintem értsük úgy, hogy ők ezennel megcélozták a rekordot, csak Toni így befolyásolja a közvéleményt, hogy Rafán ne legyen akkora nyomás, mint amilyen mondjuk Rogeren volt…

    VálaszVálasz

  29. FedererRafa 2010/07/5, 14:17

    @Sylar: Igazad lehet ezzel.
    Én korábban írtam, hogy szerintem Rafában kb. 10-12 gs van, nem több.
    Nem hiszem, hogy befogná Rogert.

    VálaszVálasz

  30. Johnas 2010/07/5, 14:24

    Replica 2010.07.05. 14:12
    erisen szerint anno szinvonalasabb wimbleodni teniszt láthattunk Federer uralkodása alatt. Nézzük meg, valóbín így volt-e!

    2003

    55, 70, 45, 52, 12, 6 48

    Ezek nem a lottószámok, hanem azok a versenyzők ranglistahelyezése, akiket Fednek meg kellett vernie a wimbledoni trófeáért. 1 Top 10-es játékos volt Roddick személyében, ő is csak 6. a többi 10-en kívüli sőt, 40-70 közötti! A döntős srác is 48.! Ez lett volna a hiányolt szinvonal?

    2004

    295, 138, 123, 62, 10, 13, 2

    2 top 10-es játékos, Hewitt és Roddick….

    2005

    58, 99, 26, 31, 24, 2, 4 2 top 10-es a szoksás Hewitt és Roddick

    2006

    50, 64, 77, 14, 10, 59, 2 2 top 10-es Ancic és az akkor még csak salakos Nadal..

    2007

    86, 56, 24, 10, 18, 14, 2 2 top 10-es Haas s Nadal

    2009

    65, 42, 32, 12, 36, 34, 6 1, azaz egy top 10-es Roddick…

    Nos, erisen, ez lett volna az a baromi nagy szinvonal, amire verdested a melledet?!

    “Heyholetsgo”

    VálaszVálasz

  31. Sylar 2010/07/5, 14:33

    @FedererRafa:
    Lehet hogy éppen ezért fog mégtöbbet nyerni, mert senki sem várja tőle.
    De aztán lehet hogy azoknak lesz igazuk, akik azt mondják, hogy mostantól már csak max. 2-3 év, újabb és újabb keménypályán összeszedett sérülések, aztán fizikálisan teljesen leépül. Vagy csak egyszerűen kiég a rengeteg versenyzéstől.
    Ha azt nézzük, akkor Roger 2008-tól kezdte el az “energiatakarékos” teniszt, mind játék, mind versenyprogram tekintetében. Azóta 4 GS-t tudott nyerni, és most két évvel később láthatjuk hol tart… Ha Nadalnál is hasonlóan fog ez lezajlani, akkor őnála 2012 környékén következne egy hasonló hanyatlás. Persze kérdés, hogy Rogernél a végső hanyatlás kezdődött-e el, vagy csak időlegesen került mélypontra. Őt ismerve, ezt az utóbbit sohasem szabad kizárni…

    VálaszVálasz

  32. Sylar 2010/07/5, 14:36

    @Johnas:
    A máshonnan idemásolt hozzászólással húzz el innen, de igen gyorsan! Remélem valaki kitörli ezt innen.

    VálaszVálasz

  33. smartdrive 2010/07/5, 15:45

    borzasztó az az óra

    VálaszVálasz

  34. Eszti 2010/07/5, 16:21

    @Geysap: Te nem tudsz valamit erről az új fajta kezelésről,amit Nadal izületeinél használnak?vagy nem is tudom,hogy kell ezt fogalmazni :-)

    VálaszVálasz

  35. evil9 2010/07/5, 16:24

    @Johnas: hát azért ha ez így van,akkor ez tényleg érdekes…

    VálaszVálasz

  36. laciii79 2010/07/5, 16:38

    @Johnas: Egyrészt, azt kell megverni, aki éppen odakerül, másrészt Rog és Rafa maximálisan tisztelik egymást emberileg és a teniszben elért eredményeik miatt egyaránt. Éppen ezért méltatlan hozzájuk, ha valaki az ő “nevükben, érdekükben” a másik eredményeit kisebbíteni próbálja, vagy megpróbálja elvitatni. Mindkettő zseniális a maga nemében; más stílusban játszanak, hisz más személyiségek. Kinek ez tetszik jobban, kinek az. Ettől szép a világ.
    Jó, hogy nem akarsz elvenni egy wimbledoni győzelmet Federer-től, mert szerinted túl magas volt az ellenfelek világranglista-helyezése. :-) Abszurd az egész.
    És még valami. Én nem régóta írogatok ide, de úgy látom, hogy ez a stílus, amit te hoztál, az itteni bloggerekhez is méltatlan.

