Salakblog – Minden, ami tenisz

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről…

Döntő után

2009/09/15 Tagek: del potro, federer Kategória: Meccselemzés, Us Open
Szerző: bordin

dp
Delpo tehát megtette azt, amiről mindenki úgy gondolta, hogy képes megtenni, de senki nem tudta, hogy meg is tudja-e tenni.

Nem múlott sokon.
De az efféle meccsek ritkán múlnak sokon.
Ha a nincsen sólyomszem, Delpo aligha nyer.
Szett, 4/5, 30-mindnél, a tenyeres elütése éppen csípte a vonalat, amit az illetékes nem is vett észre, ezelőtt tíz évvel magyarázhatott volna Jake Garnernek, hogy ő azt bizony jónak látta.
Hazudnánk viszont, ha azt mondanánk, hogy itt dőlt el.
Dehogy.
Emiatt lett egyáltalán esélye.
Meg amiatt, hogy Rog amikor dupla breakelőnyhöz juthatott volna a másodikban, akkor hálóba csapta a tenyerest. Ami az első szettben, az ottani színvonalán még belefért, a másodikban, amikor mindketten gyöngébben játszottak, amikor talán picit elbambult Delpo hibái miatt, már nem.
Rog megúszhatta volna annyival, hogy Delpo csak abban a szenzációs első szettben játszik úgy, ahogyan tud, a másik kettőt meg végigdöcögi, de ez ezúttal nem jött össze.
Azért, mert valaki olyannal találkozott, aki annyira hitt magában, hogy tudott ellene két rövidítést is nyerni, aki olyan szinten hitt magában, hogy még a két kettőshibával elbukott harmadik játszma sem törte össze.
És aki minden játékelemében alkalmas arra, hogy akárkit megverjen a világon, bár ez egyáltalán nem újdonság.
Roger, azt hiszem, fizikálisan nem volt kész ezúttal egy négyórás, ötszettesre, ami a nyári események ismeretében alighanem érthető is. Elfáradt, rettenetesen sokat rontott az ötödikben, erre a szettre tulajdonképpen nincs is értelme sok szót vesztegetni.
Talán csak annyit, hogy Delpo nem remegett meg, de őszintén szólva nem is nagyon volt hol.
Esetleg 2/1-nél.
Ami kulcsmomentum volt, az nyilván a két rövidítés, annál is inkább mert olyan még sohasem fordult elő, hogy bárki is kettőt nyerjen egy GS döntőn Rog ellen. Rafa nyert eddig hármat.
Összesen.
Delpo szerintem a két rövidítésben összesen nem rontott kettőnél többet, jó ebből az egyik durva volt (egy könnyű lecspás rögtön az első szettlabdánál), de azért sokat mond, hogy még ezt is kibírta.
Ezen kívül fontos volt még, hogy Rog agresszivitása idővel megkopott.
A másodikat szettet elbambulta, utána meg már Delpo nem hagyta hogy irányítson.
Kb. ennyi.
Aki bealudt a második szett közepén, úgysem hiszi el.

89 Comments »

89 komment:

  1. ida.florida 2009/09/15, 12:12

    nagy gratula neki! :)

    VálaszVálasz

  2. FedererRafa 2009/09/15, 12:12

    Jaja, jo post!

    VálaszVálasz

  3. dd aka kertagar 2009/09/15, 12:19

    Fed az utolsó szettben már nem tudott úgy koncentrálni, csapkodta el a labdákat, mintha nem akarta volna úgy a győzelmet, mint DelPo. Lehet, hogy ez már az apafaktor? Mirka is úgy ült a helyén, hogy legyen már vége, menjünk már. A fordulópontokról: más ellen nem lett volna fordulópont, max. gödör, amiből Fed szokás szerint kimászott volna (jelzésértékű volt, ahogy az első két-három szettben DelPo elbambulta a saját adogatásai elejét, aztán 0-30-ról visszajött, de mindig). DelPo félelmetes volt. Ahogy fejlődött – két év alatt lett az egyik legjobb? kérdés, mennyire tudja egyenletesen hozni ezt a formát. Élmény volt. Nem hittem volna, hogy ez lesz.

    VálaszVálasz

  4. daniel 2009/09/15, 12:23

    az utolsó mondat rám vonatkozik :D

    VálaszVálasz

  5. arcsike 2009/09/15, 12:29

    @daniel: volt még rajtad kívül vlaaki aki elaludt csak nem emlxem ki írta :D :P

    VálaszVálasz

  6. popp 2009/09/15, 12:31

    Ha nem baj, átmásolom a tegnapi chatbe írt szövegemet, mert ide pont patent.

    Minden tiszteletem Szabó Gáboré, szeretem a sportoló barát hozzállását. Azt is elismerem, hogy Roger Federer a világ valaha volt legjobb teniszezóje. Az a Federer hype viszont amit rendszeresen tol kommentátorunk, kicsit zavar, még ha az általam szintén tisztelt Taróczi szintjét nem éri el.

    Miért nem lehet elismerni, hogy jobb az ellenfél. Csak az ilyen kelletlen dumák ismétlődnek folyamatosan “kiválóan játszik Del Potro, de Federer hozta vissza meccsbe” vagy ” még Federer sem nyerhet meg mindent, ebből is látszik, hogy ő is ember”. esetleg “ha úgy játszik Roger ahogy az első szettben, akkor azért…” . Szerintem meg nem Federer hozta vissza meccsbe Del Potrot, hanem Juan Martin nőtt föl hozzá és a GS-fináléhoz. Az első szettet egy korai break döntötte el Federer javára, amelyben benne volt a húsz GS-finálé rutinja az újonc ellen, de Del Potro partyban volt ekkor is, nem igaz, hogy Federer engedte vissza. Aztán ha Federer jött volna vissza úgy a második szettben nem az a lózung jött volna, hogy “Del Potro elbambult”, hanem az, hogy ilyenre csak a legnagyobbak képesek. Persze a harmadik szettben megint előjött Del Potroból az újonc, de negyedikben a késsel atorkán újra a legnagyobbakhoz méltóan oldott meg egy hasonló szituációt. Aztán az ötödik szettben játékban és mentálisan is fölülkerekedett a legnagyobb bajnokon. Ezért pedig óriási gratula az argentínnak. Csak azt nem értem, hogy miért olyan nehéz ezt elismerni a Federer rajongás mellett.

