Salakblog – Minden, ami tenisz

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről…

Rafa in

2009/09/12 Tagek: nadal Kategória: Us Open
Szerző: bordin

Az benne volt a pakliban, hogy ha Gonza bukja a rövidítést, akkor nem tart sokáig a meccs.
Pláne ha rögtön az adogatását is elveszti.
Gonza öngyilkos taktikával kezdett, Rafa bölccsel.
Nem tudom ugyanis elképzelni, hogy Nadal ellen létezne bárki a világon, aki ilyen helyzetben be tudja ütni a pontokat.
Jók azok a tenyeresek, de ilyen helyzetben kockázatosak.
Ennyi.
Egy közepes átmozgató edzés.
Se.

TEN-US OPEN-NADAL-GONZALEZ

36 Comments »

36 komment:

  1. giorgio_boy 2009/09/12, 20:04

    And then there were 4…

    VálaszVálasz

  2. hedgehog11 2009/09/12, 20:05

    Hát hogy pont egy ilyen számomra nem jó hírnél tudok első lenni. Jellemző…

    VálaszVálasz

  3. hedgehog11 2009/09/12, 20:06

    És még csak nem is első… Áhhh!!!:D)

    VálaszVálasz

  4. FedererRafa 2009/09/12, 20:13

    Nem voltam itthon, sajnos nem lattam az ujabb gyozelmet…
    VAMOS

    VálaszVálasz

  5. Szabi 2009/09/12, 20:19

    Én örülök Rafa sikerének! :) Nagyon jó kis elődöntőke láthatunk majd. :)
    Azt azért még el kell mondanom,hogy sajnáltam Gonzát,mert azon a négy ponton elment minden.Ennél ő sokkal-sokkal jobb!
    Akkor holnap:vamos Rafa! és hajrá Nole!
    (ebben a felállásban,ha nem Rafa nyer,hanem Nole,legalább Murray visszacsúszik ahova való,a 4. helyre. :D )

    VálaszVálasz

  6. kata979 2009/09/12, 20:25

    @Szabi:
    ezt én sem mondhattam volna szebben.hajrá Nadal és Nole!
    jó kis elődöntök lesznek holnap.

    VálaszVálasz

  7. roni 2009/09/12, 20:35

    @Szabi:
    Én is sajnáltam egy kicsit Gonzát.
    Arra lennék kiváncsi, hogy ezt a taktikát tudatosan csinálta Rafa, vagy ennyire ösztönösen tehetséges játékos?
    Elképzelhető, hogy Gonzának meg azt mondta az edzője, hogy mindjárt az elején támadó játékot játszon, úgy hogy még nincs is bemelegedve? /talán sérült is lehetett Gonza?/

    VálaszVálasz

  8. gabeka 2009/09/12, 20:38

    Kár, h ilyen hamar vége lett. Jó lett volna látni egy jó meccset, ennyi szünet meg eső után.

    VálaszVálasz

  9. Tök 8 2009/09/12, 21:06

    @roni: Mats Wilander egyszer azt mondta, hogy Rafának van a legtöbb esze ehhez a játékhoz. Azt hiszem igaza van, minden elfogultság nélkül. Ilyen szinten alkalmazkodni az ellenséges időjárási körülményekhez, tudni azt, hogy kritikus helyzetben, hogyan kell folytatni egy rövidítést. El kell ismerni a bloggernek igaza volt amikor a lecsapásos példát hozta fel: Rafa hagyta lepattanni a labdát, Gonza meg nem. A chillei a türelmetlensége miatt vesztett.

    VálaszVálasz

  10. pbgi 2009/09/12, 21:47

    @Tök 8: “A chillei a türelmetlensége miatt vesztett.”

    Ezzel most tönkre is vágtad azt a szűk 4 sort, amit előtte leírtál.
    Gonzalez valóban lehetett volna türelmesebb, de a Nadal-tényező volt a kulcs. Azután, hogy Nando bukta a tie-break-et [azt a négy pontot még aránylag hideg fejjel], tényleg teljesen elveszítette a fonalat.