    VálaszVálasz

  37. Johnas 2010/07/5, 19:09

    @laciii79:Feltünk , hogy bemásoltam valaki más írását?

    VálaszVálasz

  38. MAD 2010/07/5, 19:41

    Nem tudom, hogy volt-e már itt… Nadal annyit mondott még a Petzschner elleni meccse után, hogy a bal térdére már tavasszal megkapta ezt az újfajta kezelést, és az ezáltal rendbe is jött. És elmondta, hogy amint vége Wimb-nak a jobb térdét is ugyanezzel a módszerrel akarja kezelni, és bízik benne, hogy ugyanúgy rendbe hozza.
    Ha vkit bővebben érdekel, akkor az interjúi között megvan Wimbledon hivatalos oldalán

    VálaszVálasz

  39. FedererRafa 2010/07/5, 19:49

    @Sylar: Én arra lennék kíváncsi, hogy Nadal nyert-e volna tavaly Delpo ellen, ha formában van, ill. Söderling ellen a garroson?!
    Hogy megnyerte-e volna a két versenyt, ha teljesen egészséges.
    Sajnos ezt nem fogom megtudni.
    Kíváncsi vagyok arra is, hogy egy jó Delpo ellen egy jó Rafa mire megy keménypályán.
    A US megszerzése nehéz lesz.

    VálaszVálasz

  40. RafajobbmintFederer 2010/07/5, 19:55

    @FedererRafa: Persze, hogy megverte volna őket. A garroson bebizonyította, hogy tavaly csak a sérülése miatt veszített.

    VálaszVálasz

  41. laciii79 2010/07/5, 19:57

    @Johnas: Ez esetben idézőjelek hiányoznak innen-onnan. Egyébként meg nincs jelentősége, ugyanúgy szól neked is, mert feltételezem, hogy a te véleményedet is tükrözi a dolog. Semmi nem utal arra, hogy ne így lenne.

    VálaszVálasz

  42. laciii79 2010/07/5, 20:02

    @RafajobbmintFederer: A persze azért túlzás. Attól, hogy az idén nyert tavaly még akármi is lehetett volna.
    @FedererRafa: Szerintem Delpo még nem lesz az igazi a USO-en. Talán a 2011-es AusOpen lehet majd mérvadó. Ott viszont már tuti jó lesz. Nadal ellen kimondottan jó mérlege van, és fekszik neki a játéka, már ugye Rog-ot is meg tudta verni. A többieknél meg erősebb mentálisan is, és a tenisze is jobb (feltéve persze, hogy egészséges nyilván).

    VálaszVálasz

  43. Cathy07 2010/07/5, 20:04

    @FedererRafa: Én meg arra vagyok kiváncsi, hogy mi lett volna ha nem jön Lu, ha Fednek nem lesz tüdő és egyéb betegsége, ha Djokónak nem nyúltak volna bele az adogatásába, ha Delpo csuklója egészséges, ha Mörinek kicsit jobb feje lenne, ha Söd nem izgul annyira és persze nagyon fontos szempont az is, hogy békák sem potyogtak az égből… :D ;) :D
    Dobálózhatok még Ha-kal napestig, csak annyi értelme van, mint a delphoi jósdából írogatni ide ;) :D :D

    VálaszVálasz

  44. Cathy07 2010/07/5, 20:07

    @laciii79: Annyira nem lesz az igazi, hogy ott sem lesz szegény :S :( USO után tér csak vissza :(

    VálaszVálasz

  45. FedererRafa 2010/07/5, 20:09

    @Cathy07: Ezek olyan dolgok, amiket nem tudunk.
    A kérdésem arra irányult, hogy konkrétan a két meccsen mi lett volna.

    VálaszVálasz

  46. Cathy07 2010/07/5, 20:12

    @FedererRafa: Igen, amit te írtál az is csak annyira feltételes mint, amit én. És azért, mert feltételezésre alapul :P Így rendben vagyunk? :D

    VálaszVálasz

  47. Johnas 2010/07/5, 20:18

    @laciii79: a végén van hogy honnan…

    VálaszVálasz

  48. Johnas 2010/07/5, 20:20

    A stílust reklamáltad , a tartalom tény .