    VálaszVálasz

  7. qviktor 2009/09/15, 12:32

    @daniel: Én pénteken megyek, a negyeddöntőkre :)

    VálaszVálasz

  8. qviktor 2009/09/15, 12:34

    „Két álmom volt ezen a héten, az egyik az volt, hogy megnyerjem a US Opent, a másik az, hogy olyan legyek, mint Roger. Az első teljesült, de még sokat kell fejlődnöm ahhoz, hogy olyan legyek, mint te”

    VálaszVálasz

  9. qviktor 2009/09/15, 12:35

    „A meccs elején nagyon ideges voltam. Nem tudtam aludni a döntő előtti éjszaka. Roger nagyon jól kezdett, én pedig gyengén szerváltam, pedig ez az egyik fontos fegyverem. A padlón voltam, de aztán elkezdtem hinni magamban és minden megváltozott”
    „Egyszer csak arra gondoltam, itt vagyok a döntőben, Roger ellen, a sportág történetének legnagyobb játékosa ellen játszom. Rájöttem, nincsen veszítenivalóm”

    „Jól kezdtem a meccset, és több lehetőségem is volt, hogy ellépjek. Del Potro nem adta fel, és a végén ő volt a jobb”
    „Visszatekintve és bánni fogom ezt a vereséget. De az az igazság, hogy nem lehet mindig győzni, nem lehet mindig a legjobbadat nyújtani”

    VálaszVálasz

  10. Sztrego 2009/09/15, 12:35

    Örülök az eredménynek, gratulálok a győztesnek! Potro nem csak fizikálisan múlta felül Féderert, hanem mentálisan is. Nem hiszem, hogy a svájci sokat fog még nyerni, idén is Rafa pihenésének köszönhetően szenvedett össze 2 GS-t. Szerencsés volt, ami most sorsszerűen megszakadt.

    VálaszVálasz

  11. S.R.Fan 2009/09/15, 12:36

    @popp: Legnagyobb nem jó szóhasználat, a legeredményesebb, ez a helyes.

    VálaszVálasz

  12. Zlatan 2009/09/15, 12:46

    egyet kihagytál Gábor, amit pedig közvetítés közben rendesen hangsúlyoztál (amúgy helyesen)

    Rog egyszerűen a bukott lehetőségei után (2. szett, főleg annak a vége) nem tudott váltani, és leállt bikából teniszezni Delpoval, ami természetesen még neki sem mehet. kicsit úgy érzetem méregből játszik, és csak azértis meg akarta mutatni, hogy bármilyen stílusban jobb, mint az ellenfél. kicsit olyan volt, mint a korai Nadal-Federerek, amikor Nadalt a saját játékával akarta megverni Fed, leállt vele pötyögni az alapvonalról, aztán persze belehibázott.

    ezen a meccsen állandóan zúzta Delpo tenyeresét, ami semmire nem vezetett. kevés volt a nyesés, elfogyott a röptejáték, és nagyon hiányoltam néhány jó rövidítést (elbátortalanodott a 2. szett rontott ütései után). szóval egyfelől túl bátor volt Rog, azt hitte, MINDENBEN jobb definíciószerűen, nagyon keveset variálta a játékát, sokszor fölöslegesen volt agresszív.

    amúgy én továbbra sem hiszek annyira Delpoban, bár kedvelem, nagyon szimpatikus (“i always had two dreams…”). nem igazán tudja variálni a játékát, ha egy-két brutál tenyerese elakad a fontos pontokban, akkor tegnap is simán kikapott volna. sokat kell javulnia a hálónál, meg kell tanulnia jókat nyesni (magasról nyesni ugyancsak hatékony), és ezeket nem biztos, hogy 20-21 évesen olyan könnyű elsajátítani.

    mindent összevetve baromi nagyot játszott Delpo tegnap, de sokkal inkább Rog volt dühös/kevésbé motivált/fizikailag felkészületlen/ és mindenekelőtt gyenge taktikával játszott.

    u.i: pont ugyanez volt wimbiben Andy ellen, csak ott nagy mákkal behúzta. ugyanazt akarta játszani mindkettejük ellen, amivel ezerszer lenyomta őket, és nagyon mereven ragaszkodott a kezdeti taktikához. tegnap ráadásul még folyamatosan romlott is a játéka.

    VálaszVálasz

  13. Zlatan 2009/09/15, 12:48

    @Zlatan: “egyet kihagytál Gábor, amit pedig közvetítés közben rendesen hangsúlyoztál (amúgy helyesen)”

    jaigen. ez pedig az, hogy nem adta meg az esélyt delponak a rontásra a fontos pontokban. ott is támadott, erőből játszott, semmi becsalogatás a hálóhoz, vagy kamutámadás után röpte. nem engedte delpot beremegni.

    VálaszVálasz

  14. Norka 2009/09/15, 12:50

    Sztrego: Imádom az ilyen hozzászólásokat …

    VálaszVálasz

  15. UFO 2009/09/15, 12:56

    Csak sikerült…
    Nem hittem volna a mutatott játéka alapján, a második szett vége előtt, hogy feltámad.

    Delpo győzelmét az Eurosportnak köszönheti!
    A csatorna elkövette azt az udvariatlanságot, hogy semmibe vette.
    Csak Federert mutatták be a nézőknek, őt nagyon alposan.
    DelPonak még az adatait sem közölték.
    A második szett vége felé a teniszütője nyelébe épített
    telefonban megkapta tőlem az sms-t: “Az EUROSPORT szerint nem is létezel!”
    akkor annyira berágott, hogy elkezdte megfordítani a meccset…

    Ez a győzelmének a szakmai oka.

    Egyébként a magyar kommentár jó volt, ébren tartott a második szett alatt is.

    VálaszVálasz

  16. ida.florida 2009/09/15, 13:01

    @UFO:
    :D azt én is néztem, hogy mire kiírták volna Delpo adatait, bevágták Fed Léjt elleni harmadik fordulóját. van ilyen. :)

    VálaszVálasz

  17. UFO 2009/09/15, 13:05

    Atv.eurosport.hu folyamatosan félretájékoztat.
    Hazudik, mint régen a jereváni rádió.