    VálaszVálasz

  11. Tök 8 2009/09/12, 21:58

    @pbgi: Miért? :)

    VálaszVálasz

  12. Fereste 2009/09/12, 22:02

    Abba gondoltam bele, h milyen kegyetlen lehet ilyen hosszú kihagyás után egyből tie breaket folytatni, ahol minden pont, minden ütés életbevágó. Új nap, új helyzet, semmi bemelegítés, játék heve vagy vmi… És így Rafa ellen felvenni a kesztyűt.. hát borítékolni lehetett a tie break elvesztését szerintem. Hogy a 3. szett is ilyen gyengén sikerült, azt meg sajnálom..

    VálaszVálasz

  13. Federer(jobb,mint)Rafa 2009/09/12, 22:35

    @Tök 8: A múltkor megúsztuk összeveszés nélkül. Most sem ez a célom(végre egy Rafa-fan, aki nem ellenségnek tartja Federert).
    De azért magyarul meg kéne tanulni!

    VálaszVálasz

  14. kerzso 2009/09/12, 22:59

    A szervezőktől korrekt lépésnek tartom hogy holnap a Potróék meccsét tették előbbre.

    VálaszVálasz

  15. Geysap 2009/09/12, 23:22

    @Szabi: @kata979: Hogy ki, kinek szurkol, alanyi jog ;) En Fednek :)
    Remelem, hogy jo elodontoket latunk – marha az eso miatt latunk vmit ;) Azt is remelem, hogy teljes erteku jatekot tud mindenki jatszani … Sem a “kapkodas” sem a sok pihenes nem tesz jot senkinek (remelem nincs igazam)…

    Legalabb ilyen meccset szeretnek latni (hasonlo eredmennyel)

    http://www.youtube.com/watch?v=xXjRhSuOu60

    http://www.youtube.com/watch?v=8ZlLwwkGbIo

    VálaszVálasz

  16. dd aka kertagar 2009/09/13, 0:01

    sztem a Delpo-Nadal-meccsnek van a legnagyobb esélye a torna meccsének lenni

    VálaszVálasz

  17. Tök 8 2009/09/13, 0:18

    @Federer(jobb,mint)Rafa: Mi van? Magyar tudással rendelkezek :)

    VálaszVálasz

  18. FedererRafa 2009/09/13, 0:22

    Ha belegondolunk, hogy Rafa most elodontos… azert ez tenyleg az o eve lett volna csak, ha nem serul meg. Nem hiszem, h RG-on megverik, meg Wimbi is kerdeses…
    Ami neki nem sikerult, az bejott mind Rogernak…

    VálaszVálasz

  19. FedererRafa 2009/09/13, 0:23

    @dd aka kertagar: Mit kapnal egy Delpo-Nole dontotol? :D DD

    VálaszVálasz

  20. koma87 2009/09/13, 1:13

    A meccs előtt kellett volna Gonzának egy igazán kemény eddzés, és akkor megnyerhette volna a tie-breaket.
    Nadalék megint okosak voltak :)

    VálaszVálasz

  21. Charro 2009/09/13, 2:29

    Szívesen visszaidézgetnék azokból a postokból és hozzászólásokból, amik annak idején, Rafa RG-s kiesése idején láttak napvilágot. Akkor hirtelen sikk lett szidni Nadal csapatát, élükön Tonival. Most meg hirtelen Rafa lett a bölcs, a tudatos, a legeszesebb teniszező. Nyilvánvaló, hogy ehhez (miközben az is egyértelmű, hogy Rafának tényleg nem kevés esze van ehhez a játékhoz) egy igen komoly szakmai stáb is kell a háta möge, aki felkészíti az ilyen szituk okos megoldására. Hiszen mindenki tudja, hogy (bordin kedvenc szófordulatával élve) ez a meccs, ahogy így az újrakezdés után lezajlott, főként fejben dőlt el. Akkor most hogy is van ez? :)

    VálaszVálasz

  22. yoda23 2009/09/13, 5:28

    ez meccs pont ugy sult el ami nadalnak tokeletes; 34perces laza edzes, pont jo a holnapi del potro elleni meccshez. Mert az nagyon kemeny lesz. Del Potro felelmetes tud lenni kemeny palyan ugyhogy kicsit feltem Nadalt, en egy 5 szettes meccsre szamitok, a vegen persze Nadal gyozelemmel :)
    viszont Nolera kivancsi leszek h mit tud majd Fed ellen…

    VálaszVálasz

  23. 8785 2009/09/13, 7:33

    @Charro:
    Nadal nagy taktikus, de előfordult vele is már hogy tévedett, szerintem ez volt az oka, hogy a R.G-on kikapott, későn kapcsolt.