    VálaszVálasz

  49. MAD 2010/07/5, 21:18

    Cathy07-tel értek egyet. Ezekkel a Ha-kal nem sokra megyünk. Már a Tanúban is megmondták, hogy a “tények makacs dolgok”…:P

    VálaszVálasz

  50. Sylar 2010/07/5, 21:22

    @FedererRafa:
    Én is sok mindenre kíváncsi lettem volna, hogy mi lett volna HA…. de ami megtörtént, az megtörtént, változtatni nem lehet semmin.
    Én majd arra leszek kíváncsi, hogy mi lesz majd ha Delpo viszatér legalább olyan jó formában mint amilyenben tavaly a Garroson és az USO-n volt, és megütköznek Nadallal salakon… Én meg vagyok róla győződve, hogy már tavaly is csak Roger tudta megfosztani Del Potrot a Garros megnyerésétől.
    Keménypályán ha mind a ketten a legjobbjukat hozzák, akkor szerintem Del Potro nyerne… de ez is csak egy HA
    Nadalnak pedig szerintem idén nagyon jó esélye lehet megnyerni a USO-t, ha nem változnak a körülmények. Mármint hogy ha Federer és Djokovics nem szedik magukat össze, ha Davydenko még mindig nem tud formába lendülni a sérülése után, ha Delpo nem jön addig vissza bombaformában, és ha Söderling, Murray, és Berdych nem tudnak felnőni a dologhoz mentálisan – akkor Nadalt nem tudom ki verné meg az USO-n.. de majd meglátjuk, addig még van majdnem 2 hónap.

    VálaszVálasz

  51. laciii79 2010/07/5, 21:55

    @Johnas: Nekem ugyan nincsenek ilyen kimutatásaim, tehát nincs okom feltételezni, hogy ne lennének igazak, amiket leírtál. NA ÉS? Roger azt verte meg, akiket meg kellett ahhoz, hogy bajnok legyen. Ennyi.
    Ha kérhetlek, szolgálj már nekem hasonló kimutatásokkal a US Open és az Aus Open győzelmekről is. Érdekelnének. :-)
    De most komolyan, mi értelme van annak, hogy megpróbálod egy sportember eredményeit elvitatni? Semmi értelme. Most jöjjek azzal, hogy mekkora mákja volt (ellentétben mondjuk Söderling-gel vagy Berdych-hel) Rafának, hogy élete első GS döntőjét egy bizonyos Mariano Puerta ellen vívta, aki ezt a döntőt leszámítva soha nem jutott túl a második körön egy GS-en sem? Vagy mondjam azt, hogy mekkora előny a balkezesség? Nem mondom. Nem ez a lényeg. Rafa nagyon nagy játékos, ez elvitathatatlan. Sok minden miatt az.

    VálaszVálasz

  52. Johnas 2010/07/5, 22:06

    @laciii79: 3. Próba : Heyholetsgo.hu regisztrálj és ott reklamálj !

    VálaszVálasz

  53. Geysap 2010/07/5, 22:13

    @Eszti: Nem tudom, mit hasznalnak ! ;) Igy velemenyt sem tudok mondani.

    Vannak korszeru , olyan injekciok, amik a porcok regeneralodasat elosegithetik kisebb seruleseit (kisebb repedesek, chondromalaciak stb.) hivatottak “kijavitani”. Ezek az un. hyaluronsav keszitmenyek. Lehet injekcio formaban az izuletbe adni, ahol az izuleti folyadek viszkozitasat javitja, es az elobb emlitett karosodasok gyogyitasat pozitivan befolyasolja.

    Az utobbi idoben megjelentek szajon keresztul szedheto hyalurosav keszitmenyek – elvileg hatekonyak (bar ez sztem gyogyszeripari marketing)

    A spanyol Bioiberica ceg termeszetes anyagokbol allit elo Hyal-JointTM technologiaval belbol folszivodo hyauronsavat (en az ijecioban jobban hiszek)

    Nem tartos lokalis alkalmazasra steroid injekcio izuletbe adasa eredmenyes – nem hosszan.