    Most éppen azt írja a főoldalon, hogy US Open Férfi Döntő ism. kedd 13.00h Eurosport.
    Most van annyi és már a harmadik játszma végén jár a közvetítés…
    Reggel 8.50-re írta, ugyancsak tévesen, mert akkot már régen ment a közvetítés.

    Nincs gazdája a honlapnak? Ki az aki ennyire trehány?

    VálaszVálasz

  18. Bikkin 2009/09/15, 13:06

    Tisztelt kommentelő társaim!
    Szomorú hírt kell bejelentenem. Az ADP Bt. (ba) az új bajnok és az Ötödik klasszis tiszteletére kérelmezte a bejegyzési eljárás megszüntetését. Nyugodjék békében!
    És gratuláció Del Potrónak!

    VálaszVálasz

  19. ida.florida 2009/09/15, 13:07

    @UFO:
    harmadik szett végéről kezdték az ismétlést.

    VálaszVálasz

  20. piszy 2009/09/15, 13:09

    @UFO:
    Hát igen, mindig van valaki, akinek semmi sem elég jó… :)
    Én 6:3 és 3:0 után elmentem szépen aludni, konstatálva magamban, hogy Delpó játékstílusa egyszerűen fekszik Rozsénak és ez a döntő úgy alakul, ahogy vártam.
    Azt még most sem tudom eldönteni, hogy Fed mennyire akarta ezt a győzelmet.

    VálaszVálasz

  21. kata 2009/09/15, 13:12

    Szerintem ez nagyon jó a tenisznek. Annyira élvezem, hogy van Djoko, Mörri, mostmár Delpo, pedig fanatikus Nadal drukker vagyok és Rogert tartom minden idők legnagyobb teniszezőjének, sőt minden idők egyik legnagyobb sportolójának.

    nem is emlékszem, hogy láttam volna federert valaha ilyen indulatosnak.
    vmi külföldi honlapon olvastam, hogy miket mondott a bírónak annál a bizonyos cselendzses esetnél. azt hittem nem is használ ilyen szavakat és mégis…

    azért érdemel meg minden dícséretet JMDP, mert amit ennek a srácnak fejben és lélekben ma (tegnap) ki kellett bírnia 20 évesen, az nagyon durva. és kibírta.

    (mondjuk az időnként nekem se akkora öröm, h mindig azt kell olvasni, h miért kapott ki roger, meg mi lett volna ha. azt hiszem, mikor rafa megverte ausztráliában, akkor is ez volt, holott akkor aztán tényleg rafa volt a legjobb :) .

    VálaszVálasz

  22. qviktor 2009/09/15, 13:22

    @ida.florida: Nagy mázli, mert pont 3. set 4:4-ig tartott a 2 és fél óra DVD rec és most egy másikra felveszem a végét :) Ez a derbi is bekerül a többi közé :)

    VálaszVálasz

  23. UFO 2009/09/15, 13:31

    Federer biztosan akarta a győzelmet, de talán kissé belefásult a sok döntőbe,
    miután mindent elért.
    Néha elképesztő ütésekkel igazolta újra a zsenialítást.
    Mirkán látszott inkább az izgalom. Lehet, hogy ő a pénzügyminiszter a családban…

    VálaszVálasz

  24. piiirsz 2009/09/15, 13:37

    én tényleg bealudtam,és pont a második szett közepén,és csak arra ébredtem fel hogy Delpo a trodeát emelgeti…csoda.grat.

    VálaszVálasz

  25. paha 2009/09/15, 13:38

    hát igen. őszintén szólva mivel nagyon fáradt voltam, 2. szett 4-4-nél (?) mikor Roger hárított pár bréklabdát, kikapcsoltuk a tévét, mondván ez egy sima háromszettes lesz. :-)

    azt reggel félszemmel, hang nélkül (bocs :-) látom az eurosport news-ban, hogy az ő kezében csak egy tányér van az eredményhirdetésnél. :-)

    VálaszVálasz

  26. peterH 2009/09/15, 13:54

    http://www.youtube.com/watch?v=6jZXNwSl5ew

    VálaszVálasz

  27. peterH 2009/09/15, 13:55

    És tök igaza van!

    VálaszVálasz

  28. sanepifanio 2009/09/15, 13:55

    Csak 1 gondolat ébresztés: azért mind a 4 GS döntőben ott volt és 2-t meg is nyert. Ezt azért elcserélné jövőre bárki a Top 10-ből, akár látatlanban is.
    Én is sajnálom, hogy bealudt RF. Pedig, ha még 5 percig szunyókáltatja JMDP-t, akkor ő tényleg Csipkerózsikává vált volna és akkor neki is édes lett voln 3 GS győzelemmel a zsebében feleszmélni.
    Lehet persze, hogy csak az ikrek miatt nem nyert. Így jutott mind a kettőnek már egy-egy GS cím. Nem kell összeveszni a harmadikon.Nem rossz azért ez sem.
    Bár Mirka is megérdemelt volna ezek után 1-t. :)

    VálaszVálasz

  29. UFO 2009/09/15, 14:12

    Hogy mekkora mázli DelPo győzelme!
    Megmenekültünk a sportkommentárok csipkéskombinéjától!
    Nem győzött egyidejüleg egy apuka és egy anyuka!
    Elmaradt a nyálcunami:)))

    VálaszVálasz

  30. tavirozsa 2009/09/15, 14:59

    Sziasztok! Sajnos nagyon lassú a netem (mobilnet) és a player nagyon nehezen nézhető. Nem tudjátok, hogy hol lehet a Federer-Del Potro döntőt megnézni? Lesz az Eurosporton is? Esetleg le lehet tölteni valahol? Köszi!

    VálaszVálasz

  31. gabeka 2009/09/15, 15:17

    Ez teljesen jó post. Pontosan ez történt.
    Sajnálom, h Roger “eltompult”, és nem úgy játszotta meg a fontos pontokat ahogy szokta. Nagyon sokat hibázott ezeknél, és értelmetlen kockázatot vállalt. A döntő szettben meg olyan volt, mintha nem is ő lett volna…
    Mindezek ellenére Grat. Delponak!