    VálaszVálasz

  24. roni 2009/09/13, 8:12

    @8785:
    Szerintem az RG-n már nagy fájdalmakkal játszott, nem a taktikán múlott. Egyébként Willander is megmonda, hogy Rafának van a legtöbb esze a teniszhez – talán ezt itt olvastam .
    Csak azt nem értem, hogy Gonza csapata miért nem volt ilyen taktikus, rossz edzői döntés, vagy Gonza túlizgulta az első perceket? Lesz mit elemezniük.

    VálaszVálasz

  25. csokicsaj77--Anna 2009/09/13, 10:12

    @Geysap: Teljes mértékben egyetértek veled!!!!!!!! :D

    VálaszVálasz

  26. xxOrsyxx 2009/09/13, 10:24

    jézusom! láttátok a serena kim meccset?? 6-5nél én még iet nem is láttam http://www.youtube.com/watch?v=4RJ9IsA59Rk

    VálaszVálasz

  27. Dzsu... 2009/09/13, 10:32

    johet a bejegyzes: CSA Serena :D

    VálaszVálasz

  28. Turin 2009/09/13, 11:18

    @roni: Mert Willander aztán nem szokott tévedni, mi? :D
    Rafának jó érzéke van a taktikához, ez tény. (De karrierszinten meg nem sok, ha azt vesszük, hogy minden egyes fikkancs meccsre mérhetetlen módon cseszi el az energiáit.)
    De vannak még így néhányan a mezőnyben. Példának okáért a ranglistavezető.

    VálaszVálasz

  29. Bikkin 2009/09/13, 11:19

    Azt hiszem, a Nagurh-Del Potro meccs elsősorban azon fog eldőlni, hogy miként működik az argentin szervája. Betonon ugyanis szerintem már most erősebb játékos Rafánál.
    Nadal jól adogatott Gonzalez ellen, magához képest ennél sokkal jobban tán nem is tud. A taktikája nekem ugyan különös volt – öngyilkosság is lehetett volna az ennyire defenzív játék – és az első két szettben nem is került fölénybe vele. Del Potro ellen ennél jóval agresszívebben kell játszania. “El Cotro” megbízható, stabil, nagy erejű alapütései ellen több kell, és persze ellene Rafa pörgetése sem lesz olyan átütő erejű, mint volt a chilei ellen. Az agresszió tehát szükségszerű. De nem feltétlen elég. Ha folyamatosan 200 fölötti szervákat kap, Nagurh-nak még a lépést tartani is rettentő nehéz lesz. Ha viszont a Del Potro-szerva akadozik, akkor jó esélyei lehetnek.
    Még egy dolog jöhet számításba: ez azért mégsem Miami, és nem is Montreal. Hanem egy GS-torna elődöntője. Ez megfoghatja kissé Del Potrót. Habár fejben is csaknem olyan keménynek tűnik, mint Nadal. Párizsban, Federer ellen sem tűnt úgy, mintha nagyon agyára menne a szituáció…
    Vamos Rafa!

    VálaszVálasz

  30. Safin 2009/09/13, 11:40

    Gyerünk Del Potro!!!
    Nole-Del Potro döntöt elfogadnák.:)

    VálaszVálasz

  31. Bikkin 2009/09/13, 12:31

    @Safin: Én meg az ellenkezőjét… :)

    VálaszVálasz

  32. csokicsaj77--Anna 2009/09/13, 12:48

    @Bikkin: @Safin: Én meg egy keveréket ;) :D

    VálaszVálasz

  33. csokicsaj77--Anna 2009/09/13, 12:49

    @Turin: “De karrierszinten meg nem sok, ha azt vesszük, hogy minden egyes fikkancs meccsre mérhetetlen módon cseszi el az energiáit” –> XD

    VálaszVálasz

  34. discreitio 2009/09/13, 15:25

    Ha Delpo és Federer közel 90 %-os lesz az első szervákban , akkor ők fognak döntőzni, szerintem.