    Vannak muteti megoldasok, a legmodernebbek a porcatultetes, ill. az un. mozaikplasztika (nem reszletezem, de ha rakeresel talalsz reszleteket)

    VálaszVálasz

  54. Johnas 2010/07/5, 22:15

    http://heyholetsgo.hu/cikk/duhongo/474-duhongo
    @laciii79:

    VálaszVálasz

  55. Sylar 2010/07/5, 22:22

    @laciii79:
    Hagyjad szerintem, nem érdemes… láthatod hogy egyenesen máshonnan bemásolt ide egy hozzászólást, nem is a saját álláspontját mondja, mert nem tudja megvédeni amit mond.
    Az egész dolognak a tartalmával kapcsolatban pedig annyit, hogy egynapon még hálásak lesznek ezek az idióták annak, hogy volt egy Roger Federer. Mert Federer nélkül fény derült volna arra, hogy valójában az elmúlt években mennyire alacsony színvonalú volt a konkurencia salakon, és így a Garroson is. De mivelhogy Federer egészen 2008-ig mindig ott volt Nadal útjában a Garroson, és Nadal meg is verte őt, ez elég nagy minőségi tartalmat ad Nadal Garros győzelmeinek.
    Federernek legalább keménypályán megvoltak az ellenfelei (bárki is próbálja ennek az ellenkezőjét állítani), akik azért néha el is tudták kapni, ha GS-en nem is, de máshol igen.
    De ettől még természetesen Nadal mindenidők legjobb salakosa, és ahogy mindenki másnál, így Nadalnál sem számít, hogy éppenséggel kik kerültek az útjába. Az esetek 99%-ban megveri azt, aki szembe kerül vele, ami nyilván nem történhet véletlenül. Ugyanez igaz (vagy igaz volt) Federer-re, amikor csúcson volt.

    VálaszVálasz

  56. Sylar 2010/07/5, 22:24

    Ezt a heyho szarságot hanyagoljátok inkább, OK? tele van már a t**öm az egésszel, az összes félnótás aki idekeveredik, az tuti hogy mind onnan jön.

    VálaszVálasz

  57. Johnas 2010/07/5, 22:29

    @Sylar: akkor ürítsd ki

    VálaszVálasz

  58. laciii79 2010/07/5, 23:41

    @Johnas: Nálad reklamálok, hisz te írtad, legalábbis ide, és mint már utaltam rá, nyilván osztod a véleményt.
    Nem szándékozom az általad hirdetett oldal látogatottságát növelni.
    Ja, majd elfelejtettem. Hiányolom a két kemény pályás GS-ről a statisztikáidat. :-)
    @Sylar: Egyetértek.

    VálaszVálasz

  59. FedererRafa 2010/07/5, 23:47

    @Sylar: Ez így igaz.
    Ezért korszakjátékosok mindketten!
    Számomra hitetlen ez az elmúlt 5 év amúgy…

    VálaszVálasz

  60. 8785 2010/07/6, 2:47

    @Sylar: Szerintem Nadal hatalmas erőbedobással fog készülni, talám most lenne a legjobb lehetősége a nyerésre. Még a foci vb-re sem megy el, pedig korábban azt nyilatkozta szeretne ott lenni. Amennyiben jól sikerül a felkészülése, akkor szerintem verhet mindenkit, feltéve, ha nem sérül le. Nos hamarosan meglátjuk. Kétségtelen sokan készülnek a legjobb formájukban a visszatérésre.

    VálaszVálasz

  61. Eszti testvére 2010/07/6, 10:19

    @Geysap: Köszönöm az infókat!A húgom miattam kérdezte ezeket a dolgokat.Egyszóval,köszi,hogy reagáltál neki!

    VálaszVálasz

  62. Vilandra 2010/07/6, 17:24

    Az az egy kimaradt, hogy vasárnap meg vízen jár… ;)

    Biztos én vagyok a hülye, de még egyetlen Fed győzelem után sem gondoltam, hogy mostmár mindent ő visz. Soha. És más játékosnál sem. Az élet ettől egy kicsit bonyolultabb.

    Ettől függetlenül ügyes volt Rafa, hogy kihasználta az adódó lehetőségeket és nagy gratula neki a duplázásért. A RG-Wimbledon kettős győzelem lassan hagyomány lesz! :)

    VálaszVálasz

  63. Tök 8 2010/07/6, 21:20

    Na még 9 GS-t kell nyerni a GOAT-hoz Rafanak. Vamos! Folyamatosan apasztja Fed 16-os rekordját. Évi 4 ilyen verseny van, egy 24 éves versenyző ezt még ledolgozhatja. Vamos!