    VálaszVálasz

  32. nikocska 2009/09/15, 15:29

    @popp: szívemből szóltál :)

    DelPonak meg grat :)

    VálaszVálasz

  33. chrs 2009/09/15, 16:04

    @sanepifanio:@UFO: igazsagtalansag DelPotyivel szemben sztem, h Rog minden mas miatt nem nyert (ikrek, mazli, onmaga, …), csak az ellenfel miatt nem.

    VálaszVálasz

  34. daniel 2009/09/15, 16:09

    @qviktor: én sztem szombat…elődöntők :D

    VálaszVálasz

  35. kerzso 2009/09/15, 16:16

    @popp: ezt már kb 4-5éve csinálja Szabó G. Tegnap én akkor akadtam ki, mikor a2. szett dupla bréksansznál azt mondta, hogy feder a következő labdával megnyerheti a meccset. Hogy lehet ilyet mondani? Azt hiteti el a nézővel hogy a másik oldalnak esélye sincs. Vajon hogy közvetítette volna le a fed-tsongát 5:1-nél. Egyébként szakmailag nagyon jó a Gábor csak Fed meccseit nem tudja elfogulatlanul közvetíteni.

    VálaszVálasz

  36. Fereste 2009/09/15, 16:22

    hát én a második szett után sajna arra kényszerültem, h abbahagyjam a tenisznézést, úgyh mikor ezt most megláttam, kicsit szíven ütött :) ez nagyon durva :) de örülök neki, mert most Delponak drukkoltam (annak ellenére, h egyébként Fed fan is vagyok). hatalmas teljesítmény tőle, és nagyon megérdemelte. Fed talán elbízta magát, vagy legalábbis ameddig láttam sok olyat hibázott, amit nem engedhetett volna meg magának, kettőshibák tömkelege stb… utána nem tudom mi történt, de minden esetre szerintem ez a Delpo győzelem most aztán igazán színt visz a teniszvilágba (nem mintha eddig nem lett volna..)

    VálaszVálasz

  37. joergie 2009/09/15, 16:23

    Igen, Mikrán kifejezetten látszott a minusz félmillió tekintet :D Jó meccs volt. Mármint elég kusza volt lelkileg, de az argentin megtette amit kő! :) Del Potronak meg előbb lett GS győzelme mint Murraynak. Mekkora fricska :D
    Köszönjük a közvetítést, élveztem, és legfőképp nem aludtam be. respect

    VálaszVálasz

  38. szpetra 2009/09/15, 16:30

    @UFO: Pedig tényleg akkor kezdődtek az ismétlések, csak éppen nem a meccs elejétől, mivel nagyon hosszú volt a döntő. Egy 4 órás GS döntőt nem lehet kétszer megismételni teljes hosszában egy napon, mert akkor kis túlzással 8 órányi egyéb programot kellene törölni. Megvágták, hogy beleférjen az adásisőbe.
    És természetesen nem az Eurosport nem írta ki JMDP adatait. A US Open meccseiről, mint minden nagy versenyről úgynevezett világadás (world feed) készül, amit a hivatalos partner gyárt le, a képet és a feliratokat csak átveszik a közvetítő csatornák. (Nem gyanús, hogy minden csatornán ugyanolyan feliratokat látsz a US Openről?)
    Gondolkodj, mielőtt.

    VálaszVálasz

  39. nagybe 2009/09/15, 16:30

    @Zlatan:
    @Zlatan:
    jól összefoglaltad, ugyanígy látom. azzal a kiegészítéssel, hogy amit Federer az első szettben művelt arra nincs válasz, az volt a régi Federer, amit a többi szettben az meg a mostani Federer. Le a kalappal Del P előtt, élt a lehetőséggel.

    VálaszVálasz

  40. Szabi 2009/09/15, 16:32

    Grat Delpónak! Persze,hogy én is csak a második szett elejéig néztem,mondván,ez már sima háromban meglesz Federernek.Reggel meg jött a döbbenet. :)
    Örülök az eredménynek,mert mostmár még izgisebb lesz a tenisz.Mikor lesz már február? :D

    VálaszVálasz

  41. geod01 2009/09/15, 16:36

    @Bikkin: ha így haladsz még kis idő, és felvételed kéred a Nagyon Csippantjuk Delpötyit-be ;) :D

    VálaszVálasz

  42. chrs 2009/09/15, 16:44

    @geod01: alakult ilyen klub?? NCSD? En szeretnek felvetelt kerni :)

    VálaszVálasz

  43. csokicsaj77--Anna 2009/09/15, 16:59

    @geod01: Hmm nem rossz, nem rossz… Mondjuk lehetne kicsit konkrétabb: imádjuk :D
    okok, csak magam nevében beszélek :D

    VálaszVálasz

  44. geod01 2009/09/15, 17:13

    @chrs: még nem alakult, ez még csak egyfajta gondolatfelvetés volt… :D de itt a blogon a klubalapítás szabályrendszere végtelenül liberális, tehát sokból nem tart megalapítani :D

    VálaszVálasz

  45. popp 2009/09/15, 17:21

    @kerzso: Ismerem a közvetítéseit. Vágom, hogy csodálja Federert. Ez nem is baj, csak az, ahogy a meccseit közvetíti. Kis túlzással, úgy látatja mintha minden Federeren múlna. Például ha a tegnapi elfogult logikáját a visszájára fordítom, akkor azt mondanám, hogy második szett végi visszabrékeléstől az történt, amit Del P. akart. Egyszer még megremegett a keze és ezzel visszaengedte Federert, de aztán hamar összekapta magát és megint ő irányított. Viszont ez is ugyanakkora torzítás lenne, mint az ő szövege. Az volt mint két jó teniszjátékos meccsén sokszor, két játékrepertoár és két akarat összecspott egymással és libikókáztak. Egyszer egyik volt fölül, egyszer a másik. Persze lehet mondani, hogy Federer nem volt megfelelő fizikai állapotban egy négy órás meccshez, de szerintem inkább, hogy Del Potro törte meg az akaratát a negyedik szett tie-breakjében.