    VálaszVálasz

  35. Federer(jobb,mint)Rafa 2009/09/13, 16:07

    @Tök 8: Azért csiszold csak! :D
    Alany és állítmány egyeztetése, ilyesmi. Bár lehet, hogy a Káosz volt az oka.
    Nem irigyeltelek, mikor annyian rád szálltak. ;)

    VálaszVálasz

  36. Tök 8 2009/09/13, 16:19

    @Federer(jobb,mint)Rafa: feleslegesen kötekedsz. Nem németül írtam ahol kötött szórend van. Magyarban több a szabadság. :)
    Nem akarom magam pallérozni, de több ismerősöm jegyezte meg, hogy jól tudok fogalmazni.

    VálaszVálasz

Kattintás a válasz elvetéséhez

Ha nem szeretnéd minden kommentnél bepötyögni az adataid, regisztrálj itt!

  • Törzsasztal

    • Belépés
    • Regisztráció
    • Elfelejtett jelszó?

  • Rovatok:

    • A moderálási elvek (1)
    • A nap képe (44)
    • Ausztrál Open (196)
    • Davis Kupa (22)
    • Egy soha meg nem írt könyv (5)
    • Eredmények (29)
    • Ezen a napon (19)
    • Gézengúzok (9)
    • Hírek (490)
    • Hot! (46)
    • Ki, hol, kivel? (12)
    • Meccselemzés (19)
    • Nagyonállat (43)
    • Napi idézet (88)
    • Régi blog (383)
    • Roland Garros (268)
    • Us Open (129)
    • Videók (207)
    • Wimbledon (111)
  • Erről szóltunk:

    acasuso (1) agassi (16) allaster (1) almagro (1) alona bondarenko (2) ancic (1) andrejev (2) arias (1) arn (4) azarenka (6) babos (2) baghdatis (5) bammer (1) becker (2) berdych (6) blake (3) bolelli (2) borg (3) borotra (1) bryan (3) cahill (2) chakvetadze (1) chang (1) cibulkova (1) cilic (3) clijsters (15) connors (3) coria (2) courier (1) czink (23) date (1) davenport (1) davydenko (16) dechy (1) de heart (1) delic (1) del potro (24) dementieva (11) dent (5) devenport (1) djokovic (67) dokic (3) dulko (1) dushevina (1) edberg (3) federer (177) feliciano lopez (1) ferrer (1) ferrero (4) fish (4) fucsovics (1) gasquet (8) gaudio (5) gil (2) ginepri (1) gonzalez (13) graf (6) grosjean (1) gulbis (4) haas (8) hanescu (2) hantuchova (1) haynes (1) helfant (2) henin (13) henman (2) hewitt (17) hingis (2) hrbaty (1) isner (12) ivanisevic (6) ivanovic (15) jankovic (8) karlovic (11) keys (2) kiefer (1) kirilenko (1) kohlschreiber (3) kubot (1) kuerten (3) kurnyikova (3) kuznetsova (6) leconte (1) lendl (3) lever (1) li (2) lisicki (2) lisnard (1) ljubicic (6) lopez (2) lu (1) mahut (5) majoli (1) malisse (3) mantilla (1) marosi (2) mathieu (3) mattek (1) mauresmo (6) mcenroe (10) melzer (1) monfils (8) montcourt (1) moya (2) muller (1) murray (51) muster (1) nadal (123) nalbandian (5) nastase (1) navratilova (2) Odesnik (1) ouanna (1) oudin (1) parizs (4) paros (4) pasek (1) pavel (1) peer (1) penetta (1) petrova (1) querrey (1) robredo (2) roche (1) roddick (39) rybarikova (1) safin (2) sampras (7) sanchez vicario (2) santoro (10) schiavone (3) schnyder (2) schwank (1) scott (1) seppi (1) serena (43) sharapova (13) simon (2) soderling (25) stenpanek (1) stepanek (1) stosur (2) suarez navarro (1) sugiyama (1) szafin (28) szafina (33) szavay (46) szeles (1) taróczy (1) tipsarevic (1) tomic (4) troicki (1) tsonga (12) tursunov (1) venus (13) verdasco (22) vinciguerra (1) vliegen (1) volandri (1) washington (1) wawrinka (2) wickmayer (5) wilander (7) wozniacki (4) youzhny (1) zvonareva (4)
  • Képek:

  • © Salakblog 2009-2012 | minden jog fenntartva | impresszum