    VálaszVálasz

  64. mása 2010/07/7, 0:21

    @Vilandra: korrekt, mint mindig. :)

    VálaszVálasz

  65. Vojnics Tiborné 2011/08/31, 20:35

    Hát igen a Nadal a király!!!!!!!!!!!!!!!! :)

    VálaszVálasz

  66. Vojnics Tiborné 2011/08/31, 20:39

    Vamos Rafa!!!!!! :)

    VálaszVálasz

Kattintás a válasz elvetéséhez

Ha nem szeretnéd minden kommentnél bepötyögni az adataid, regisztrálj itt!

  • Törzsasztal

    • Belépés
    • Regisztráció
    • Elfelejtett jelszó?

  • Rovatok:

    • A moderálási elvek (1)
    • A nap képe (44)
    • Ausztrál Open (196)
    • Davis Kupa (22)
    • Egy soha meg nem írt könyv (5)
    • Eredmények (29)
    • Ezen a napon (19)
    • Gézengúzok (9)
    • Hírek (490)
    • Hot! (46)
    • Ki, hol, kivel? (12)
    • Meccselemzés (19)
    • Nagyonállat (43)
    • Napi idézet (88)
    • Régi blog (383)
    • Roland Garros (268)
    • Us Open (129)
    • Videók (207)
    • Wimbledon (111)
  • Erről szóltunk:

    acasuso (1) agassi (16) allaster (1) almagro (1) alona bondarenko (2) ancic (1) andrejev (2) arias (1) arn (4) azarenka (6) babos (2) baghdatis (5) bammer (1) becker (2) berdych (6) blake (3) bolelli (2) borg (3) borotra (1) bryan (3) cahill (2) chakvetadze (1) chang (1) cibulkova (1) cilic (3) clijsters (15) connors (3) coria (2) courier (1) czink (23) date (1) davenport (1) davydenko (16) dechy (1) de heart (1) delic (1) del potro (24) dementieva (11) dent (5) devenport (1) djokovic (67) dokic (3) dulko (1) dushevina (1) edberg (3) federer (177) feliciano lopez (1) ferrer (1) ferrero (4) fish (4) fucsovics (1) gasquet (8) gaudio (5) gil (2) ginepri (1) gonzalez (13) graf (6) grosjean (1) gulbis (4) haas (8) hanescu (2) hantuchova (1) haynes (1) helfant (2) henin (13) henman (2) hewitt (17) hingis (2) hrbaty (1) isner (12) ivanisevic (6) ivanovic (15) jankovic (8) karlovic (11) keys (2) kiefer (1) kirilenko (1) kohlschreiber (3) kubot (1) kuerten (3) kurnyikova (3) kuznetsova (6) leconte (1) lendl (3) lever (1) li (2) lisicki (2) lisnard (1) ljubicic (6) lopez (2) lu (1) mahut (5) majoli (1) malisse (3) mantilla (1) marosi (2) mathieu (3) mattek (1) mauresmo (6) mcenroe (10) melzer (1) monfils (8) montcourt (1) moya (2) muller (1) murray (51) muster (1) nadal (123) nalbandian (5) nastase (1) navratilova (2) Odesnik (1) ouanna (1) oudin (1) parizs (4) paros (4) pasek (1) pavel (1) peer (1) penetta (1) petrova (1) querrey (1) robredo (2) roche (1) roddick (39) rybarikova (1) safin (2) sampras (7) sanchez vicario (2) santoro (10) schiavone (3) schnyder (2) schwank (1) scott (1) seppi (1) serena (43) sharapova (13) simon (2) soderling (25) stenpanek (1) stepanek (1) stosur (2) suarez navarro (1) sugiyama (1) szafin (28) szafina (33) szavay (46) szeles (1) taróczy (1) tipsarevic (1) tomic (4) troicki (1) tsonga (12) tursunov (1) venus (13) verdasco (22) vinciguerra (1) vliegen (1) volandri (1) washington (1) wawrinka (2) wickmayer (5) wilander (7) wozniacki (4) youzhny (1) zvonareva (4)
  • Képek:

  • © Salakblog 2009-2012 | minden jog fenntartva | impresszum