    VálaszVálasz

  46. kata979 2009/09/15, 18:08

    én is bealudtam a 2.szett közepénél,annyira azt gondoltam h ez sima Federer győzelem lesz.háát meglepődtem reggel

    VálaszVálasz

  47. Vilandra 2009/09/15, 18:17

    Nem múlott sokon. Te így látod, én így látom, más meg máshogy. Delpo megérdemelten győzött, de Rogernak is megvolt az esélye, többször is. Nem élt vele. Csak ő tudja, hogyan és miért vagy még ő sem. De ez egy jó meccs volt, GS-döntőhöz méltó, szerintem. Ott meg mindig van győztes és vesztes is. Hosszú évek óta a legtöbb teniszező élete álma Roger Federert legyőzni, az meg csak hab a tortán, ha ez egy GS-döntőben jöhet létre. Delponak most sikerült, nagyon megküzdött érte, csak gratulálni lehet neki. Rogernak pedig lesz még esélye győzni, emiatt nem aggódom. Most nem volt bánkódás vagy összeomlás, ez jó jel. Talán tényleg ennyit jelent az apaság, meg az a RG bajnoki cím, meg a 15 GS.

    VálaszVálasz

  48. Federer(jobb,mint)Rafa 2009/09/15, 18:31

    @Sztrego: Rafa tavaly is pihent ? Mert akkor sem sikerült ilyen eredményt elérnie: 4 GS-döntő, ebből 2 győzelem.

    VálaszVálasz

  49. Turin 2009/09/15, 18:32

    @arcsike: A 2. szettben, férfiasan bevallom, én is elaludtam. Arra ébredtem, hogy Delpo megnyerte a rövidítést, és kezdődik a 3. szett… :D

    VálaszVálasz

  50. Vilandra 2009/09/15, 18:43

    @dd aka kertagar: Mirka nekem is feltűnt. Nagyon unta a végét. Ment volna haza az ikrekhez. Anyuka faktor. :)
    @popp: Én is néztem és nem aludtam be. Az az óriási gratula megvolt, és az elismerés is. A rajongás meg, ki tudja? Ha Potro is 15-szörös GS győztes lesz, majd ő is megkapja. :)
    @UFO: Ezt nem kéne. Erre még reagálni sem érdemes.

    VálaszVálasz

  51. 8785 2009/09/15, 18:43

    @popp:
    Egyetértek. Nincs mese, tegnap del Portro volt a jobb, és azt hiszem, ha igy folytatja rövidesen ő lehet a nem várt világelső! Bár én bízom Nadalban, kérdés hogy a sok sérülés után vissza tud-e még térni, hozni a régi formáját, azzal az argentín verhető lesz. Nos, azt hiszem ez is hamarosan el fog dőlni.

    VálaszVálasz

  52. 8785 2009/09/15, 18:54

    Sajnos íy van. Talán Gábor is elgondolkozik a történteken, ha Nadal nyert Federer ellen azt csak a szerencsének tartotta, pedig már két éve érződik, hogy az új generáció képviselői előbb utóbb megverika világelsőt, hát ez történt tegnap is, nincs ebben semmi különös, egyszerűen ez az élet rendje. Gábor az 5. szettben 5-2 nél is akként fogalmazott, hogy del Potronak nem lesz egyszerű sora amikor Fed. kezdett adogatni, hát nem így történt, azt gondolom ekkor már Fed. sem igen bízott a győzelemben. Gratula del Potronak, Nadal után ő lett az új igazi kihívó.

    VálaszVálasz

  53. UFO 2009/09/15, 18:56

    @szpetra: Szia! Természetesen tudom, hogy világadás készül, abba kavart bele az Eurosport a Federer blokkal, amivel nem lenne semmi gond, hiszen nagyon kedvelem Rogert. Ha nem lopott volna el a szerk. 5 percet még az IQ bajnokok híradójára, minden simán belefért volna. Az összefoglalókról: Igaz, hogy 75 perc műsoridőt irt a honlap, de reggel 8.50-kor már ment a 3. szett, délután 3 perccel kezdőidő előtt kapcsoltam oda, és szintén a harmadik szett 2/3-ánál tartottatok. Pontos az órám, most ellenőríztem le.
    Egyébként félháromig néztem az adást, és a második szett végét tartom fordulópontnak, amikor kissé belezsibbadtam már DelPo sok rontásába, szívesen megnéztem volna tisztább aggyal is. Nem feltételeztem, hogy kimarad az összefoglalóból. Olyan hiszékeny vagyok, mint valami más bolygóról érkezett UFO.

    VálaszVálasz

  54. celle 2009/09/15, 18:57

    Én is gratulálok Del Potrónak, ha ez számít valamit :-) , nagyon küzdött, megérdemli az összes dicséretet. Federernek drukkoltam, fogok ezután is, de nagy öröm, hogy egy ilyen tehetséges és szimpatikus srácért is szoríthatunk a “legélvonalban”.

    VálaszVálasz

  55. discretio 2009/09/15, 19:04

    Én először kicsit szomorú voltam, hogy nem jött össze ez a kő-papír-olló felállás, de aztán arra gondoltam, hogy Federernek annyi minden sikerült ebben az évben, hogy ha ezt is besöpri , az már kivételezés lenne a gondviseléstől :)
    Talán az sem véletlen, hogy pont egy olyan valaki győzte le Federert , aki a meccsek végén nem a mellét szokta döngetni, vagy a trófeát harapdálni hanem “spirituálisabb ” mozdulatokkal zárja találkozót.

    VálaszVálasz

  56. szpetra 2009/09/15, 19:08

    @UFO: A pankráció elcsúszása felett érzett dühödben csak osztozni tudok. Az ismétlésnél pedig szerintem csak azt nézték a párizsi szerkesztők, hogy hajnalig nyúlt a meccs, és valószínű sokan pont a végét nem látták. Igazad van, szerencsésebb lett volna a második szett végétől ismételni.

    VálaszVálasz

  57. Bencike91 2009/09/15, 19:35

    http://www.youtube.com/watch?v=6jZXNwSl5ew
    Ezt láttátok?:D….amúgy mi is a szitu pontosan, nem teljesen értem, valaki magyarázza el plííz. Köszi előre is.:D

    VálaszVálasz

  58. arcsike 2009/09/15, 19:54

    @Bencike91: akció! 15. napicset postba (ez alatt van ;) ) nézz el és ott 18:43-kor írtam sugarbaby-nek :D

    VálaszVálasz

  59. Sylar 2009/09/15, 20:29

    Néhány gondolatomat megosztanám
    - A meccs valószínűleg a kezében volt Federernek (mint ahogy Roddicknak is a kezében volt a wimbledoni döntő). A 4. szett végén a tiebreaket pocsékul játszotta, kettőshiba + 3 abszolút nem kikényszerített hiba Del Potro adogatópontjainál. Az összes többi GS döntőjében ugyanilyen nehezek voltak a tiebreakek, de valahogy mégis megnyerte azokat. Most nem sikerült. A második szett végén a megingást inkább már nem is említem…
    - Del Potro szemszögéből: ezzel a játékkal valószínűleg bárki más ellen is ugyanígy megnyerte volna ezt a döntőt, és nagyon jó helyre került az a trófea. Többet nem kell különösebben hozzátenni a teljesítményéhez.

    VálaszVálasz

  60. popp 2009/09/16, 0:23

    @Vilandra: Nem vitatom, hogy kijár a tisztelet Federernek, magam is leborulok előtte. Csak idén négy GS döntő két győzelem: óriási! Viszont vannak napok, amikor nála is jobban játszik valaki, de ilyenkor sem az ellenfél nagyságát emelik ki leginkább, közvetítsen akár a Kapi-Taróczi kettős, akár Szabó G. Inkább azon lamentál mind, hogy veszíthetett a nagy Federer. Na ez sok már kicsit nekem.

    VálaszVálasz

  61. radish 2009/09/16, 2:45

    Nem kell túlmisztifikálni. Roger Federer az összes olyan meccset bukta eddig életében, ami 4 óránál tovább tartott (kivéve a Roddick elleni Wimbledoni döntőt most, de az speciális, mert Andy még mindig a mental edge fogságában van). Nincs meg hozzá az állóképessége, koncentrációja. Soha nem is volt ez meg. Ez nagyjából 5 éve látható. Annak idején Nalbandian, Safin, majd Rafa, most, Delpo nagy csata után, de nyerhetnek, ha 4 órán át képesek meccsben maradni. Ennyi. Talán ezt látni kéne egy kommentátornak is. Azt meg pláne, hogy Mr. Fair-Play miket mond egy bírónak egy GS döntőben, és hogy viselkedik egy elődöntőben vitás labdáknál (még ő kér challlenget 5-5 nél Djokora, a főbíró orbitális bakija után, ugyan már).

    VálaszVálasz

  62. yoda23 2009/09/16, 3:00

    Del Potro jo volt. Aki meg tudja verni Nadalt az elodontoben, majd masnap Rogert a dontoben az egy nagyon jo jatekos. Es itt nem erdemes alrol vitatkozni h Nadal igy-meg-ugy serult(amirol o maga sem akart foglalkozni), vagy hogy Fed elbobiskolt a meccsben. Az Roger hibaja hogy a nem tudott vegig koncentralni foleg az utolso szettben, mig Del Potro tudott. Akkor mirol is beszelunk??? Orulok h a bajnokok palettaja szelesedett, igy mar nem csak Fed-Nadal -rol szol a GSek tortenete majd. egyebkent meg VAMOS RAFA!!! :)

    VálaszVálasz

  63. Turin 2009/09/16, 7:46

    @radish: legalább ne hazudnál összevissza.

    VálaszVálasz

  64. sampras 2009/09/16, 10:21

    szóval ez a Del Potro gyerek beérett, enyhén szólva is. őszintén: egymás ellen Del potro Nadal 0:4-re, Federer ellen meg ennél is sokkal rosszabbul állt az idény előtt. És??? 21 éves!!!! 18, 19 évesen ki a fene várta el tőle? most megmutatta hogy készen áll mindenkit megverni és ezt be is bizonyította! fejben is nagyon jó és ez a teniszben döntő fontosságú! Del Potro nyerni fog még GS-t, ő az első jó idelye akire ezt tudom mondani, mert Djoko, Murray, Roddick,akiktől várnánk, képtelenek erre.

    VálaszVálasz

  65. sampras 2009/09/16, 10:53

    nemrég már írtam,hogy Federer szurkoló voltam, de már wimbledonban is Roddicknak szurkoltam, ott még mázlival nyert Fed, de itt már nem msegített rajta semmii! jó tesz ez a tenisznek! új bajnok!!

    VálaszVálasz

  66. Rita0920 2009/09/16, 10:54

    mikor lesz következő tenisz torna? Már hiányom van :) !

    VálaszVálasz

  67. Sztrego 2009/09/16, 11:07

    @Turin: Legalább cáfolnád, és nem ilyen ökörségekkel hablatyolnál.

    VálaszVálasz

  68. discretio 2009/09/16, 11:28

    Ha Delpo a következő négy évben a GS-ek mindegyikét megnyeri Nadal ellen, és Nadal nyer még mondjuk 6 GS-t, de nem Delpo ellen, mert ő be sem jut a többi döntőbe akkor Delpo jobb lesz, mint Nadal ! Hisz akkor megveri mind a négyfajta GS-n és még a mérlege is poztív lesz ellene ! (Legalábbis ha a Nadal jobb mint Federer “logikát ” alkalmazzuk :) )

    VálaszVálasz

  69. FedererRafa 2009/09/16, 12:31

    @sampras: Nem is ismertem tavaly nyarig..

    VálaszVálasz

  70. FedererRafa 2009/09/16, 12:33

    @discretio: Mindenkinek mas a legjobb, legnagyobb. :)

    VálaszVálasz

  71. FedererRafa 2009/09/16, 12:35

    @Sztrego: Amiket leirt , azok sajnos vagy nem sajnos tenyek. Ki hogy velekedik rola. Gond

    VálaszVálasz

  72. sanya21 2009/09/16, 13:54

    Tulajdonképpen jó ez a Delpó, ez már némileg fel is menti a sérült Nadalt..s főképpen a lemosta” kifejezéstől. Sajnos ha Rafa nem sérült, akkor sem rendelkezik jó szervákkal, nagyon kevés az un. “ingyenpontja”, nem úgy mint Rogernak, Djokó, Delpó, de még Murry-nek is hatékonyabbak az adogatásai, mely olyan tényező a teniszben, hogy akár döntőfontosságú, főleg fontos pontoknál! (kihúzza a sz…ból adott esetben). Ha megkérdezném Federert hányszor mentette meg – a válasz nagyon sokszor lenne! Delpo jó adogatással bír, a kiváló játéka mellett, és itt a különbség Rafa, és közötte, az adogatások”!!! Federer játékstílusa nagyjából egyezik Delpoéval, nyílt sisakos, tiszta, elegáns, nem erőltetik azokat a felpörgetett labdákat, mint Nadal. miért? Azért, mert a szervezetet kizsákmányolja az erő, és izomtenisz, hosszútávon megbosszulja magát, tulajdonképpen minden elkopik, megsérül – Rafa labdái 5000/percel pörögnek. Őrületes ha belegondolunk, ellentétben a fenti játékosoké 2700/perc!!! Itt kell keresni az okot, a következményeket! Ezért tud Nadal kevés nyerőt ütni, mert bőségesen elegendő a felpörgetett labda, nehéz kezelni…persza, ha az alapvonal közelében csapódnak le, és nem a T vonal körül. Ha Rafa szervezete sokáig bírja, akkor minden kétséget kizáróan visszajön, – de kevés rá az esély, hogy sérülésmentesen ha sérült viszont nem játszhat….Tehát rossz a játékstílusa, amin változtatni már nem lehet, mert beidegződött…!!! Murryén lehet, az agresszívitás, a kezdeményezés..stb. sőt a szerváin is, hogy hatékonnyabbak legyenek. Ennek ellenére a salakos meccseken Nadal még főszerepet fog játszani, abban biztos vagyok, a többiekben kevésbé.

    VálaszVálasz

  73. Sztrego 2009/09/16, 15:18

    @sanya21: Raf salakon és füvön is a legjobbak közt van, és ott sokáig az is marad. Keménypályán majd meglátjuk.

    VálaszVálasz

  74. discretio 2009/09/16, 15:19

    @FedererRafa: Csak az a fránya világranglista ne lenne, meg a GS döntők száma, meg a tibreak statisztika stb… :)

    VálaszVálasz

  75. sampras 2009/09/16, 16:52

    @FedererRafa: így van, számomra PETE SAMPRAS a legnagyobb, mint ember, mint sportember! olyan idegei nem volt,nem is lesz senkinek! 2. szervából szórta az ászokat, a legfontosabb pontoknál is, na meg a röpték-a mai srácok csak álmukban tudnak így talán! nem tom ki emlékszik még 1999 US OPEN elődöntőre, SAMPRAS-AGASSI volt, 6-7, 7-6, 7-6, 7-6 Sampras-nek, de ahogyan ők teniszeztek ott, azt hívják csúcstenisznek, olyan meccset életemben nem láttam azóta sem!!!! ha valaki tud segíteni, hogy azt a meccset hol tudnám letölteni, s.t.b. írjon! köszi

    VálaszVálasz

  76. sampras 2009/09/16, 17:08

    nem sok játékos van,akit nem szeretek, igazából egy játékos van, aki bármikor , bárhol, bárki ellen is játszik és ellene szurkolok, őt Rafael Nadal-nak hívják!! nagyon örültem, amikor Delpo elverte!! sanyának sokmindenben igaza van, főleg,ami Nadalt illeti, ez a fajta tenisz tette számomra ennnyire unszimpatikussá, Murray-ről annyi,ha nem fog támadóbb teniszt játszani, / pedig sztem tudna is/, akkor kár is elindulnia GS-en!

    VálaszVálasz

  77. Sztrego 2009/09/16, 17:41

    @sampras: Amiről te beszélsz az nem az 1999-es, hanem a 2001-es US Open volt, és nem elődöntő, hanem negyeddöntő.

    VálaszVálasz

  78. stb 2009/09/16, 18:19

    @sanya21: Mégis, mit nevezel erő- vagy izomtenisznek? Mert ha az erős ütéseket, akkor ebben Rafa igencsak hátul kullog, gyakrolatilag nincs olyan ütése, ami erősebb lenne, mint a többieknek a top 5-ben, szóval szvsz. ha erőteniszről beszélsz, akkor máshol kell keresgélned. Mondjuk pl. Del Potronál. :)

    VálaszVálasz

  79. FedererRafa 2009/09/16, 19:28

    @Sztrego: Volt a 00-as AO -n is egy jo meccsuk.

    VálaszVálasz

  80. Turin 2009/09/16, 19:54

    @FedererRafa: sztem az volt minden idők egyik legjobb meccse. elődöntő volt, de igazából előrehozott döntő

    VálaszVálasz

  81. 8785 2009/09/16, 20:27

    @sanya21:

    Szerintem Nadal még képes tovább fejlődni, azt gondolom ezt a szerváján tapasztalhattuk, ha lassan is de kezd jobban adogatni, képes lesz összeszedni magát, véleményem szerint ő az aki képes felvenni a küzdelmet Del Potro ellen. Persze ehhez sérülésmentes állapot kell, nos ez sok mindent eldönthet.

    VálaszVálasz

  82. FedererRafa 2009/09/16, 23:34

    @8785: Remelem is. Ha 100%-os, ezek szerint tud vilagelsolenni.

    VálaszVálasz

  83. NeoN 2009/09/16, 23:41

    @radish: Hát azért. Nyert már egy párat ami 4 óra közelében volt, vagy túl is volt rajta. Legalább tedd oda, h úgy emléxel, ha már rosszat írsz.

    VálaszVálasz

  84. geod01 2009/09/17, 10:04

    @8785: sztem nem kéne elfelejteni,h rafa sérülései nem vmiféle pechsorozat,hanem az önkizsigerelés és a játékstílus következménye.Így ha ezeken nem változtat akkor véleményem szerint csak egy-egy alkalomra vagy időszakra fogja tudni hozni azt a játékot amit ti szeretnétek.És sztem e két dologból a stílusán csak bajosan fog tudni változtatni..
    Delpotroval meg egyelőre jópáran igyekeznek felvenni a versenyt.. :-)

    VálaszVálasz

  85. sanya21 2009/09/17, 11:43

    @Stb
    Miért égeted magad, ha nem tudod felfogni, értelmezi, értékelni az egész dolgot? Nadalnál az erősen felpörgetett (5000 fordulat/perc) labdák, s ehhez óriási erőkifejtés szükséges, továbbá az a sok-sok rohangálás (mindig változó irányú…) kizsigerli a szervezetet!!! Nézd meg Agassit, de akár Federert is, hogy egy lépést sem tesznek a lehetetlen labdák után pl. Érdekes, hogy @Sampras, és a többiek megértették, ellenben veled, aki értetlenkedsz, olvasd el többször mit írtam, ha egyből nem megy…ismétlés a tudás atyja/anyja – ahogy tetszik! Az a négy tiebreak-es Sampras-Agassi meccs valóban nagy volt, annál is inkább, mert egyikük sem vesztette el adogatójátékát az egész mérkőzésen – óriási dolog ez 3-4 órán keresztül, tiebreak-ben pedig a jobb adogatónak nagyobb az esélye, ez is régi igazság, ezért lett 6/7 7/6 7/6 7/6 Samprasnak. Ezzel együtt én jelenleg Nadalpárti vagyok, őt favorizálnám, pont azért mert ő megküzd minden labdamenetben – labdáért!!! – 101 %-ban! Viszont felemészti a szervezetét..- a biológia nem ismeri, hogy most foci, vagy baseboll, akár golf, és tenisz,-de mit magyarázzam, ha valaki nem akarja megérteni, nem is fogja! az említettek, Federer, Sampras, delpo, Agassi, stb. nagyon tisztán, elegánsan játszottak, s megerőltetés nélkül ütötték a nyerőket (szinte), Delpótól, és Murrytől várom a nagy dolgokat még (Murrynek agresszívvabbnak kell lennie), Djokó úgy tűnik nem eléggé nagy kűzdő, – és természetesen Nadaltól, nem írtam én őt le…sőt, még csak 23 éves, és már most minden idők legjobb salakosa, csak a játékstilus, és a biológia keresztezi egymást, bár ne így lenne!

    VálaszVálasz

  86. Sztrego 2009/09/17, 13:01

    @geod01: Most a térdével nem volt gond, a hasfal sérülése minden teniszezőt elérhet, és ez nem egy komoly sérülés.

    VálaszVálasz

  87. FedererRafa 2009/09/17, 17:09

    @Sztrego: Azert a mozgasa sem volt 100%

    VálaszVálasz

  88. sampras 2009/09/19, 17:28

    @Sztrego: biztos, hogy 2001-ben volt az a sampras-agassi meccs?? régen volt az, biztos, nem tom nekem miért rémlik 1999, talán akkor is volt egy ilyen meccs, csak nem pont ez

    VálaszVálasz

  89. sampras 2009/09/19, 17:53

    @Sztrego: tényleg igazad volt! eeej, ezt tudnom kellett volna

    VálaszVálasz

Kattintás a válasz elvetéséhez

Ha nem szeretnéd minden kommentnél bepötyögni az adataid, regisztrálj itt!

  • Törzsasztal

    • Belépés
    • Regisztráció
    • Elfelejtett jelszó?

  • Rovatok:

    • A nap képe (44)
    • Ausztrál Open (154)
    • Davis Kupa (22)
    • Egy soha meg nem írt könyv (5)
    • Eredmények (29)
    • Ezen a napon (19)
    • Gézengúzok (9)
    • Hírek (446)
    • Hot! (44)
    • Ki, hol, kivel? (12)
    • Meccselemzés (19)
    • Nagyonállat (41)
    • Napi idézet (88)
    • Régi blog (383)
    • Roland Garros (250)
    • Us Open (107)
    • Videók (161)
    • Wimbledon (108)
  • Erről szóltunk:

    acasuso (1) agassi (15) allaster (1) almagro (1) alona bondarenko (2) ancic (1) andrejev (2) arias (1) arn (3) azarenka (6) babos (2) baghdatis (4) bammer (1) becker (2) berdych (6) blake (3) bolelli (2) borg (3) borotra (1) bryan (3) cahill (2) chakvetadze (1) chang (1) cibulkova (1) cilic (3) clijsters (10) connors (3) coria (2) courier (1) czink (23) date (1) davenport (1) davydenko (15) dechy (1) de heart (1) delic (1) del potro (24) dementieva (10) dent (5) devenport (1) djokovic (59) dokic (3) dulko (1) dushevina (1) edberg (3) federer (169) feliciano lopez (1) ferrer (1) ferrero (4) fish (4) fucsovics (1) gasquet (8) gaudio (5) gil (2) ginepri (1) gonzalez (13) graf (6) grosjean (1) gulbis (4) haas (8) hanescu (2) hantuchova (1) haynes (1) helfant (2) henin (13) henman (2) hewitt (17) hingis (2) hrbaty (1) isner (12) ivanisevic (6) ivanovic (15) jankovic (8) karlovic (11) keys (2) kiefer (1) kirilenko (1) kohlschreiber (3) kubot (1) kuerten (3) kurnyikova (3) kuznetsova (6) leconte (1) lendl (3) lever (1) lisicki (2) lisnard (1) ljubicic (6) lopez (2) lu (1) mahut (5) majoli (1) malisse (3) mantilla (1) marosi (2) mathieu (3) mattek (1) mauresmo (6) mcenroe (10) melzer (1) monfils (8) montcourt (1) moya (2) muller (1) murray (50) muster (1) nadal (115) nalbandian (5) nastase (1) navratilova (2) Odesnik (1) ouanna (1) oudin (1) parizs (4) paros (4) pasek (1) pavel (1) peer (1) penetta (1) petrova (1) querrey (1) robredo (2) roche (1) roddick (38) rybarikova (1) safin (2) sampras (7) sanchez vicario (2) santoro (10) schiavone (2) schnyder (2) schwank (1) scott (1) seppi (1) serena (43) sharapova (12) simon (1) soderling (25) stenpanek (1) stepanek (1) stosur (2) suarez navarro (1) sugiyama (1) szafin (28) szafina (33) szavay (46) szeles (1) taróczy (1) tipsarevic (1) tomic (4) troicki (1) tsonga (12) tursunov (1) venus (13) verdasco (21) vinciguerra (1) vliegen (1) volandri (1) washington (1) wawrinka (2) wickmayer (5) wilander (7) wozniacki (3) youzhny (1) zvonareva (4)
  • Képek:

  • © Salakblog 2009-2010 | minden jog fenntartva | impresszum